Gran Turismo 4

Henken78

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2003
Ort
Sala
Hoj
F.d Hojar: Yamaha YZ125 -03, GSXR 750 -96, -00
Motorbromsa har jag inte heller nåt problem med, inte med manuell låda iallafall. Däremot tycker jag dom flesta bilar även bakhjulsdrivna typ M5 är grymt understyrda. Man kan inte direkt gasa till och få ut dom på feta ställ. Såvida man inte får ett kast i 150+

Men spelet överlag ger jag ett bra betyg.. Ha det bra allihopa. Nu ska jag gå och spela lite mer....
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Henken78 skrev:
Motorbromsa har jag inte heller nåt problem med, inte med manuell låda iallafall. Däremot tycker jag dom flesta bilar även bakhjulsdrivna typ M5 är grymt understyrda. Man kan inte direkt gasa till och få ut dom på feta ställ. Såvida man inte får ett kast i 150+

Men spelet överlag ger jag ett bra betyg.. Ha det bra allihopa. Nu ska jag gå och spela lite mer....

Stäng av alla hjälpmedel så går det kalasbra att gasa ut bakändan!
 

Henken78

Ny medlem
Gick med
11 Oct 2003
Ort
Sala
Hoj
F.d Hojar: Yamaha YZ125 -03, GSXR 750 -96, -00
Jag har inga hjälpmedel men jag tycker ändå inte det går så brett som det borde...
 

TotalSatan

SouthSider
Gick med
25 Sep 2003
Ort
Glimåkra
Hoj
KTM 990 SM, HD1200 Bobber
Ringo skrev:
Något som skulle vara mycket intressant är om Polyphony (Gran Turismo-seriens utvecklare) skulle göra ett mc-spel. Men då får jänkarna ta hand om ljudet, eftersom japaner verkar totalt inkompetenta med att få bilarna att låta som något än dammsugare (trots allt skryt om riktiga inspelningar). Jämför NFS:U2 och GT4...

Kolla här .. Grand Turismo fast med hoj !

Hade 1:an innan .. faktiskt jävligt kul att pilla med hojarna.

Har inte kört 2:an än dock.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=26359

Gå in på Riding Spirits offeciella sida och kolla in bågar och filmer ... verkar coolt !!
 
Last edited:

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
TotalSatan skrev:
Kolla här .. Grand Turismo fast med hoj !

Hade 1:an innan .. faktiskt jävligt kul att pilla med hojarna.

Har inte kört 2:an än dock.

http://www.webhallen.com/prod.php?id=26359

Gå in på Riding Spirits offeciella sida och kolla in bågar och filmer ... verkar coolt !!

Riding Spirits 2 er det dårligste spillet jeg noen gang har spilt (i motor sjangeren), det er helt horribelt.

1, lyden er forferdelig, samme på hver mc. (symaskin)
2, extremt dårlig handling.
3, null fartsfølelse
4, veldig dårlig grafikk
5, etc

Det er helt utrolig at det er mulig å lage ett spill som suger så mye.

Hvis noen er interessert i å kjøpe det selger jeg mitt (PS2, brukt 1 gang, som nytt) for 100SEK inkludert shipping fra italia til sverige.
 

Mackz

Ny medlem
Gick med
1 Sep 2004
Ort
-
Hoj
-
Hett Tips

Om ni har lite pengar in början gå in under Tuning Cars, sedan under HPA Motorsports, och sedan full car nere i högra hörnet.
Där finns en golf R32 Turbo med alla trim och tillbehör och 522 bhp, den kostar 30.000 och kör ifrån allt (i början iallafall).
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Ringo skrev:
blablabla

Finns fler grejer som jag inte kommer på just nu. Annars gillar jag spelet.


/Fixade 100% i GT3


:yoparty
jag fixade bara 99,6% i gt3 :mad: fixade inte guld på complex string å tahiti... Time Trial
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
Hallden2004 skrev:
Måste man gå guld på alla license test om man ska fixa 100%?

nope. för då skulle jag vart rökt..

men alla arcade, TT, å sånt måste klaras av.. å de e ganska surt att sitta å köra de,m... fast i arcade så kör man hard direkt, för då slipper man köra easy medium föratt få godkänt där med (som jag gjorde i början :kocko )
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Eller precis före man väljer start race. Typ 3 steg åt höger så har du settings där.

Jag undrar, var hittar man "Tuned Cars" som ni snackar om? Tuning Cars ser ja dock...
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Jag kan inte motorbromsa, ligger jag i 6an i 300 så kan jag växla ner ända till ettan och den rullar på som vanligt bara på varvstoppet helatiden... Nån inställning?
Kör alltid manuellt.
 

P-E

Guest
Kay skrev:
Jag kan inte motorbromsa, ligger jag i 6an i 300 så kan jag växla ner ända till ettan och den rullar på som vanligt bara på varvstoppet helatiden... Nån inställning?
Kör alltid manuellt.

Vad händer om du släpper på gasen och lägger i 5:an då? :tungan
 

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
Jag vet att man kan stänga av autosave, det har jag gjort också. MEN, spelet sparar ändå varje gång man byter bil. Alltså oavsett om du köper en ny bil eller byter till en annan i ditt garage så sparar spelhelvetet. Nu kan jag inte köpa t.ex. något vrålåk bara för att köra skiten ur den utan att det sparas...

Har Riding Spirits II också, det är fruktansvärt.. Men om man är godhjärtad och förlåtande så kan man klämma ur ett par underhållande timmar ur det. Det är ju trots allt det enda mc-spelet med gathojar som man kan trimma på Gran Turismo vis.
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Jag som var så säker på att load fanns på start-menyn. Någon som vet var den kan gömma sig? :va

Angående motorbroms, så saktar bilen in mycket fortare om man växlar ner medans man bromsar. Om det inte gör det kör du för fort ändå. :)
 

Nilsson_

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Åkersberga
Hoj
Letar sjysst R6, Aprilia Rs125 02:a, Pb900 05:a och en Suzuki RM50 79:a
Funderar starkt på att köpa spelet, men en liten fråga bara. Finns det några styling funktioner så som kjolpaket och liknande eller är det pure racing från början som gäller?!
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Maveriq skrev:
Funderar starkt på att köpa spelet, men en liten fråga bara. Finns det några styling funktioner så som kjolpaket och liknande eller är det pure racing från början som gäller?!

Du kan sätta en bauta-vinge bakpå bara. Lite synd, då det ser lite ´konstigt ut med orginal front.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top