Grand Prix Qatar 10-12 April

mikekop

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda CBR 1000F -97
De svenska kommentatorerna sa ju på söndagen. "Mycket tveksamt om det blir nåt framflyttat race på måndag, det är ju folk som bokat flygresor hem redan i natt". Det var väl dom själva dom syftade på!
Tycker inte att F1 är roligare att titta på, helt verklighetsbefriat, man ser bara en "plupp" som sticker upp ur cockpit, nä, på hoj ser man iaf att det är nån som kör som man kan identifiera sig med. F1 kunde lika gärna vara radiostyrt.
Tänk om Viasat kunde utrusta dom där kommentatorerna med en handkamera så dom kunde knalla runt där i depån och snacka med lite folk, som dom gör på F1!
 

MC Doktorn

Guest
Pedrosa är ju fortfarande upprörd efter incidenten med De angelis :D Kanske med all rätt, men sånt händer, han får dra ut tummen ur munnen snart.

Raceincident som jag såg det

Nicky "Trick Daddy/Good things happen to good people/Numbers don´t lie" Hayden .

Efter den megahighsidern i närmare 200km/h tycker jag det var racets bragd att ens fullfölja.

Eller hur?
Avståndet krympte raskt, sen ökade han på. Kändes mest som om han ville se lite vad Mr R kunde.
Håller med om att det är tråkigt när det inte är jämnare fighter, dock.
Stoners Ducati verkar gå betydligt rakare och stabilare än i fjol.
Sitter Kallio på samma chassie?
Personligen skulle jag gärna vilja se Underläppen (Melandri) och Elias prestera mer och bättre. Speciellt Elias verkar ju kunna göra underverk ibland, men bara vart tredje år, ungefär.

Nåja, jag hoppas på fler och tightare race framöver.

Tyckte det inte var så segt speciellt kampen i mellanträsket när lilleman fick en kompiskram från the holy angelis.
Lollipop mannen är min favorit hans kaxiga arroganta attityd i början av racet när han klippte den gamle rossi på innern var hårig.
Att stoneface skapar spänning genom att hålla igen på gasen måste vara ett led i att skapa miljömedveten racing, less fuel is more exciting.

Visst man saknar Mugello där 3 man kom i bredd och Rossi vann 19 race av 20
 
Last edited:

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Hade fånen med slickepinnen inte trängt sig förbi hade det antagligen kunnat bli match om segern. Synd att det inte blev så!
Rossi hade kunnat vara närmare Stoner i början och kanske pressat honom mer första delen va loppet men Stoner hade med största sannolikhet vunnit oavsett.
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Fanns ett reportage någonstans där man förklarade varför Stoners aggressiva körstil in i kurvorna med kraftiga nedlägg passade komb Ducati, Bridgestone och 800cc, året innan på 990 cc 2006 vann Hayden och Stoner var inte ens i närheten och vurpade ganska friskt
Står det repotaget att finna någonstans?
 

MrGooFy

Tebax
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Borås
Hoj
Is no more
Någon som vet om det finns en fungerande torrent någonstans med racet? Det suger Gigantisk elefantdiscopungkula (tm Freppa) att man inte har viasat sport...
 

homerone

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
Husaberg 390

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Du förväntade dig att Nicky skulle gå in och äga racet igår! Klart rätt inställning :hihi
Nog för att någon som vann titeln för mindre än tre år sedan och som kör i samma team som Stoner ska kunna "gå in och äga", men det trodde jag förstås inte. Men heller inte att han skulle tappa 3 sekunder per varv på sin teamkompis; trots att han hade fått sys med tre stygn på halsen (se bild) dagen innan.
 

Bifogat

  • 69a.jpg
    69a.jpg
    121.5 KB · Visningar: 188

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Nog för att någon som vann titeln för mindre än tre år sedan och som kör i samma team som Stoner ska kunna "gå in och äga", men det trodde jag förstås inte. Men heller inte att han skulle tappa 3 sekunder per varv på sin teamkompis; trots att han hade fått sys med tre stygn på halsen (se bild) dagen innan.

Vad är det på skinnstället på insidan av låret ? Stompgrips på stället eller?
 

Benny C

Stadig men lite på sladd
Gick med
9 May 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
2 st Kawasaki ZX-10R. 1 -08 och en -04 Racer limegrön och svart (blivit stulen). OBS hittelön, PM'a tips!
Man blir lite orolig när man sett racet. Ska det bli ännu ett år där enbart EN förare klarar av att hantera Duccen? Visst Kallio skötte det med bravur, och faktiskt bättre än flertalet (alla utom Stoner) gjort de sista 2 åren men det verkar som om duccen kan bli minst lika svårkörd för förarna detta året...Stoner är nöjd, resten kör 2 sekunder långsammare än täten...

