Grand Prix Qatar 10-12 April

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Pedrosas räddning fick hjärtat att slå lite extra fort... Det såg riktigt farligt ut!

I övrigt föga underhållande. Dock fanns det några ljusglimtar. Riktigt trevligt med mika på 8e plats! Grattis!

Att Stoner tog hem det var inte allt för överraskande då han har regerat både under träning och kval. Men man hade hoppats på en lite jämnare kamp.

Nåja, får hoppas på roligare racing nästa gång när man pröjsar för det.

P.S Just ja... Hayden... Numbers Don't L12e! D.S ;)
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
P.S Just ja... Hayden... Numbers Don't L12e! D.S ;)

Tycker dom dokumenterade skadade förarna Dani, Sete o Nicky är rätt svårbedömda fast alla gör ett bra race.

Danis räddning var hjärtat i halsgropen! Fast oxå en värdemätare på racet i sig som rätt trist om det är vad man kommer ihåg av ett långt race med världens främsta. Är rätt säker på att alla tre kommer att prestera mkt bättre resultat framigenom. :)
 

R2

På två hjul sen -89
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skvde
Hoj
ett bygge, + en 954 + YZF750R -95 som R7 stylats men också skrotats + Aprilia RS250, + RGV 250 + två RD350 + en kinamoto med egendesignade kåpor, en Stomp MiniGP och en Anaconda mingp-motard och en egenbyggd GP70racer.
:trött tur det finns WSB
 

MC Doktorn

Guest
Det är bara för att Stoner litar fullt på Ducatis traction control, gasa fullt genom kurvan och lita 100% på elektroniken....

Till Brno så skall även t-c vara förbjudet liksom som Launch-control är nu.
Då blir Rossi säkert helt överlägsen.

Vilken analytiker :hihi
 

oFFkeFF

Slipar röven
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
yamaha xt660r
:trött tur det finns WSB

Vetifan om WSB är roligare... Årets race har inte vart direkt spännande heller.
Snart är väl hoppet enbart 125 och 250 annars får man väl börja kolla på F1 eller DTM..
Bort med TC-skiten ur både WSBK och motoGP så tror jag det kommer bli kul igen.
 

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Ort
I skogen - på riktigt
Hoj
söker byggprojekt
Det var spännande när Caseys försprång minskade men det var lite kattens lek med råttan där tror jag.

Eller hur?
Avståndet krympte raskt, sen ökade han på. Kändes mest som om han ville se lite vad Mr R kunde.
Håller med om att det är tråkigt när det inte är jämnare fighter, dock.
Stoners Ducati verkar gå betydligt rakare och stabilare än i fjol.
Sitter Kallio på samma chassie?
Personligen skulle jag gärna vilja se Underläppen (Melandri) och Elias prestera mer och bättre. Speciellt Elias verkar ju kunna göra underverk ibland, men bara vart tredje år, ungefär.

Nåja, jag hoppas på fler och tightare race framöver.
 

emullo

#2027
Gick med
3 Apr 2003
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ducati Hypermotard 1100, Honda CBR 1000RR
Eller hur?
Avståndet krympte raskt, sen ökade han på. Kändes mest som om han ville se lite vad Mr R kunde.
Håller med om att det är tråkigt när det inte är jämnare fighter, dock.
Stoners Ducati verkar gå betydligt rakare och stabilare än i fjol.
Sitter Kallio på samma chassie?
Personligen skulle jag gärna vilja se Underläppen (Melandri) och Elias prestera mer och bättre. Speciellt Elias verkar ju kunna göra underverk ibland, men bara vart tredje år, ungefär.

Nåja, jag hoppas på fler och tightare race framöver.


Han körde på ett sätt som sparade bränsle som jag förstår det.

"
A fuel consumption issue had Stoner modifying his style as he streaked out in front, and he explained afterwards that his turning up the heat later on was not a direct response to some fast times from rival Valentino Rossi.
"

http://www.motogp.com/en/news/2009/Stoner+reflects+on+Qatar+win
 

Gröön

Trivs på banan!
Gick med
20 Nov 2006
Ort
Skåne/Blekinge
Hoj
Triumph Daytona 675 -08 Banhoj, GSX-R 750 Banhoj
Pedrosa är ju fortfarande upprörd efter incidenten med De angelis :D Kanske med all rätt, men sånt händer, han får dra ut tummen ur munnen snart.

