Griniga gamla gubbar med orubbliga rutiner.

skorpan666

Scum Hunter
Gick med
21 Aug 2012
Hoj
ZX9R -98 + ZX10R -04
Gringubbar/kärringar som kollektiv är hela samhällets nemesis.
Det är på vägarna som i varuhusen som på arbetsplatserna.

De är i vägen mer än bara fysikt, konservativa och lika fixerade
vid sig själva som 17-åriga tjejer. De kräver respekt baserat på
sin ansenliga ålder som enda bedrift. Men det finns sätt att vända
det hela till en positiv upplevelse:

Där jag bor är det parkering på gatan som gäller och det har fått mig att
utveckla en ny hobby, nämligen att (väldigt tydligt) studera fickparkeringar
utförda av äldre herrar och damer.

Att hålla leendet tillbaka är i nio fall av tio en omöjlighet. Jag vet inte hur många
gånger man ser dem koka därinne för att fem minuter senare göra ett halvhjärtat
försök till rivstart och lämna den omöjliga, milsvida parkeringsfickan för att hitta
en lämpligare.

Det väger nästan upp för de gånger man är tvungen att kör upp bredvid
bilen som gjorde den där vansinniga manövern, för att stirra och gestikulera åt...
(i väldigt många fall) den äldre herren/damen.

Jag tror helt seriöst att Sverige kommer vara en bättre plats om 10-20 år.
Gringubbar/kärringar kommer att vara färre per automatik.

Platserna på ålderdomshemmen tas över av coola rockfarbröder som låter
Iron Maiden dundra i rummen medans de 20-åriga skötarna torkar dreglet
ur deras mungipor. :rock

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Skit i om ungen sitter i bilen, du skulle ju "bara", speciellt om du nu inte tankade.

Frågade ungen som var med i butiken vem gubben var?
Man kan få lite lustiga frågor av dem såna gånger. :hihi

De var ju inte skitsnabba bakom kassan, så det tog längre tid än väntat. Säkert 15min/en kvart brursan.:4skrika
Blir fort bastu i bilen i stekande solsken, därför blev det skuggan istället.:7peta
Tro mig, det hade inte blivit roligt att släpa på en nyvaken 3-åring bara för att beställa lite käk som vi skulle käka när vi väl var framme vid målet 5 min senare.
Han tar lite tid på sig att vakna till och han morgon/nyvakenhumör vill man gärna ta på ett lämpligare ställe/tidpunkt. :tungan

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Shit va många "surgubbar" det verkar finnas på detta forum sett till antal procent svarande med "gubbig" attityd.(Då även inräknat div inlägg i övr trådar.):hihi:arsele
Med tanke på hur attityden mot gubbar i bilar brukar vara rent generellt på detta forum, är det lite förvånande.

Kanske ni som känner med surgubben skulle starta ett eget forum: gubbhoj.com :rofl:krama

Det är btw vad ungarna säger när de ser en glidarhoj. Titta pappa, en gubbhoj. :hihi

Last edited:

skorpan666

Scum Hunter
Gick med
21 Aug 2012
Hoj
ZX9R -98 + ZX10R -04
Exemplarisk uppfostran där! :tummenupp

Många inlägg skrivs nog med en rätt rejäl skopa ironi fast den kan vara svår att få fram
i text, därav "Använd gärna en smilie för att sätta ton i ditt inlägg" under svarsrutan. :tungan

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Exemplarisk uppfostran där! :tummenupp

Många inlägg skrivs nog med en rätt rejäl skopa ironi fast den kan vara svår att få fram
i text, därav "Använd gärna en smilie för att sätta ton i ditt inlägg" under svarsrutan. :tungan

Jo så är det självklart, så då kan man väl retas lite tillbaka. :gnissla Dumt att bli allt för seriös på ett forum som detta. :D
Roligt med ungar och deras kommentarer ibland. Har ju hänt att de slängt ur sig det när man gått förbi en gubbe som stolt poserar på sin kromsläde. :rofl

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Hahaha, det där har man ju sett IRL när man jobbade på mack som ung. :hihi

Har även sett en tjej som skulle tanka men locket var på fel sida så att säga och då kör hon bara runt till andra sidan (u-sväng). Då är ju locket fortfarande på fel sida så att säga. Det roliga är att hon då blir sur, hoppar in i bil och åker vidare. :dummer:3freak

När jag jobbade på mack så såg jag en gubbe som ställde sig vid en pump, gick ut för att tanka och insåg att tanklocket var på fel sida. Han valde då att ta pumpen bredvid och dra över handtaget till sin bil, och stod således och blockerade en pump medan han ockuperade en annan...:dummer

Last edited:

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Hahaha, det där har man ju sett IRL när man jobbade på mack som ung. :hihi

Har även sett en tjej som skulle tanka men locket var på fel sida så att säga och då kör hon bara runt till andra sidan (u-sväng). Då är ju locket fortfarande på fel sida så att säga. Det roliga är att hon då blir sur, hoppar in i bil och åker vidare. :dummer:3freak

sett en kille göra de 3 ggr och sen åka iväg arg som ett bi,, de va cruzing och stog väl ca 100 pers o kolla på han med.