Jag gillar Rossi mest och han får gärna vinna igen men det är inte kul att se ett märke som det verkar enbart utvecklar sin maskin för en enda förare och inte gör den körbar för resten. Ducatis förare generellt är ju bra förare, tillhör toppen och kan vinna race men inte på en Ducce? Ser dom inte felet i detta? Hoppas Kallio kan ändra detta lite åtminstonde.

(verkar som om han (Hayden) har nån typ av stomgrip på insidan av stället ja)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Jag gillar Rossi mest och han får gärna vinna igen men det är inte kul att se ett märke som det verkar enbart utvecklar sin maskin för en enda förare och inte gör den körbar för resten. Ducatis förare generellt är ju bra förare, tillhör toppen och kan vinna race men inte på en Ducce? Ser dom inte felet i detta? Hoppas Kallio kan ändra detta lite åtminstonde.
Håller med, och det är en riskabel satsning av Ducati. Skulle Stoner bli skadad står de där och har ingen som kan vara med i toppen.
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Håller med, och det är en riskabel satsning av Ducati. Skulle Stoner bli skadad står de där och har ingen som kan vara med i toppen.

Hur skulle ni göra om ni fick bestämma?

Göra gp hojen så att en förare kan plocka hem vm serien?
eller
Göra gp hojen så att alla ens förare kan hamna i klunga mitt i smeten och kanske komma på pallen?

Självklart vill man vinna serien och då kanske andra får lida för det.

Sen tror jag iof inte att Ducati gjort hojen enbart för Stoner. Men, dock var det han som ok'ade nya kolfiber chassit. så nog ligger han bakom utvecklingen till viss del. Fast det vore väl fel om han inte gjorde det oxå, då han har mest potential.. eller?

AHja. mina 2c. :)
 
Last edited:

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Hur skulle ni göra om ni fick bestämma?
Skitsvårt, det är ju en balansgång och är Stoner frisk har de en jättechans att plocka hem förartiteln. Stoner om någon borde väl ha texten "All in" på sitt skinnställ eftersom de lägger alla ägg i samma korg.

Det som är lite svårt att förstå är hur erkänt duktiga förare som Melandri och Hayden kan ha så stora problem med en hoj som Stoner kör ifrån alla på :va
 

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Skitsvårt, det är ju en balansgång och är Stoner frisk har de en jättechans att plocka hem förartiteln. Stoner om någon borde väl ha texten "All in" på sitt skinnställ eftersom de lägger alla ägg i samma korg.

Det som är lite svårt att förstå är hur erkänt duktiga förare som Melandri och Hayden kan ha så stora problem med en hoj som Stoner kör ifrån alla på :va
Det kan ju vara så att Stoner, rent generellt, är en mycket bättre förare än både Kallio, Canepa, Hayden och Melandri. Vi vet ju inte vad Stoner hade presterat om han satt på en Yamaha, Honda eller Suzuki. Eller hur Rossi, Capirex, Pedrosa eller Dovi hade presterat på Duccen.

De kanske är större skillnad på förarna än vad vi kan tro.
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Det kan ju vara så att Stoner, rent generellt, är en mycket bättre förare än både Kallio, Canepa, Hayden och Melandri. Vi vet ju inte vad Stoner hade presterat om han satt på en Yamaha, Honda eller Suzuki. Eller hur Rossi, Capirex, Pedrosa eller Dovi hade presterat på Duccen. De kanske är större skillnad på förarna än vad vi kan tro.
Rent teoretiskt skulle det kunna vara så men jag tror inte att det skiljer så mycket mellan de allra bästa (Rossi, Stoner, Lorenzo och Pedrosa för att nämna några).

Vad vi vet är att Stoner inte lyckades något vidare på Hondan 2006 och att Hayden tog titeln samma år på en Honda (den var troligtvis lite vassare än Stoners RC-211V, men men). Vi vet att Melandri körde riktigt bra på Hondan och vann race. Från det gick han till att bli ett rundningsmärke på Ducatin och samma sak ser ut att kunna hända för Hayden.

Jag vill se Rossi köra Ducati, nu! :D
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Rent teoretiskt skulle det kunna vara så men jag tror inte att det skiljer så mycket mellan de allra bästa (Rossi, Stoner, Lorenzo och Pedrosa för att nämna några).

Vad vi vet är att Stoner inte lyckades något vidare på Hondan 2006 och att Hayden tog titeln samma år på en Honda (den var troligtvis lite vassare än Stoners RC-211V, men men). Vi vet att Melandri körde riktigt bra på Hondan och vann race. Från det gick han till att bli ett rundningsmärke på Ducatin och samma sak ser ut att kunna hända för Hayden.

Jag vill se Rossi köra Ducati, nu! :D


Jo. Håller med att det är fööör stor skillnad till resten av förarna. Igentligen oavsett märke, förutom Rossi som håller tempo.
Det blir väl som föregående 2 åren, Stoner vs Rossi cirkus med lite statister.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top