Griniga gamla gubbar med orubbliga rutiner.

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Hoj
Tösernas leksaker,
I en butik här i stan finns en gubbe som kommer in sent på kvällen strax innan stängning, tar en kundvagn och hänger sin jacka på, ställer sej i spelhörnan och "live" spelar på matcherna dvs springer fram och tillbaka mellan kassan och tv apparaterna för att satsa pengar, för att sedan när han har spelat klart ställa tillbaka kundvagnen och gå.

Har nog aldrig sett honom fortsätta in och faktiskt handla något med sin kundvagn.

Klart att han inte kan handla, pengarna är ju slut!

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Klart att han inte kan handla, pengarna är ju slut!

Jag har faktiskt pratat lite med dom som brukar jobba i den delen och han vinner förvånansvärt ofta :)

Jäkligt trevlig gubbe också så han kan inte klassas som grinig gammal gubbe men orubbliga rutiner har han :D

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Har väldigt svårt för gamla gringubbar, så en av mina favorithobbys är att käfta tillbaka när dem ska skälla ut en för något löjligt trångsynt.

Det effektivaste sättet att få tyst på dem är att direkt när dem kör "jag har minsan gjort det här i 25 år..." Är att avbryta med "Och de går inte bättre än så här ändå?" och bara gå.

Bearwood

Medlem
Gick med
24 Oct 2003
Hoj
Kronreif Trunkenpolz Mattighofen 350 exc-f Sixdays -14
Psst, jag skrev med undantag för TS :hej lite snabbt och taffligt nu ser jag tyvärr :skäms:
Jag relaterade till en väntan på V-powerpumpen vid min lokala Skällmack och alla pumpar var upptagna med korvkäkande typer :gnissla

Aha, men det är ingen fara. :krama För jag är ju ingen grinig gammal gubbe.:hihi

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Aha, men det är ingen fara. :krama För jag är ju ingen grinig gammal gubbe.:hihi

Men jag är :D , men jag irriterar mig på att folk ligger i vänsterfil och för nära mig, de har inte den minsta marginal från sin bakstötfångare till min motorhuv/framhjul :gnissla
Jag ska trycka upp en vindrutestreamer där det står spegelvänt "Du ligger för nära!!!!!!" alternativt "Flytta på dig" :brynad:brynad

btw, jag har uppdaterat min hemsida med lite bilder, layouten är förskräcklig men wtf liksom :fyllisar

47nahoj

Ordnung muss sein!
Gick med
28 Sep 2011
Hoj
2015 CBR650F, 2011 XJ6 ABS*Såld
Har väldigt svårt för gamla gringubbar, så en av mina favorithobbys är att käfta tillbaka när dem ska skälla ut en för något löjligt trångsynt.

Det effektivaste sättet att få tyst på dem är att direkt när dem kör "jag har minsan gjort det här i 25 år..." Är att avbryta med "Och de går inte bättre än så här ändå?" och bara gå.

Eftersom jag är en jävligt grinig gammal stofil så stör jag mig på folk som inte vet skillnaden på de och dem. :fakta:D:):tungan

Kottsson

Får jag vara här?
Gick med
15 Apr 2010
Hoj
KTM 1090 Adventure R
Parka bilen vid en pump bara för att handla :7peta
Nu för tiden så tankar snubben (nån annan än ts alltså, typ taxichaffis/hantverkare), går in beställer en korvmeny, köper en snusktidning går på muggen å gör vad han ska, tar sin korvmeny käkar upp och sköljer ner med kaffe. :brinnerup
Klart man blir låg när alla pumpar är upptagna :yoparty

Men att snabbstoppa vid pumpen, rusa in och köpa tidningen och sen dra är ju ok, men inte käka/fika/skita :arsele

Skulle åka och tanka firmabussen och alla pumpar var upptagna, jag ställde mig och väntade på en(samhall stog på bilen:huvet) men när han väl tankat springer han in och köper sig en korvmeny och det tar en jäkla bra stund för det var kö där inne också. Sen kommer han ut och jag blir lite lättad när han sätter sig i bilen och jag lägger i växel.

