Om man skall tvångsmata en motor så är det en bra ide att veta hur mycket luft den orkar svälja för egen maskin. om man tvångsmatar med kompressor så är det även bra att veta hur mycket maskinen varvar.
Det gör man enklast genom att mäta effekten i bänk och sen räkna baklänges hur mycket luft som krävs vid given effekt vid givet lambdA värde.
Eller så gör man som i teoriböckerna och använder sig av långa ekvationer innehållandes många x-faktorer som man själv får uppskatta, vilket gör att man kan komma fram till lite vad som helst.
Nu lutar det åt att jag får bänka den helgen runt den 20
nde; vilket skall bli jäkligt kul. Säger man här i trakterna att man trimmat en 750sida, så skrattar de bara rakt ut och drar sedan storyn om killen som trimmade efter ALLA konstens regler och fick ut 14hk på hjulet.
Jag hoppas på 40hk.
Men framtills dess finns det ju tid att slå ihjäl.
Så jag tänkte gå ner nu och kapa ner gaffeln den är ju 6"tum förlängd vilket ger ett koolt utseende från sidan och ett konstigt utseende rakt framifrån. I min hjärna kommer den se brutalare ut med kort gaffel så det är väl bara o kapa o se.
Jag beställde ju ett hjul från en polare för ett halvår sedan, nu verkar det som blev fnurr på tråden så nu har jag gjort omtag så får jag se om det dyker upp nåt däck denna gång.
Öppna höljet, doppa den i kokande vatten en halvminut, torka i ugnen, spruta på 2-26.
Sedan funkar den antagligen.
Om du kostar på dig ett nytt batteri.
Nja. Den är så svårt oxiderad att "benet" mellan batteri+ och kretskort är borta. Men jag har lyckas ställa förstärkaren på halvvolym. Lagom till småmekk. Höja volymen lätt, sänka -nästan omöjligt. Så om man drar dit ett par fyllbultar så kan man nog skicka stärkarn på tippen