Så där ja, nu har jag pysslat lite igen. Jag har många järn i elden och lustigt nog är harley'n absolut lägsta prio för alla andra människor i mitt liv.
-
Du har ju mekkat med den gamle harleyn hele vintern, så nu kan du gött gå på tex föräldragrupp
För dem som aldrig varit på föräldragrupp så går det till ungefär så här:
[YOUTUBE-ID]eGzxDMFnb98[/YOUTUBE-ID]
Nu till mekket. Gänghålet i blocket som jag trodde var 1/8npt var 3/8unf.
Synd att jag sabbade de första gängvarven med 1/8tappen. Så då drar jag i 1/8npt tappen helt istället.
Fäkk!
Skillnaden i storlek var för liten men stigningarna 27 versus 24 gjorde att det blev totaltgängmos av alltihop.
Efter lite rotande på jobbet kom jag fram till att M12x1 blir lagom i storlek.
Efter att ha åkt som en speedad flipperkula mellan företagen längs kardanvägen i trollhättan kom jag hem med ½m kopparrör och 2 klämringkopplingar i mässing. vilka gängades om till M12x1 alt 1/8npt som är oljetrycksmätarnsgänga
Nån som fortfarande orkar läsa?
Då kör jag på då. Jo.. sen snirklade jag till en näverlur som jag blåste i och falukorven tog genast slut i affären. Öhhhh...
En kopparsnabel, ska det ju vara.
Hur prydligt som helst. tyvärr skulle ju bakrecylinderns pipa gått ner där. Nu får den istället gå mellan växellådan o kopplingsvajern. Snyggare men bökigare.
Jag har 6m avgasrör på stålhandlarna, så på tisdag ska ja o jobbarkompisen kröka till lite.