Grand Prix Qatar 10-12 April

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Ort
Ljungby
Hoj
SV1000N -03
Rent teoretiskt skulle det kunna vara så men jag tror inte att det skiljer så mycket mellan de allra bästa (Rossi, Stoner, Lorenzo och Pedrosa för att nämna några).

Vad vi vet är att Stoner inte lyckades något vidare på Hondan 2006 och att Hayden tog titeln samma år på en Honda (den var troligtvis lite vassare än Stoners RC-211V, men men). Vi vet att Melandri körde riktigt bra på Hondan och vann race. Från det gick han till att bli ett rundningsmärke på Ducatin och samma sak ser ut att kunna hända för Hayden.

Jag vill se Rossi köra Ducati, nu! :D

Precis, fast min Teori säger såhär :) Jag tror mycket väl att Stoner skulle lyckas bra på Yamaha, Suzuki eller Honda. Stoner körde ju inte dåligt 2006 men han skyllde mycket på att han inte hade något förtroende för framdäcket därför mycket krascher, vilket jag också tror är sanningen och det känns som att om man klarar Ducati så klarar man alla :rolleyes: Däremot är jag inte lika säker på att Rossi skulle lyckas lika bra på Duccen. Rossi är helt klart den bästa föraren det senaste decenniet men jag tycker hans körstil påminner mer om Melandris än Stoners och Melandris resultat på Duccen vet vi ju alla. Nu tror jag inte att det skulle gå direkt dåligt för Rossi men tror inte han skulle bli någon ny Stoner. Hoppas jag har fel :)

Kallio kan nog vara lösningen för Ducati. Svårt att slå Stoner men han har mycket som påminner om Stoner. Liknade körstil, samma kroppsbyggnad. och likvärdig bakgrund. Dessutom tycker jag att GP9,an är betydligt lugnare under Stoner och Kallio än de andra Ducati förarna. men men, vad vet jag...
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Precis, fast min Teori säger såhär :) Jag tror mycket väl att Stoner skulle lyckas bra på Yamaha, Suzuki eller Honda. Stoner körde ju inte dåligt 2006 men han skyllde mycket på att han inte hade något förtroende för framdäcket därför mycket krascher, vilket jag också tror är sanningen och det känns som att om man klarar Ducati så klarar man alla :rolleyes: Däremot är jag inte lika säker på att Rossi skulle lyckas lika bra på Duccen. Rossi är helt klart den bästa föraren det senaste decenniet men jag tycker hans körstil påminner mer om Melandris än Stoners och Melandris resultat på Duccen vet vi ju alla. Nu tror jag inte att det skulle gå direkt dåligt för Rossi men tror inte han skulle bli någon ny Stoner. Hoppas jag har fel :)

Kallio kan nog vara lösningen för Ducati. Svårt att slå Stoner men han har mycket som påminner om Stoner. Liknade körstil, samma kroppsbyggnad. och likvärdig bakgrund. Dessutom tycker jag att GP9,an är betydligt lugnare under Stoner och Kallio än de andra Ducati förarna. men men, vad vet jag...
Är det någon förare som kan anpassa sig till olika motorcyklar men även vet exakt hur han vill ha sin hoj så är det Rossi. Det är ju bara att se vilka hojar han har vunnit med:
125cc encylindrig tvåtakt,
250cc tvåcylindrig tvåtakt
500 cc frycylindrig tvåtakt
990cc femcylindrig fyrtakt
990 cc fyrcylindrig fyrtakt
800cc fyrcylindrig fyrtakt

Han skulle inte göra bort sig på en Ducati, lika lite som Stoner skulle göra bort sig på en Yamaha.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Är det någon förare som kan anpassa sig till olika motorcyklar men även vet exakt hur han vill ha sin hoj så är det Rossi.
Precis! Det är ju det som gör Rossi så unik, det spelar ingen roll vad han sitter på för hoj, vad den har för motor, med eller utan hjälpmedel. Han är helt enkelt den bäste föraren genom tiderna, pungt!

Inbillar mig att Rossi skulle spöa Stoner 9 gånger av 10 om de båda körde samma hoj.
 

Aknot

fumbbl.com
Gick med
1 May 2007
Ort
Ljungby
Hoj
SV1000N -03
Precis! Det är ju det som gör Rossi så unik, det spelar ingen roll vad han sitter på för hoj, vad den har för motor, med eller utan hjälpmedel. Han är helt enkelt den bäste föraren genom tiderna, pungt!

