Gran Turismo 4

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Hallden2004 skrev:
Om Ni har lite pengar i början, gå in under Tuning cars, och sedan på MPA eller HPA tror jag det heter. Gå in under "Full car" längst ner i högra hörnan. Där finns en Golf med 522 bhp :tummenupp Med den kan man köra ifrån det mesta!
Sweet! Den hade jag missat!

Jag tänker iaf köpa mig en Lotus Esprit när jag har råd :D
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Jag kammar massa pengar i PRO-race i klassen "no regulations", 10 000:- per vinst, tar 4 minuter o spöa skiten ur pöjkarna när man har en Nissan 350Z Lemans-version på 608hk och typ aslättad och maxat chassi... Ruskigt kul :)
 

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
OlleR skrev:
Själv åker man ju Skyline med 500 pollar å NOS :banana

Fast det var lite av ett fegisköp... Göra det lätt för sig... Nä supra är coolare :tummenupp

Yeah Skyliner går fint dom !:D hade en skyliner i förra spelet =) Min supra övervarvar i 310 knyck :rofl :rofl
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Om ni vet att ni har en bra bil nog för att vinna loppet med så kan ni ju välja b-spec, så att man slipper nöta på tummarna. :)

Med en maxtrimmad M3:a på fuji-banan i Schwartzwald B-cupen bland dom europeiska tävlingarna, så tar det bara nån minut att få ihop 10000 cred.

Posta gärna om ni har fler tips.
 

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Ort
skövde
Hoj
r6 -00
min bil i spelet.. Skyline GTR VSPEC -99 ca500bhp

grymt bra spel f.ö.
synd att jag sålde GT & GT2 annars hade jag haft hela serien
 

dabringer

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2005
Ort
Fors
Hoj
BMW S 1000 RR och Husaberg FE 570
Henken78 skrev:
Är det nån som vet om man kan använda en Logitech MOMO Racing och pedaler till PS2????? :va
Nej ...går bara till PC!På tal om spel är GTR till PC den vassaste simmen just nu..!
 

Gottis

West Coast Xtremes
Gick med
4 Apr 2004
Ort
Öjersjö
Hoj
Tre hjuling och en rosa el fyrjuling från biltema
har precis tagit hem det nu blir det en utmaning att bränna ner skiten någon som råkar veta hur man ska göra med nero

vill ju spela nu :huvet :banana :banana :banana :banana
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
BlueNinJa skrev:
Yeah Skyliner går fint dom !:D hade en skyliner i förra spelet =) Min supra övervarvar i 310 knyck :rofl :rofl
Supran är så läcker utan antispinn också, sliter loss på 6an med 700hk under huven :hihi

Kay: Är det den me gaynamnet, "Fairlady" eller nå liknande? :p
 

Hårding

Keep ´er lit...
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Tatooine
Hoj
Ducati Panigale V2, KTM 690 SMC-R, Suzuki GSXR-600K1
Tycker m5:an är den mest lättkörda bilen i spelet, fort går den också med nästan allt trim + NOS blir det 405km/t...
 

Ringo

-
Gick med
8 Mar 2004
Ort
Hemlös
Hoj
-
Något som skulle vara mycket intressant är om Polyphony (Gran Turismo-seriens utvecklare) skulle göra ett mc-spel. Men då får jänkarna ta hand om ljudet, eftersom japaner verkar totalt inkompetenta med att få bilarna att låta som något än dammsugare (trots allt skryt om riktiga inspelningar). Jämför NFS:U2 och GT4...

Besviken på följande saker i GT4:
- Autosave varje gång man byter bil. Man kan alltså inte "provköra" någon bil utan att spelet måste spara. Tar man bort minneskortet får man inte byta bil alls. Det går inte längre att köpa någon spännande bil och testa lite för att sedan loada sin senaste sparning. Load-funktionen har försvunnit helt! (hittar den inte iallafall). Utan tvekan det absolut sämsta med spelet enligt min åsikt.
- Besvärlig layout i GT World. Många menyer att navigera genom för att nå tävlingar osv. Allting ligger onödigt utspritt.
- Fortfarande många trista tävlingar som man bara nöter igenom. B-spec (AI förare som kör istället för dig själv) hjälper lite, men varför göra ointressanta race överhuvudtaget? Ett exempel är "Special conditions" som består av samma banor fast i tre olika svårighetsgrader. Vill du ha 100% i spelet för du köra igenom alla.
- Onödigt lång väntetid innan start. Vad sägs om att vänta i över 1 min. på startfältet innan du får köra?

Finns fler grejer som jag inte kommer på just nu. Annars gillar jag spelet.


