Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det låter som du borde flytta ut på landet.
Då kommer du kunna bo brevid en maskinhall som du har råd att utrusta med maskiner.
Att snärja en höginkomsttagare är även att rekommendera.:D

Mvh/ Golddigger

+1.
Att välja bostad på vischan ger pengar till rekorderlig verkstadsbyggnad över, om det inte redan ingår i köpet.
Verktygspengar sparar man in på minimalt anusblekningochpungvaxningskonto.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Nu ska inte bushido gå och tro att det är manligt att raka hängpungen med vinkelslipen, bara för att han har tömt sin penningpung på verkstadsmaskiner.
Det är bara fåfängt och dumt att utsätta sig för risken att yxa av sig alla kommade generationer med vinkelslipen :mattias

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nu ska inte bushido gå och tro att det är manligt att raka hängpungen med vinkelslipen, bara för att han har tömt sin penningpung på verkstadsmaskiner.
Det är bara fåfängt och dumt att utsätta sig för risken att yxa av sig alla kommade generationer med vinkelslipen :mattias

Ingen fara, det dröjer väl några år till innan grabben börjar få fjun på påsen...:)

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Det låter som du borde flytta ut på landet.
Då kommer du kunna bo brevid en maskinhall som du har råd att utrusta med maskiner.
Att snärja en höginkomsttagare är även att rekommendera.:D

Mvh/ Golddigger

Bor på landet, fast i en byjävel med grannar och annat mög...:huvet och dessutom i ett hus utan garage/lämplig verkstadsplats.
När jag köper eget hur ska jag köpa mig en gammal hästgård eller liknande mitt ute på ett öde fält någonstans, sen ska jag lägga färsk och fin betong i stallet och sätta i rejäla garagedörrar så att man kommer in med bilen där. Sen ska stället utrustas med alla verktyg och maskiner jag över huvud taget kan tänka mig att jag skulle kunna ha användning för någon gång!:yoparty

Har redan snärjt en brud tyvärr, känns taskigt att ditcha henne för att hon inte har så fett med stålars...:D Sen så vet jag inte riktigt om jag skulle kunna handla upp någon annans pengar sådär...:gnissla

+1.
Att välja bostad på vischan ger pengar till rekorderlig verkstadsbyggnad över, om det inte redan ingår i köpet.
Verktygspengar sparar man in på minimalt anusblekningochpungvaxningskonto.

Precis min plan som sagt:tummenupp

Jag är för övrigt så snål och totalt ickefåfäng att jag låter morsan klippa mig när rufset börjar bli för långt:D

Vinkelslipen har jag satt i allehanda kroppsdelar, dock aldrig i grenen... Du talar av egen erfarenhet eller?:D

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja

Annars kan jag rekomendera att sveda bort fjunen med brinnande flygbränse, det sved lite i början, men lent och fint blev det.

Dessutom skedde det inför publik så det gällde att hålla masken.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Ingen fara, det dröjer väl några år till innan grabben börjar få fjun på påsen...:)

Jag är en jävligt hårlös apa överlag, men just i ansiktet, röven och på kulpåsen är det fan som om det vore konstgödslat. Fan vad det växer:mad: Låter man det växa ut lite för långt kan man inte ens raka av det på vanligt sätt, utan man får först gå lös på det värsta med en rejäl sax för att sedan gradvis gå över till att i omgångar plocka det sista med hyveln.... För att citera Teo:
"Det växer hår runt käften! Hos djuren är det tvärt om, hår på hela kroppen och kalt i båda ändarna där det kan kladda. Vi människor däremot har en halblek lekamen med hår runt ballongknuten samt runt käften!" :mad:

Annars kan jag rekomendera att sveda bort fjunen med brinnande flygbränse, det sved lite i början, men lent och fint blev det.

Dessutom skedde det inför publik så det gällde att hålla masken.

:D

Jag "rakade" ena armen så sent som för bara någon timme sen. Brännarmunstycket lossnade från gasflaskan när jag höll på att smälta silver vilket resulterade i en eldboll runt hela högerarmen. Den är len och fin nu:näsblod

Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Bor på landet, fast i en byjävel med grannar och annat mög...:huvet och dessutom i ett hus utan garage/lämplig verkstadsplats.
När jag köper eget hur ska jag köpa mig en gammal hästgård eller liknande mitt ute på ett öde fält någonstans, sen ska jag lägga färsk och fin betong i stallet och sätta i rejäla garagedörrar så att man kommer in med bilen där. Sen ska stället utrustas med alla verktyg och maskiner jag över huvud taget kan tänka mig att jag skulle kunna ha användning för någon gång!:yoparty

Har redan snärjt en brud tyvärr, känns taskigt att ditcha henne för att hon inte har så fett med stålars.