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
The one and only... Kawagustan :P
Finns en gubbe som varje dag, ibland flera gånger om dagen, kommer in för att köpa en trisslott. VARJE gång vill ha ta ut 500 kronor över beloppet (vad tusan han gör med dessa pengar vet jag inte, antagligen går han till banken och sätter in dem igen, bara för att ha något att göra). VARJE gång klagar han över att det är dåligt med vinster på trisslotterna. Men han fortsätter köpa dem. Och efter köpet är klart ska han lämna in ett kvitto på 60 öre som han fått från pantautomaten. Och VARJE GÅNG säger han "Nu får du skynda dig att lösa in den för den gick ut för 30 sekunder sen". Varje gång. Alltså flera gånger om dagen. Han ska även ha kvitto på att han löst in de här 60 örena hos mig. .............................. :huvet:huvet:huvet

John_Doe

Also known as Hool
Gick med
12 Mar 2005
Hoj
Ingen :´(
Bästa surgubben jag sett var på Loppioberget i Norrbotten.. Gubben kunde inte start i backe så han jagade ut särringen att hålla mot bilen så han kunde dumpa kopplingen på 19 tusen varv och skutta upp för backen ( typ som lille skutt på speed)

Sedan dem som inte klarar av betalningsmedel nyare än riksdaler. Står ju och ofta och orerar om kassörens inkompetens.. De blir riktigt syrak när man påpekar att det inte är deras fel att de inte klarar av ett debitkort =)

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Finns en gubbe som varje dag, ibland flera gånger om dagen, kommer in för att köpa en trisslott. VARJE gång vill ha ta ut 500 kronor över beloppet (vad tusan han gör med dessa pengar vet jag inte, antagligen går han till banken och sätter in dem igen, bara för att ha något att göra). VARJE gång klagar han över att det är dåligt med vinster på trisslotterna. Men han fortsätter köpa dem. Och efter köpet är klart ska han lämna in ett kvitto på 60 öre som han fått från pantautomaten. Och VARJE GÅNG säger han "Nu får du skynda dig att lösa in den för den gick ut för 30 sekunder sen". Varje gång. Alltså flera gånger om dagen. Han ska även ha kvitto på att han löst in de här 60 örena hos mig. .............................. :huvet:huvet:huvet

Hände detta 1983? Det finns väl ingen pant på 60 öre och det finns inte heller 10 och 50 öringar längre. :confused:

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Jo på glasflaskor är det 60öre.. Typ läsk och vissa systemölare :)

Japp. Stämmer.

Då kan man alltså göra en vinst på 40 öre för varje flaska?

Man pantar 100 flaskor, trycker ut kvitto för varje flaska, så har man helt plötsligt tjänat 40 kr. :banana

Precis. Jag har absolut inget emot att han pantar. Tvärtom, det är ju bra för miljön. Men det är just det att han varje gång säger att jag måste skynda mig för att tiden på kvittot gick ut för 30 sekunder sen... Sinnessjukt irriterande. Han har alltid något att klaga på. Måste vara hemskt att vara så bitter på allt och alla?

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Precis. Jag har absolut inget emot att han pantar. Tvärtom, det är ju bra för miljön. Men det är just det att han varje gång säger att jag måste skynda mig för att tiden på kvittot gick ut för 30 sekunder sen... Sinnessjukt irriterande. Han har alltid något att klaga på. Måste vara hemskt att vara så bitter på allt och alla?

Prova att säga typ följande: "Ja, du har helt rätt i att kvittot gick ut, så du kan tyvärr inte få några pengar för panten. Du får vara lite snabbare nästa gång." Knyckla sedan ihop kvittot och släng det i papperskorgen. :D

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Prova att säga typ följande: "Ja, du har helt rätt i att kvittot gick ut, så du kan tyvärr inte få några pengar för panten. Du får vara lite snabbare nästa gång." Knyckla sedan ihop kvittot och släng det i papperskorgen. :D

Hahahahaha!!! Fan vad bra. Det ska jag testa.

Bells

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2012
Hoj
Ingen sitter på min plats i fikarummet,INGEN!!1:mad:

Sheldon Cooper style! Så är jag på tåget. Pendlar till jobbet, ca tio mil ifrån där jag bor. Har en favoritplats. Sitter någon där blir jag ledsen i ögat. Å andra sidan är ju jag ingen surgubbe.

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Läs hela texten en gång är du snäll. :fakta Jag brukar inte ställa mig för pumparna i vanliga fall om jag inte ska tanka, men det var ju en lite prekär situation just denna gång och eftersom det var tomt samt allmänt dött som det brukar vara i Ockelbo, så ställde jag mig där. Sen fanns det ju tillgång till samtliga pumpar ändå.:3freak
Jag hade ju ett sovande barn i bilen och ville stå i skuggan samt att ha lite översikt.

Psst, jag skrev med undantag för TS :hej lite snabbt och taffligt nu ser jag tyvärr :skäms:
Jag relaterade till en väntan på V-powerpumpen vid min lokala Skällmack och alla pumpar var upptagna med korvkäkande typer :gnissla

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850

I en butik här i stan finns en gubbe som kommer in sent på kvällen strax innan stängning, tar en kundvagn och hänger sin jacka på, ställer sej i spelhörnan och "live" spelar på matcherna dvs springer fram och tillbaka mellan kassan och tv apparaterna för att satsa pengar, för att sedan när han har spelat klart ställa tillbaka kundvagnen och gå.

Har nog aldrig sett honom fortsätta in och faktiskt handla något med sin kundvagn.

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO