Rent teoretiskt skulle det kunna vara så men jag tror inte att det skiljer så mycket mellan de allra bästa (Rossi, Stoner, Lorenzo och Pedrosa för att nämna några).
Vad vi vet är att Stoner inte lyckades något vidare på Hondan 2006 och att Hayden tog titeln samma år på en Honda (den var troligtvis lite vassare än Stoners RC-211V, men men). Vi vet att Melandri körde riktigt bra på Hondan och vann race. Från det gick han till att bli ett rundningsmärke på Ducatin och samma sak ser ut att kunna hända för Hayden.
Jag vill se Rossi köra Ducati, nu!
Precis, fast min Teori säger såhär Jag tror mycket väl att Stoner skulle lyckas bra på Yamaha, Suzuki eller Honda. Stoner körde ju inte dåligt 2006 men han skyllde mycket på att han inte hade något förtroende för framdäcket därför mycket krascher, vilket jag också tror är sanningen och det känns som att om man klarar Ducati så klarar man alla Däremot är jag inte lika säker på att Rossi skulle lyckas lika bra på Duccen. Rossi är helt klart den bästa föraren det senaste decenniet men jag tycker hans körstil påminner mer om Melandris än Stoners och Melandris resultat på Duccen vet vi ju alla. Nu tror jag inte att det skulle gå direkt dåligt för Rossi men tror inte han skulle bli någon ny Stoner. Hoppas jag har fel
Kallio kan nog vara lösningen för Ducati. Svårt att slå Stoner men han har mycket som påminner om Stoner. Liknade körstil, samma kroppsbyggnad. och likvärdig bakgrund. Dessutom tycker jag att GP9,an är betydligt lugnare under Stoner och Kallio än de andra Ducati förarna. men men, vad vet jag...