Inbillar mig att Rossi skulle spöa Stoner 9 gånger av 10 om de båda körde samma hoj.

Japp, håller med. Rossi skulle slå Stoner på Yamaha eller Honda 9 av 10 för han är en bättre förare, inget snack om saken. Jag bara menar att Ducati och Stoner har ju från fler håll sagts vara en "one hit wonder" (kom inte på någon annan beskrivning :) ) Så frågan är om självaste Rossi hade varit bättre om han suttit på Ducati. Jag är inte säker. Men helt klart hade det varit kul att se Rossi på Ducati vs Stoner. :hihi
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Japp, håller med. Rossi skulle slå Stoner på Yamaha eller Honda 9 av 10 för han är en bättre förare, inget snack om saken. Jag bara menar att Ducati och Stoner har ju från fler håll sagts vara en "one hit wonder" (kom inte på någon annan beskrivning :) ) Så frågan är om självaste Rossi hade varit bättre om han suttit på Ducati. Jag är inte säker. Men helt klart hade det varit kul att se Rossi på Ducati vs Stoner. :hihi
Stoner och Ducati är onekligen en unikt bra kombination, men jag tror fortfarande att om de kört i samma team ett par år hade Rossi spöat Stoner.

Ibland önskar man nästan att alla körde identiska hojar så att det var föraren som avgjorde allt men då skulle ju utvecklingen stanna av.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hyfsat håriga bilder av De Angelis påkörning av Pedrosa.

motogp_losail_2009_00043.jpg

motogp_losail_2009_00042.jpg

motogp_losail_2009_00044.jpg

motogp_losail_2009_00045.jpg

motogp_losail_2009_00062.jpg
 
Last edited:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Jag tror det var en medveten påkörning ifrån De Angelis sida. Han ville bara vänslas lite.... Kolla bara färgerna på hans hjälm..
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Race incident men 100% De Angelis fel, han chansade och lyckades inte komma förbi.
 

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Ort
Lund
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Efter att ha kollat sekvensen några gånger så är jag ganska säker på att Peddo kommer för fort in i böjen, kommer för rakt och får sänka farten och vinkla in på banan igen. De A håller sitt tänkta spår, slår inte av ett dugg och har därför betydligt högre hastighet än Peddo.
När De A upptäcker detta är det för sent att göra något så han bara spänner sig och fullföljer sitt valda spår.
Typisk raceincident anser jag.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Efter att ha kollat sekvensen några gånger så är jag ganska säker på att Peddo kommer för fort in i böjen, kommer för rakt och får sänka farten och vinkla in på banan igen. De A håller sitt tänkta spår, slår inte av ett dugg och har därför betydligt högre hastighet än Peddo.
När De A upptäcker detta är det för sent att göra något så han bara spänner sig och fullföljer sitt valda spår.
Typisk raceincident anser jag.
Anledningen till att Pedrosa missar apex och får gå brett genom hela svängen är ju att Vermeulen kör om honom in i svängen och tvingar Pedrosa att räta upp lite grann precis in i kurvan. De Angelis ser sin chans och försöker ta sig förbi på innern men klarar det inte på ett sjysst sätt.

Han kom ju förbi:mattias
Sant, glömde biten om "på ett sjysst vis". :)
 
Last edited:

zhandra

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2005
Ort
växjö
Hoj
ducati
pisskvalle och tog ca ett sekel att tanka men jag googlade på motogp torrent och hittade en ok torrent med bra kvalisort http://isohunt.com/torrents.php?ihq=motogp

Du hade nog otur och/eller slött internet.
Jag tycker det är kanon med RU. Ibland finns det HD kvalite på downloads där.

Lycka till nästa gång. Är du inte nöjd och har en invite att skänka bort
är jag kraftigt intresserad. Svårt få tag i invites numera.

Mvh !
 

FireSalle

Kör på tomgång
Gick med
14 Apr 2003
Ort
Skåne
Hoj
FireStorm
DeAngelis gillar väl att krama pojkar? Stenhårt att göra det under race :D

Race Incident.
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Du hade nog otur och/eller slött internet.
Jag tycker det är kanon med RU. Ibland finns det HD kvalite på downloads där.

Lycka till nästa gång. Är du inte nöjd och har en invite att skänka bort
är jag kraftigt intresserad. Svårt få tag i invites numera.

Mvh !



Skickad!

Nej att klaga på RU är som att pinka i Atlanten och tro att den ska höjas 1 meter.
Det finns inte.


Troligtvis har tigern börjat tanka när det bara fanns 1 eller 2 seedare och en massa leechare.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top