Han gör allt till en sån big deal...som när stoner råkade ligga precis i hans spår under ett kval så pedrosa fick dra av, då rasade också hela världen...det är ju trots allt inte de angelis som torpedera ner sin teamkompis och nästan kostade honom titlen :D :tummenupp
 

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bördig från Pålsboda
Hoj
Skeppshult damcykel
Vilket sömnpiller till race. :5sure

Nicky "Trick Daddy/Good things happen to good people/Numbers don´t lie" Hayden ser inte precis ut att bli MotoGP-mästare för andra gången. I samma team som Stoner, men 29 sekunder bakom täten efter 9 varv.

Och Toseland går inte från klarhet till klarhet.
 

Bifogat

  • hayden_30sek_efter.jpg
    hayden_30sek_efter.jpg
    120 KB · Visningar: 97
  • toseland.jpg
    toseland.jpg
    148.9 KB · Visningar: 78
  • toseland_boss.jpg
    toseland_boss.jpg
    171.8 KB · Visningar: 73

Macke

Typiskt....
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
Honda CBR1000RR TKR
Pedrosa är ju fortfarande upprörd efter incidenten med De angelis :D Kanske med all rätt, men sånt händer, han får dra ut tummen ur munnen snart.

Han gör allt till en sån big deal...som när stoner råkade ligga precis i hans spår under ett kval så pedrosa fick dra av, då rasade också hela världen...det är ju trots allt inte de angelis som torpedera ner sin teamkompis och nästan kostade honom titlen :D :tummenupp

Ha ha ha... Gnäll Pedrosa... Buäääää... Huuuuu... Snyft snyft...

Vi får väl se hur länge det dröjer innan Alberto Puig blandar sig in i leken och börjar gasta och gorma och vill få Honda att straffa De Angelis med att ge honom sämre material eller nåt... :D
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Vetifan om WSB är roligare... Årets race har inte vart direkt spännande heller.
Snart är väl hoppet enbart 125 och 250 annars får man väl börja kolla på F1 eller DTM..
Bort med TC-skiten ur både WSBK och motoGP så tror jag det kommer bli kul igen.
BSB gick ju halv sju igår... det var race det! :)
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Vilken kanal finns hos Canal Digitals utbud som visar MotoGP ? Tacksam för upplysningar, funderar på att skaffa Canal Digital IPTV.
/Nitrous
Canal Digital har bara ViaSat Motor i sitt kabelnät, inte via IPTV eller Parabol:
http://www.canaldigital.se/Utbud/Alla-kanaler/Viasat-Sport-3/

Inget höjdarrace direkt men alla som skriker om hur trist det är och hur bra WSBK är, har ni sett de senaste WSBK-racen? Skittråkiga...

Klent av De Angelis att inte ens gå till Pedrosas box och förklara sig. Tycker inte att han gjorde något fel men att rensa luften lite hade nog båda mått bra av.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Tja,har man sett sitt första race sen det blev feltaktat och det var ju "kul".

Förvisso hade väl alla tester visat på hur det skulle sluta så det vart ju ingen överraskning direkt men det blev väl lite väl tråkigt.

Finns ju en skönhet i ett perfekt kört race som stoner gjorde men 22varv var några för många,får hoppas att dom andra spottar upp sig lite.

Blir förhoppningsvis lite bättre när tc försvinner,lär väl öppna för lite kamp kanske,annars kommer jag nog inte slösa mycket tid på detta,får bli F1 istället.

Kanske förväntat mig för mycket,sist jag kollade körde schwantz och det var tvåtakt som gällde,vart ju händelserikt då iaf.

Henrik
 

Mr Magsnus

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2006
Ort
Östermalm
Hoj
R6-99
Eller hur?
Avståndet krympte raskt, sen ökade han på. Kändes mest som om han ville se lite vad Mr R kunde.
Håller med om att det är tråkigt när det inte är jämnare fighter, dock.
Stoners Ducati verkar gå betydligt rakare och stabilare än i fjol.
Sitter Kallio på samma chassie?
Personligen skulle jag gärna vilja se Underläppen (Melandri) och Elias prestera mer och bättre. Speciellt Elias verkar ju kunna göra underverk ibland, men bara vart tredje år, ungefär.

