Nu när jag tänker på det så finns det även en skrot i samma område som har en jäkla massa junk som man ser från E20 när man passerar förbi. Där kan det vara smart att kika med.
// B
Om tankarna återgår till tåghjul så kan jag tipsa om att den finns en firma på Vagnmakaregatan i Partille som sysslar med enbart sånt. Då jag har varit där (har en kund brevid) så har det ständigt stått ett hundratal axlar med hjul på utsidan.
// B
Nu när jag tänker på det så finns det även en skrot i samma område som har en jäkla massa junk som man ser från E20 när man passerar förbi. Där kan det vara smart att kika med.
// B
Tåghjul är intressant. Man får nog ha en drös om man ska upp i 2-300kg. Det andra du sett från E20 är nog terräng axels ställe.
Fick tips om kranhjul av 3cl, han kunde ha liggandes på sitt jobb. Efter lite gubbgooglande (läs gissande) kom jag fram till att de kunde väga 60-90kg. Pratade med gubben med skrotet skulle kika på det på lördag. Det verkar lovande, nåt av alla trådar borde leda fram till nånting.
Fel ställe att fråga men ingen har möjligtvis ett par svinbilliga 750 toppar liggandes. Har några riktigt vilda modifieringar på lut men behöver ett toppar att kapa o svetsa i.
Appro på grejer som sitter fast i elmotorer, har du hört efter om en sån däringa snökanons fläkt, jag är intresserad.
Fantastiskt!Joho. Befinner mig nu dinglande i kranhytt. Då jag ändå hade en tumstock i fickan så........
Ca 650-700 dia å ca 150mm tjocka.
Nu skall jag bara se om det kan finnas några gamla liggande......
Om min gamle Ellärare hade låst upp dörren till lektionssalen nångång istället för sitta hemma o dricka sprit. Så hade jag kanske kunnat svara på det.Det där med en stoooor elmotor, det har jag funderat på länge. Det är inte så att man kan använda ev magnetfält som broms och dessutom få ut någon form av värden som skulle kunna användas?
Det där med en stoooor elmotor, det har jag funderat på länge. Det är inte så att man kan använda ev magnetfält som broms och dessutom få ut någon form av värden som skulle kunna användas?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|