/Fixade 100% i GT3
 

Anthrax

Medlem
Gick med
29 Jun 2003
Ort
Oxie (Toarp)
Hoj
To be continued...
Ringo skrev:
Besviken på följande saker i GT4:
1- Autosave varje gång man byter bil. Man kan alltså inte "provköra" någon bil utan att spelet måste spara. Tar man bort minneskortet får man inte byta bil alls. Det går inte längre att köpa någon spännande bil och testa lite för att sedan loada sin senaste sparning. Load-funktionen har försvunnit helt! (hittar den inte iallafall). Utan tvekan det absolut sämsta med spelet enligt min åsikt.
2- Besvärlig layout i GT World. Många menyer att navigera genom för att nå tävlingar osv. Allting ligger onödigt utspritt.
3- Onödigt lång väntetid innan start. Vad sägs om att vänta i över 1 min. på startfältet innan du får köra?

Finns fler grejer som jag inte kommer på just nu. Annars gillar jag spelet.


/Fixade 100% i GT3

1: Tror att det går att stänga av nånstans i options.

2: Har för mig att den fanns i grundmenyn.

3: Håller med. Det känns surt att sitta och vänta om man vill köra om ett rejs som man förlorade.
 

Smirre

Ny medlem
Gick med
19 May 2004
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 640smr -06
Totalt jävla besviken på spelet.. Känns bara som dom har tryckt in en massa nya bilar en del till banor annars är det ju i stort sett samma spel och framförallt samma grafik, e ju absolut ingen skillnad där..
 

Avanti

slingshot.cc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Milano, Italia
Hoj
Suzuki GSX-R750, Suzuki GSX-R1100, Honda Hornet 900, Honda Foresight, Puch M50 Cross, Honda CR250, Yamaha TW200
Det er surt at det INTE finnes en eneste Ferrari, Lamborghini, Maserati, Porsche etc etc exotic bil i spillet :(

40 forskjellige modeller av Nissan Skyline og nesten like mange Mitsubishi Lancer Evo :4skrika WTF!
 

BlueNinJa

-=NinJa=-
Gick med
24 May 2004
Ort
Söderhamn
Hoj
Zx9R -99
MJo jag saknade LAMBORGHINI Nå grymt!!! Dock finns ju Ford gt 40 så det blev ett litet tröst pris dådå =)
 

P-E

Guest
Patrik vad kör du själv runt ringen i spelet då, tid alltså? Är du bättre i verkligheten än på TV spel? :D
 

Kay

#15 - O'Kay racing!
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Malmø
Hoj
Firestorm
Största spelmissen; man kan inte motorbromsa. Uruselt.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Kay skrev:
Största spelmissen; man kan inte motorbromsa. Uruselt.
Med manuell låda är det annorlunda?

*Edit, förövrigt antar jag din utmaning No1, bara jesseboy vill lämna ifrån sig spelet igen så :p
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
Ringo skrev:
Något som skulle vara mycket intressant är om Polyphony (Gran Turismo-seriens utvecklare) skulle göra ett mc-spel. Men då får jänkarna ta hand om ljudet, eftersom japaner verkar totalt inkompetenta med att få bilarna att låta som något än dammsugare (trots allt skryt om riktiga inspelningar). Jämför NFS:U2 och GT4...

Besviken på följande saker i GT4:
- Fortfarande många trista tävlingar som man bara nöter igenom. B-spec (AI förare som kör istället för dig själv) hjälper lite, men varför göra ointressanta race överhuvudtaget? Ett exempel är "Special conditions" som består av samma banor fast i tre olika svårighetsgrader. Vill du ha 100% i spelet för du köra igenom alla.

Kan hålla med dig om ljudet där.. att de har riktiga inspelningar tror jag föga på, det räcker ju med att lyssna på en Impreza för att inse att det inte stämmer. En Impreza ska låta WROROROROROROROROOOROROROOM, inte VIIIEEEEEEJJ, VIEEEEEEEEEEEEEJJ.

Men angående Special Conditions.. det var ju helt nytt och skitkul! :) Sista testet där man ska möta flera generationer av värstingmercor på ringen, är ju riktigt fränt...

Autosave kan man ju stänga av.
Menyn har ju typ alltid sett ut sådär..? Efter 5 minuter hittar man ju lätt.. :tungan
 

P-E

Guest
No1 skrev:
Har nog aldrig haft så kul med ett bilspel, och helt klart värt alla investerade kronor då just Nürburg ring är xtremt bra gjort (har endast kört denna bana) samt hjälper till inför kommande säsong... :tummenupp

Har bara kört Nürburg ring med två olika bilar (båda Subaru- Cusco bilen samt Spec C) med en bästa tid strax över 7 minuter med Cusco bilen...

Patrik,
SWT Racing...

Okej, låter bra, tyvärr har jag inte PS2, så jag får lira NFSU 2 på mitt Gamecube.

Fast GT3 var verkligen värdelös, där gick det inte att motorbromsa.
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top