Nåja, jag hoppas på fler och tightare race framöver.

NEJ Stoner ökade inte på märkbart, däremot körde Rossi betydligt långsammare efter varv 11.

Enligt honom själv berodde det på att det började sladda för mycket baktill och han inte ville ta några onödiga risker.
 

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Såklart att jag bor!!
Hoj
No more!! :( :( :(
Ja...bättre sent än aldrig drog dom igång.

Snöpligt när man åkt hem en dag tidigare från stugan, för att kolla premiären. Nåja...vädrets makter rår ingen på.

Summa sumarum.

Såå jävla tråkigt att Stoner bara drar iväg. Och måtte det inte bli som F1 var för några år sedan. :näsblod

Rossi gör ett tappert försök, för är det någon som kan...så är det han. :) Men han måste fan bli bättre i starten. Ger han Stoner ett sånt försrpång blir det svårt att ta igen. Men hakar han på direkt kan Stoner få det lite hett om öronen.

Roligt som FAN med Kallio. Bra jobbat av allas våran nordbo. Vi får tänka lite fritt mellan gränserna i sådana här sammanhang.

Ruggig knuff som lill-Peddot fick av DeAngelis :skrämd Trodde det skulle gå käpprätt åt helvete med hans transplantation, men han räddade som tur var upp situationen.

Hade hoppats på att Dovi kunde trycka till lollipopgrabben men han vek visst undan.

Och satans trist att Capirossi gick av, roligt att se honom kvala bra dock.

Ja...det blir spännande att se fortsättningen av denna säsong. Och jag hoppas att vi får höra mer av dom engelska kommentatorerna.

Dom är ju med i matchen till skillnad från våra svenska puttar. Som, om man har tur, hinner med att kommentera det vi ser i rutan själva. Det som händer i övriga fältet har dom ingen koll på, utan sitter och snackar om ditten och datten och statistik i det oändliga. Engelsmännen hade lixom koll och man fick veta i ögonblicket vad som hände längre ner i fältet. Bra där!!

//M
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Fan vilket gnäll det är på Äpplet och Lyon. Känner ni till deras förutsättningar i förhållande till de engelska kommentatorerna?

BBC har ett gäng som springer omkring i depån plus säkert ett par till som hjälper till med sändningen. Det har nog inte våra svenska kommentatorer.

Det jag kan hålla med om är att de borde koncentrera sig mer på vad som händer i bild under racen. På träningar och kval kan de berätta om saker runt omkring men inte under racen, då ska fokus vara på det vi tittare ser.
 

BASH

WTF !!!!
Gick med
22 Jan 2005
Ort
Inte i garaget
Hoj
Molekyl Edition 1.3 är på väg att bli omolekylerad
ja det är klart att man hackar på dom .... dom har väl för faan samma förutsättningar som vi som tittar på samma bild på tv:n. ibland undrar man om dom tittar på nått annat race :fyllisar
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Fan vilket gnäll det är på Äpplet och Lyon. Känner ni till deras förutsättningar i förhållande till de engelska kommentatorerna?

BBC har ett gäng som springer omkring i depån plus säkert ett par till som hjälper till med sändningen. Det har nog inte våra svenska kommentatorer.

Det jag kan hålla med om är att de borde koncentrera sig mer på vad som händer i bild under racen. På träningar och kval kan de berätta om saker runt omkring men inte under racen, då ska fokus vara på det vi tittare ser.
Vad som är bättre nu är ju att de faktiskt ÄR på plats... Allt känns mer seriöst då. De skulle som sagt gärna likt engelska kommentarer diskutera vad som händer på skärmen snarare än pladdra på om allt annat än vad som händer på skärmen. Man rycks med på ett helt annat sätt! För även om racing i sig var tråkig... så gjorde de engelska kommentarer som var på viasat igår att det ändå "ökade" spänningen.

Svampar är till för insekter, inte människor :D
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Nicky "Trick Daddy/Good things happen to good people/Numbers don´t lie" Hayden ser inte precis ut att bli MotoGP-mästare för andra gången. I samma team som Stoner, men 29 sekunder bakom täten efter 9 varv.

Du förväntade dig att Nicky skulle gå in och äga racet igår! Klart rätt inställning :hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top