Vinkelslipen har jag satt i allehanda kroppsdelar, dock aldrig i grenen... Du talar av egen erfarenhet eller?:D

En rejäl lagård är ett stort plus när man letar bostad.
Är man lite teknikintresserad, så behöver man utrymme för bil, båt, traktor, gräsklippare och motorcykel förutom vettig verkstad.

Suga kuk på tyska turister är världens vanligaste jobb.
Just sayin.

Jag har provat att plantera en stensåg precis mellan ollonet och kroppspulsådern.
Enligt uppgift var det en dålig idé som ej bör upprepas.

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
En rejäl lagård är ett stort plus när man letar bostad.
Är man lite teknikintresserad, så behöver man utrymme för bil, båt, traktor, gräsklippare och motorcykel förutom vettig verkstad.

Suga kuk på tyska turister är världens vanligaste jobb.
Just sayin.

Jag har provat att plantera en stensåg precis mellan ollonet och kroppspulsådern.
Enligt uppgift var det en dålig idé som ej bör upprepas.

Exakt. Skulle man bygga ut för att få rum med allting blir det nog dyrt. Bättre att det finns plats där från början.

Nja... :gnissla frågar nog hellre Jörgen om han behöver en köpefru, då ingår ju både bil, båt och mc :D

Ajsomfan:död

Last edited:

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Igår var jag hemma hos jobbarkompisen för att bocka avgasrör men fick leka maskintetris i hans pyttelilla garage.
Dvs han har så mycket maskiner/Kvm att allt måste flyttas runt runt för att kunna användas.
Men denne man har en stark böjelse för rör and i like it!

...At first we got a little artistic and carried away..:D

DSC02236.jpg

And then we just decided to keep the next one really simple...

DSC02237.jpg

Last edited:

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
AHHHhhhhh!1 Äntligen fredag och salongsfylla vid ryssen igen. Snickrade lite fotkontroller o stag.
Man kan välja tre olika vägar när det gäller fotkontroller i min värld

Orginal - bulta på o va glad!
snida konstverk - O aldrig bli klar.
Eller snida ihop det som H-D skulle kunna ha gjort det anno -1942

Jag har valt alt 3

Då blir det ganska rustikt med plattjärn o rundstavar etc. Det passar stuket o min tillgång på tid. :gnissla
Här är bilder på en gaffellänk jag smidde på jobbet idag.

DSC02238.jpg
I stil med bakre länken.
DSC02239.jpg
Sen slängde jag ihop kopplingslänkaget med en gammal eker för att testa lite. Jag har en riktig hårdrockslösning på g . men industriprodukter skulle inte få in matrielen förrens på fredag.
DSC02240.jpg
Sen började jag på bakre avgaspipan. Jag använde mig av det gamla avgasröret. Vid en mystisk bock på röret kapade jag av det och fann detta!
DSC02242.jpg
Skiten åkte i sopbingen och flödet förbättrades med 238% när jag gick över till helt osvetsade 38mm rör:D

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
attachment.php

Är det en bild på Bert Karlssons kolesterolsamling månne?

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
Sen började jag på bakre avgaspipan. Jag använde mig av det gamla avgasröret. Vid en mystisk bock på röret kapade jag av det och fann detta!
View attachment 333611
Skiten åkte i sopbingen och flödet förbättrades med 238% när jag gick över till helt osvetsade 38mm rör:D

Vafan är det där?:näsblod

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Det är Peter Harrysson's gamla förhårdnade kranskärl!
Han har nya 4"tums teflonbelagda kärl nu, enligt säker källa.

Inte kunde man ana att tråden skulle mynna ut i Grovt sjukt gubbfläsk istället:D

Tycker det ser ut som du packat pipan full med andra rökalstrande prylar :ajabaja

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Nu när jag har er uppmärksamhet. vet nån var man kan få tag på svart värmebandage?

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Men vad har människan som svetsat det där gjort? :galen

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj

Pucken

Arbete ger frihet !
Gick med
7 Feb 2006
Hoj
Suzuki gsxr 750 -09 Honda Goldwing -77 , Ducati 999 Puccelione,Apillia Bastardo Tricolore,BMW s1000 rr -11, Sixten Cykel - 62
attachment.php

Är det en bild på Bert Karlssons kolesterolsamling månne?

Det kan se ut så vid första anblick men låt dig inte luras käre vän.
Om du tittar närmre så ser du och det råder ingen tvivlan om att detta är en del av den gamle bingoprofilen Leif Olssons ljumskbrock.
I och med detta så ser jag namnfrågan på hojen som löst.
Den kommer nu och i all framtid heta "LOKET"

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...