Då tar GUBBJ********** AS***** fram körjournalen och börjar skriva i den i 3 minuter som är förbannat lång tid när man står och väntar på att få i bränsle i tanken så man kan åka och jobba.

Kan inte såna bara starta bilen åka 5 meter och ställa sig ur vägen eller? :dummer

Gick med
23 Aug 2007
Hoj
Ducati 1198 S -09
Skulle åka och tanka firmabussen och alla pumpar var upptagna, jag ställde mig och väntade på en(samhall stog på bilen:huvet) men när han väl tankat springer han in och köper sig en korvmeny och det tar en jäkla bra stund för det var kö där inne också. Sen kommer han ut och jag blir lite lättad när han sätter sig i bilen och jag lägger i växel.

Då tar GUBBJ********** AS***** fram körjournalen och börjar skriva i den i 3 minuter som är förbannat lång tid när man står och väntar på att få i bränsle i tanken så man kan åka och jobba.

Kan inte såna bara starta bilen åka 5 meter och ställa sig ur vägen eller? :dummer

Så alla pumpar var upptagna i femton minuter? :confused: För mig låter det som att du är en sur grinig gammal gubbe som nödvändigtvis behövde vänta på att din favoritpump blev ledig. :tungan

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Många som stör sig på gubbar just på macken...:D Har en story om en dam som inte hade tålamod nog att vänta på att jag skulle hinna slutföra tankningen, gå in och betala och sen köra... Tankade hojen för ett tag sen, hade lite skrammel i plånkan som jag gärna ville bli av med och valde således kassapump utan kontobetalningsmöjlighet. Under tiden jag tankar rullar det upp en bil bakom mig, ägarinnan sitter kvar och väntar på att jag ska bli klar. Tankar klart, och börjar gå mot dörren när fruntimret plötsligt börjar tuta:confused: Vänder mig om, hon stirrar surt på mig och aggrotutar ett par gånger, trycker sådär hårt och surt på tutan ni vet... Jag rycker tydligt på axlarna åt henne som för att fråga "vad är det om??" och går in och betalar. Rycker med axlarna mot kassörskan, himlar och knycker på nacken ut mot pumparna och säger något i stil med "En del har för bråttom alltså..." Vilket hon fnissar åt och håller med. Kommer ut och går mot hojen när kärringen i bilen plötsligt sticker ut huvet genom rutan och vrålar: "Kan du flytta din moped eller!?:mad:" Blev såpass mållös av hennes allmänt skitstressade och arga beteende att jag bara stod och gapade en stund utan att få fram ett ord, sen körde jag därifrån. Vafan ville hon att jag skulle göra egentligen??:va Jag menar, för det första var alla pumpar långtifrån upptagna, hon hade kunnat ställa sig på en annan. För det andra kan jag väl inte gärna flytta mig förrän jag varit inne och betalat??:confused: Har själv jobbat på mack, hade/har blivit skitnervös om/de gånger någon tankat kassa och sen flyttat bilen/hojen innan de kommit in och betalat för sig. Man misstänker ju liksom smitning direkt... Och att sen överreagera på ett sånt sätt sen, jisses... En del har anger management problem...:näsblod :dummer

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Grinig tant historia

Tidigare i somras när jag var ute med hojen och stannat på en mack så valde en jävla semesterfirare dessutom att ställa sej precis FRAMFÖR min hoj i väntan på pumpen.

Kan säga att jag tog min goda tid på mej att ta på handskar och hjälm igen. Alla pumpar hann nog byta kund innan jag tillslut blev klar och knuffade bak min hoj.

jetson

Guest
Tidigare i somras när jag var ute med hojen och stannat på en mack så valde en jävla semesterfirare dessutom att ställa sej precis FRAMFÖR min hoj i väntan på pumpen.

Kan säga att jag tog min goda tid på mej att ta på handskar och hjälm igen. Alla pumpar hann nog byta kund innan jag tillslut blev klar och knuffade bak min hoj.

