Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Hrrrrmmmm.
Det var väl nått om en kastad handske????????????????????????????????????:hihi
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
?????:va
Har inte uppdaterat här på länge.
Hojen känns klar byggmässigt och hade jag inte så satans svårt att skiljas från mina projekt hade det varit lämpligt att sälja nu.

Sedan sist har en kolvring nypit fast i en överhettad kolv, som överhettades pga tanktätnings flagor i förgasarn.
Denna kolvring hyvlade av en tiondel på högra sidan av främre cylindern så att loppet blev ovalt.

Motorn är ful-lagad tillsvidare så att man kan åka resten av den lilla säsongen.

I vinter ämnar jag hitta de hästar jag tycker borde finnas i detta stallet.
Det borde nog vara 15-20 till om det är riktig ordning på grejorna
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Japp uppdatering:tummenupp Handsken gällde race utmaningen:7peta
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Säsongen är avslutad.
Motorn går inte bra när den blir varm och varm blir den utav helvete efter lite huligan åka.
Målet för vinter blir att lite motsägelsefullt hitta mer effekt och hålla temperaturerna i schack.
Detta ska ske genom att få full koll på lambda värdena, i år så kördes hojen endast i rövdynon.
Keramisk coating av idiotiska konstruktioner i motorn, såsom avgaskanaler genom cylindern tex.
Ev övergång till E85
om nöden kräver, som nödåtgärd: vatten insprutning

Effekten ska hittas genom flödes förbättringar i insug och kanaler samt idiot våldsamma kamaxlar.
Utvärdering av allt detta sker efter förstörande provning i vanlig ordning..
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Det gäller ju bara att omvandla Ottomotorns 33% värme till effekt så är ju biffen kirrad, hur svårt kan det vara lixom?

Har någon representant för Kungliga Postverket kommit förbi med coatingen än?
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Kungliga postverket var förbi. Skulle ringa o tacka idag men herrn behagade inte. försöker igen imorgon kl 16:00
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Har uppgraderat oljepumpen. Smörjning o höga temperaturer är ju hojens akilleshäl.
Orginal har pumphjulet 2 skovlar nu har den fyra. Mod rekommenderat av innehavaren av flera bonneville rekord med flathead harleys

DSC_0991_zpsrxi3uipn.jpg
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Svarvade ur olje pumphuset. Tog ynka 0.5mm. Det ökade pumpkapaciteten med hela 167%!
Man bör ha i beaktande att det är ifrån obefintliga nivåer.
Lite som att Upphärad mekaniska nytt ökar mest i svensk press just nu!!
Om jag ökar från noll ex till 2!
På full gas har jag ca 1-1.3bar i vanliga fall.

DSC_0992_zps2hc1hxww.jpg

DSC_0993_zpsaly9flyw.jpg
 
Last edited:

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Fasen vicket resultat:tummenupp
Tänk nu på oss trådföljare att du gör det sakta och försiktigt. Lektyren skall ju räcka över hela vintern:D
Tänk om annan kunde svarvat ur tummen ur...... så kanske det hänt nått med mina projekt åxå.
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Köp o köp man hör allri annat..
DSC_0994_zps4jbtgqd2.jpg

DSC_0995_zpsonlut59t.jpg

DSC_0997_zpsyc3tabhn.jpg

DSC_0998_zpsqxz1tozh.jpg


DSC_1001_zpssy3vdv95.jpg
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
:Bugar. Läckert. Är tanken att härda hemma åxå?
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
:Bugar. Läckert. Är tanken att härda hemma åxå?

Nae, vi har härdutrustning på jobbet. Men detta är ss2541 det kan nog vara tufft nog till denna applikationen. Går dom ner sig efter 500mil så har dom överlevt 10 säsonger!

Om jag inte ser fel så har du fräst egna kammar :yoparty

Jajemen. 280 i duration 10.5mm i lyft convexa lyftramper och jävligt mycke full lyft.
Men långt ifrån den brutalitet fabriken exprimenterade med på 60-talet

Cams-kr-01.jpg
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
Nae, vi har härdutrustning på jobbet. Men detta är ss2541 det kan nog vara tufft nog till denna applikationen. Går dom ner sig efter 500mil så har dom överlevt 10 säsonger!



Jajemen. 280 i duration 10.5mm i lyft convexa lyftramper och jävligt mycke full lyft.
Men långt ifrån den brutalitet fabriken exprimenterade med på 60-talet

View attachment 423707

Fifan så grymt :yoparty
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
10,5 i lyft. Får du ta ur topparna elr går det ändå? Är väl inte så stor kammare ?
Det är inte så att du är nån reinkarnation av någon motorsmed från 20/30talet :tummenupp
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Varför göra det så lätt för sig?
Självkligt måste topparna holkas ur, Ventiler lyftare etc lättas mm. För att så pass idiotiska kammar ska kunna funka. Jag tom kollade upp vad titan gr5 hade för kilopris idag.... 348kr/kg
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Lite dyrare än järn:rolleyes: Men å andra sidan blir det väl inte så många kilo.
Coooool faktorn ökar ju i kvadrat vid mojen om du nämner titan i maskinen:hihi
 

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Ort
hemma
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nja en 50mm stång väger 8.8kg/m och 80% av det ska bli spånor.
Men att låta special firmor tillverka delar åt en kostar mycke pengar det med.
Jämför med ett slip on till en ny sportis så är det bara kaffepengar
Vi får se, kanske blir det inget av det sidoprojektet.
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top