Direktdriven flygplanspropeller med variabel stigning som last kanske?
Fast inte vet jag var man får tag i sådana...
Man kan säkert få fram något mått på varvtalet via frekvensen och momentet genom att mäta strömmen som elmotorn ger men det är inte så man gör och det beror antagligen på att det är svårt att mäta strömmen särskilt exakt.
Man monterar elmotorn i en vagga med en hävarm till en kraftgivare och därigenom mäter man momentet. Varvtalet mäter man enklast med en hallgivare, vilket är gott nog för de flesta hemmapulare.
För högre noggrannhet kopplar man en pulsgivare direkt till vevaxeln.
Direktdriven flygplanspropeller med variabel stigning som last kanske?
Fast inte vet jag var man får tag i sådana...
Koppla ihop bänken med sagda generator, stoppa in ett teslabatteri i kåken o ta betalt för körningar samtidigt som du laddar huset ????
Bra inlägg!Man behöver inte krångla till det...
Ni krånglar till det.
Kan man inte bara låta gravitationsfältet från närmsta svarta hål att dra ut bänksiffran ur motorn med hjälp av ett skruvstäd o en tavelkrita?
Igår rörde det sig sakta i bänkprojektet.
Skrotet från hamburgsund ned kom till garaget. en axel med lagerbockar o ett litet svänghjul med olika bult mönster samt ett svänghjul från en penta version av bm1113 motorn mer känd som bm boxer motorn i landkrabbe utförande.
Det fina med svänghjulet är att startmotorkransen är kvar så att det går att starta hojen med fotpedal på bänken. och att det väger ca 100kg förståss. (crackpipe, svänghjulet är i stål)
Ska låta det bero en stund för vi har ett inkrom till en stor elmotor på jobbet som väger ca 160kg som vi avvaktar om kunden vill ha tillbaks, annars är den min.
Tycker för övrigt att det är märkligt att nån som varit i verkstadsbranschen så länge som jag har svårt att hitta en stor järnklump.
PÅ hojfronten så håller jag på o miklar med en ny halvautomatisk växlingsmekanism.
jag har handlat en ny oljepump som flödar 100ggr mer (kanske inte ens en överdrift).
Remdrivning av kompressorn samt en liten tryckökning
samt en uppdaterad vev som ska tåla mer varv o effekt.
Sedär ja. Ni fick ur skrotet ur bilen utan krossade fötter eller andra skador kul o se att grejor kommer till användning istället för att bara ligga år efter år o ta plats.
Lycka till o är det något hojtar du bara)
Mvh moddaren
Renwick?Det kommer ju se ut som hemma hos han Renwick hos dig om max 5 år
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM