tarmac
Med lem
BMW's s1000rr är bara blaha i jämförelse
Ja den når ju inte ens upp till 1300hk om man omvandlar dess litereffekt. Kan tänka mig att den har lite snällare serviceintervall än en pro stock motor dock
BMW's s1000rr är bara blaha i jämförelse
Såskareva!
Riktigt jävla überball busknarr.
Tja, de gamla våttorna utvecklades för att enkelt kunna massproduceras och vibrationsfritt driva fram en stor och tung bil i moderat fart utan att verka ansträngd.
Bränsleekonomi var ointressant, så länge motorn tålde lågoktanigt bränsle.
Samma motor kan med enkla medel förmodligen ge 450 hk.
Beroende på vilken motor du menar.
Jag har inte stött på några som stämmer in på specefikationen.
Men sjuttiotalets "smog" motorer var nära.
Jag tror dock att det var en nödvändig period för utvecklingen av avgasrening.
Jag har fått svar
Ormen visste ingenting, det var inget att bry sig om etc etc.
-Lite oseriöst tycker jag.
Men på flatheadpowerforat fick jag svar från Kurt som har 45partsdepot som säljer dessa kammar att:
You'll need to contact the manufacturer in Holland. There was a few batches where the rear cam timing mark was in the wrong place. He will tell you how to fix it. His name is Aad Samwel
Så nu har jag mejlat han med. Men jag vet vilken kam det är iaf...
Visst är det kul att nita! Och snyggt blir det också!
Vilket flyt med kammarna, det verkar ju som du hittat förklaringen!
Blir ju riktigt fin när bitarna kommer på plats hoppas att du slipper Murphy nu på målrakan.
tackar tackar. Beställde en lockbult från götet idag ser om den dyker upp i början på nästa vecka. sen jävlar.
Bakstänkan blev klar för lack idag. får se om jag hinner lacka den på jobbet i början på nästa vecka.
Sen är det bara avgasrör o fotkontroller och tanklack kvar
Här har du ett trevligt bygge från Danmark förresten:
http://customsfromjamesville.blogspot.com/2009/04/xxx750-wlc.html
Kolla in hans senaste projekt på bloggen också
Fint plire!
Kul att se att det går framåt för dig, våren närmar sig ju med stormsteg så det gäller att ha styrfarten på byggandet uppe.
Bättre med långtidsprojekt där man kan sikta in sig på ett lämpligt årtionde då hojfan ska vara klar, inte samma stressfaktor då liksom.
.......Nån som vet om det är wastespark på magnettändningar eller om kablarn måste gå till nån speciell cylinder? Det framgår ju inte speciellt tydligt. Allt jag har från tillverkarn är en instruktion om hur jag ställer tändningen på en järnsportster
Dom kan sitta hur som helst. Det gnistrar samtidigt på båda.
Varför nöjde du dig inte med att vinkeldra?
Trollhättans hydraulfirma hade givetvis inget till mina oljeslangar.
Säger man 1/8 NPT kunde man lika gärna sagt goggaloll fåffinonn tott, och smetat in kunddisken med fekalier, -hjälp får man i vilket fall som helst inte.
Jag får väl dra ett duralexglas vodka med farbror ryssen så fixar han nog det.
Är inte 1/8NPT grymt klent för att vara oljeslang, känns ju mer som bromsslangar i mina öron?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |