Grand Prix Qatar 10-12 April

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
kalmar län
Hoj
z900 -21
sjukt trist race...:(

ingen action tyckte jag! fälskigt av De angelis mot pedrosa, :näsblod

ja skulle vilja se hur stoner klarar av en närkamp med någon ochs e hur han klarar de.. tkr inte han är nån speciellt bra förare, tänk på laguna seca bara,:rolleyes: de klarade han ju inte så bra, han klarar sig fint om han får vara längst fram och köra ostört....:huvet

Nä du har förmodligen rätt i att han inte är nån speciellt bra förare...:rolleyes:
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Jag tycker det är rätt stabilt att komma tvåa efter ett sånt race. Bara för att han råkar vara ett snäpp sämre än Rossi betyder ju inte direkt att han är dålig förare, eller du kanske vet nåt som vi andra inte vet?

Yamaha verkar ha depåns jämnaste hoj iaf, stabilt med tre Yamaha i topp 5.

Men säsongens stora fråga är ju om Melandri kan klara ett år till och skylla på hojen?
Tre Yamaha i topp fyra tom.
Melandri har ju kört väldigt bra i Qatar och hade han inte varit av banan så hade varit betyligt högre upp. Han verkar betydligt mer nöjd med "Hayaten" än med Duccen.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Återigen ett relativt tråkigt race med vissa highligts iaf. Det jag dock imponeras av är tekniken som MotoGP-hojar sitter på... jösses vad STABILT hojarna går. Och ändå klagar de över "sladd" och "dåligt grepp"... spana in WSBK... vobbel överallt när det går som fortast.
 

Jide

Svartvit
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
M1100S
Vissa ljusglimtar fanns det väl men i övrigt är det ganska kass racing.

Rossi får träna lite starter för detta håller inte!
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Jag tycker det är rätt stabilt att komma tvåa efter ett sånt race. Bara för att han råkar vara ett snäpp sämre än Rossi betyder ju inte direkt att han är dålig förare, eller du kanske vet nåt som vi andra inte vet?

Yamaha verkar ha depåns jämnaste hoj iaf, stabilt med tre Yamaha i topp 5.

Men säsongens stora fråga är ju om Melandri kan klara ett år till och skylla på hojen?

Vad gjorde Rossi till en bättre förare detta race?

Ser man på statistiken på motorcykeltillverkare under detta race så satt han ju även på den bästa hojen, 3 Yamaha av topp 4 som sagt och nästa Ducati på plats 8.

Säger nog att Stoner slog Rossi på fingrarna detta race totalt.

Skall bli kul att se hur denna säsong utvecklar sig. Hoppas på att Capirossi gör lite fina race.
 
Last edited:

Wagge

Kiruna?
Gick med
23 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
CBR1000 -08
Stoner verkar vara för bra för att racen ska bli underhållande... Får nog hålla sig till 125, 250 och WSBK istället...
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Tre Yamaha i topp fyra tom.
Melandri har ju kört väldigt bra i Qatar och hade han inte varit av banan så hade varit betyligt högre upp. Han verkar betydligt mer nöjd med "Hayaten" än med Duccen.

Topp 5 känns mer officiellt att säga. :tungan

Jag såg faktiskt inte att han var av banan, hoppas han gör bättre ifrån sig framöver. Hayden skadade sig väl på kvalet i lördags?

Vad gjorde Rossi till en bättre förare detta race?

Säger nog att Stoner slog Rossi på fingrarna detta race totalt.

Jag syftade på Laguna Seca-racet som han ovan mig pratade om. Och rent generellt, skulle han vara ett snäpp sämre än Rossi skulle han ändå kunna vara bättre än resten av fältet - hypotetiskt talat. Jag är Stoner-fan generellt men man jiddrar inte med sex guld i högsta klassen. ;)
 

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Ort
Nybro
Hoj
ZX-6R SST 600
Lite för tidigt efter ett race att räkna bort Rossi va?? Med hans vinnarskalle och fightingspirit tror jag att han är tillbaka redan nästa race.
 

MartinB

Absolut skitlångsammast
Gick med
23 Feb 2004
Ort
Alingsås
Hoj
R6zz. No more crossplejn.
Tråkigt? Vi har tydligen olika preferenser för jag har bitit naglar tills det smakar armbåge som någon på pgdakar uttyckte sig 2001.

Grattis Mika! Du verkar vara den enda på planeten Tellus som förstår hur Ducatin fungerar förutom Stoner!

Skulle vara kul med lite grävande journalistik om varför Stoner nästan aldrig kom i mål med Honda som nästan alla andra var vinnarämnen på och nu spöar "alla" på en maskin de flesta andra knappt får runt banan. Måste vara en genetisk defekt i perfekt symbios med en konstruktionsmiss eller något.

Wow. Bra start. Trist på Pedrosas hudtransplantation bara.
 

MC Doktorn

Guest
Det var spännande när Caseys försprång minskade men det var lite kattens lek med råttan där tror jag.

Skönt att det inte hände något spänannde de 5 sista varven.
En huvudsäkring gick precis då och allt vart svart, för övrigt var det ytterst irriterande med hackandet.

Grattis Mika! Du verkar vara den enda på planeten Tellus som förstår hur Ducatin fungerar förutom Stoner!

Skulle vara kul med lite grävande journalistik om varför Stoner nästan aldrig kom i mål med Honda som nästan alla andra var vinnarämnen på och nu spöar "alla" på en maskin de flesta andra knappt får runt banan.

Fanns ett reportage någonstans där man förklarade varför Stoners aggressiva körstil in i kurvorna med kraftiga nedlägg passade komb Ducati, Bridgestone och 800cc, året innan på 990 cc 2006 vann Hayden och Stoner var inte ens i närheten och vurpade ganska friskt
 
Last edited:

Masonit

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Ja.
:trött

Allting kändes som för 2 år sedan. Man satt och hoppades på att Rossi skulle komma ikapp. Men efter Stoner sparat bränsle några varv så ställde han om mappningen och drog iväg med 5 sec. :(

\Masonit
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
:trött

Allting kändes som för 2 år sedan. Man satt och hoppades på att Rossi skulle komma ikapp. Men efter Stoner sparat bränsle några varv så ställde han om mappningen och drog iväg med 5 sec. :(

\Masonit

Racet är inte bara topp-2. Tyckte det hände mycket spännande längre ner i fältet!
 

Holy Rider

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha
Skulle vara kul med lite grävande journalistik om varför Stoner nästan aldrig kom i mål med Honda som nästan alla andra var vinnarämnen på och nu spöar "alla" på en maskin de flesta andra knappt får runt banan. Måste vara en genetisk defekt i perfekt symbios med en konstruktionsmiss eller något.

.

Det är bara för att Stoner litar fullt på Ducatis traction control, gasa fullt genom kurvan och lita 100% på elektroniken....

Till Brno så skall även t-c vara förbjudet liksom som Launch-control är nu.
Då blir Rossi säkert helt överlägsen.
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Det är bara för att Stoner litar fullt på Ducatis traction control, gasa fullt genom kurvan och lita 100% på elektroniken....

Till Brno så skall även t-c vara förbjudet liksom som Launch-control är nu.
Då blir Rossi säkert helt överlägsen.
Tror nog det är lite mer komplicerat än så...
 

mikekop

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2006
Ort
Älvdalen
Hoj
Honda CBR 1000F -97
Varför parkerade de Angelis hojen i gruset efter racet och blev skjutsad in i depån? Fick han slut på bränsle eller?

Snyggt gnistregn när Capirossi lowsideade Suzukin...

Stort grattis till Kallio till 8:eplatsen!!!
 

B89

Suit up!
Gick med
12 Feb 2009
Ort
Awesome town
Hoj
Yamaha R6 2008
Varför parkerade de Angelis hojen i gruset efter racet och blev skjutsad in i depån? Fick han slut på bränsle eller?

Snyggt gnistregn när Capirossi lowsideade Suzukin...

Stort grattis till Kallio till 8:eplatsen!!!

bränslet tog slut, drive like you stole it:yoparty
 

Ninjarookie

#42 Rookie 600
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Södern
Hoj
ZX6R-07, ZX6R-09
Såg precis racet. Gäääääääääääääääääääääsp. MotoGP måste fixa så att det händer något. Bara 18 startande är kasst.
I år kommer all fokus ligga på WSSP och WSBK från min sida i varje fall.
 

Enzed

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Wellington, NZ
Hoj
2002, Ducati, 998 pista
Det är bara för att Stoner litar fullt på Ducatis traction control, gasa fullt genom kurvan och lita 100% på elektroniken....

Till Brno så skall även t-c vara förbjudet liksom som Launch-control är nu.
Då blir Rossi säkert helt överlägsen.

Jag tror Ducati använder Magneti Marelli ECU för TC, precis som Yamaha och Kawasaki.

Så i teorin borde Rossi kunna få precis samma hjälp av TC som Stoner, men det är nog mer en fråga om hur de har programmerat ECUn.

Mika imponerade stort! Han jobbade sig upp under hela loppet och vara nära att passera Vermulen i slutet.

Jag ser fram emot att följa honom under säsongen.


Tråkigt? Vi har tydligen olika preferenser för jag har bitit naglar tills det smakar armbåge som någon på pgdakar uttyckte sig 2001.

Grattis Mika! Du verkar vara den enda på planeten Tellus som förstår hur Ducatin fungerar förutom Stoner!

Skulle vara kul med lite grävande journalistik om varför Stoner nästan aldrig kom i mål med Honda som nästan alla andra var vinnarämnen på och nu spöar "alla" på en maskin de flesta andra knappt får runt banan. Måste vara en genetisk defekt i perfekt symbios med en konstruktionsmiss eller något.

Wow. Bra start. Trist på Pedrosas hudtransplantation bara.
 
Last edited:
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top