Du skulle ställt dig och tutat tills han backat, skulle sett sjukt kul ut.

Gubb/käringjävlar är en cancersvulst på samhället. Det bästa är nog att börja skrika på dom när dom håller på sådär, dom ska inte bete sig som svin bara för att dom är gamla.

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Jag är en sån där som brukar flytta på bilen/hojen från pumpen innan jag går in och betalar, aldrig någon som klagar, varken kassörska eller andra :)

Ulvhamne

Kraschmongo
Personal
Gick med
16 Oct 2010
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är en sån där som brukar flytta på bilen/hojen från pumpen innan jag går in och betalar, aldrig någon som klagar, varken kassörska eller andra :)

Det brukade jag med göra tills det kom ut en hyfsat upprörd herre från kassan och skällde på mig om att man absolut inte ska göra så. Jag underlättar hellre för folk som arbetar i det läget, så sedan dess (vid de få tillfällen som jag betalar i kassan) så låter jag fordonet stå vid pumpen.

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Hoj
2001 TDM 850
Du skulle ställt dig och tutat tills han backat, skulle sett sjukt kul ut.

Gubb/käringjävlar är en cancersvulst på samhället. Det bästa är nog att börja skrika på dom när dom håller på sådär, dom ska inte bete sig som svin bara för att dom är gamla.

Eller gått fram lite lugnt och sagt:

"Ursäkta men min backväxel är trasig så kan du flytta på dej så jag kommer ut"

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Många som stör sig på gubbar just på macken...:D Har en story om en dam som inte hade tålamod nog att vänta på att jag skulle hinna slutföra tankningen, gå in och betala och sen köra... Tankade hojen för ett tag sen, hade lite skrammel i plånkan som jag gärna ville bli av med och valde således kassapump utan kontobetalningsmöjlighet. Under tiden jag tankar rullar det upp en bil bakom mig, ägarinnan sitter kvar och väntar på att jag ska bli klar. Tankar klart, och börjar gå mot dörren när fruntimret plötsligt börjar tuta:confused: Vänder mig om, hon stirrar surt på mig och aggrotutar ett par gånger, trycker sådär hårt och surt på tutan ni vet... Jag rycker tydligt på axlarna åt henne som för att fråga "vad är det om??" och går in och betalar. Rycker med axlarna mot kassörskan, himlar och knycker på nacken ut mot pumparna och säger något i stil med "En del har för bråttom alltså..." Vilket hon fnissar åt och håller med. Kommer ut och går mot hojen när kärringen i bilen plötsligt sticker ut huvet genom rutan och vrålar: "Kan du flytta din moped eller!?:mad:" Blev såpass mållös av hennes allmänt skitstressade och arga beteende att jag bara stod och gapade en stund utan att få fram ett ord, sen körde jag därifrån. Vafan ville hon att jag skulle göra egentligen??:va Jag menar, för det första var alla pumpar långtifrån upptagna, hon hade kunnat ställa sig på en annan. För det andra kan jag väl inte gärna flytta mig förrän jag varit inne och betalat??:confused: Har själv jobbat på mack, hade/har blivit skitnervös om/de gånger någon tankat kassa och sen flyttat bilen/hojen innan de kommit in och betalat för sig. Man misstänker ju liksom smitning direkt... Och att sen överreagera på ett sånt sätt sen, jisses... En del har anger management problem...:näsblod :dummer

hahaha , du skulle omsorgsfullt rullat varje öronpropp och passat in den , dubbelkollat alla dragkedjor , justerat lite på remmen på hjälmen för att slutligen starta moppen och nollställa trippen samt ställa klockan som har gått en minut för långsamt den senaste månaden ... sen brummat iväg och vinkat lite glatt åt fruntimmret :rofl

Str3 R

Guest
Äsch då, vad gör det om 100 år? I medelåldern som jag tillhör bryr man sig allt mindre om saker och ting, det finns andra viktigare saker att lägga huvudbry på. Som en trevlig hojrunda med likasinnade på underbara vägar i vackert väder istället. :)

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO