Det är ju en HD-motor, dvs båda kolvarna är nere och vänder nästan samtidigt. Så -i likhet med när dessa pumpar används på tvåtaktsutombordarna- så använder man vevhuspulsationerna för att driva pumpen.
Coolt..
Tänkte inte på att det var en "Ingersoll Rand" ,,,
Nån som vet om det går att få igång en 70-tals ESAB AC/DC DTB 275A tig med 63Amp handske på ynka 25Amp?
Jobbets gamla kraftsverksdrake har blivit över o skulle kunna inhandlas för en små peng
Börjar bli lite desperat här rörbitarna till mitt tryckrörsbygge har kommit och det skulle förenklas nåt vansinnigt om jhag kunde ha hojen o svetsen på samma ställe. Tröstlöst o åka fram o tebaxs femtielva ggr innan det passar perfekt
Nån som vet om det går att få igång en 70-tals ESAB AC/DC DTB 275A tig med 63Amp handske på ynka 25Amp?
Jobbets gamla kraftsverksdrake har blivit över o skulle kunna inhandlas för en små peng
Börjar bli lite desperat här rörbitarna till mitt tryckrörsbygge har kommit och det skulle förenklas nåt vansinnigt om jhag kunde ha hojen o svetsen på samma ställe. Tröstlöst o åka fram o tebaxs femtielva ggr innan det passar perfekt
Lite beroende på hur nära grannen du bor och kan fultjuva från hans elskåp, se till att fasföljden blir rätt när du parallellkopplar 63A uttaget
Annars, nej
Har inte läst hela tråden men, som jag fötstått så skall du konvertera din sida till bigtwinremdrift.
Om nu kompressornremmen inte är kopplad till bakhjulet via en växellåda så lär motorn få ett helvete att bygga insugstryck nog för att du skall få en saltzflats duglig topfart.
Vad jag vill komma till är att jag undrar hur du tänker?
Ang detta med 63A handske till svetsen så är ju antalet kablar konstant och därmed är det bara att treva sig fram. Det borde ju vara säldom alla reglage står på 11 och full ström begärs. Är nog en bra maskin kan tänka :JULA
Det är en kille på jockey journal som byggt en toppventilad sursida med öppet ventilarrangemang i gammal hillclimbstil. Äckligt ball
Det vill ju jag göra med
Ser ut som det ska gå att slå ihjäl många mer vintrar i garaget med denna moppen än med förra.
Jag menar vad gör man när man turbokonverterat en japsfyra? Sidventilskonverterar? diesel?
Det är dead end liksom.
View attachment 379501
Imorgon ska det rykkas lite i projektet igen. Fick rör o krökar till tryckröret så i veckan ska det väl smygas igång oxå.
Glöm det grappen
Har inte läst hela tråden men, som jag fötstått så skall du konvertera din sida till bigtwinremdrift.
Om nu kompressornremmen inte är kopplad till bakhjulet via en växellåda så lär motorn få ett helvete att bygga insugstryck nog för att du skall få en saltzflats duglig topfart.
Vad jag vill komma till är att jag undrar hur du tänker?
Ang detta med 63A handske till svetsen så är ju antalet kablar konstant och därmed är det bara att treva sig fram. Det borde ju vara säldom alla reglage står på 11 och full ström begärs. Är nog en bra maskin kan tänka :JULA
drick mindre öl
Ja, det skulle jag ha gjort. Då hade sh sluppit ett tramsigt inlägg :rodna
Elffors!
Visa gärna bilder när du gör iordning SU:n. Vore roligt att se!
Testade med tryckrören idag 70mm var för stort. För att få dit rören är de tvungna att sektioneras o kapas ur på en jävla massa ställen, så de skulle blivit ovala o konstiga.
Får se om de går att byta annars så är det en tusing i sjön
Ingen fara, jag postar ibland onödiga ölstinna inlägg på helgen . :rodnamed
Jo.. Vet bara inte vad som kan vara av intresse.
Tänk dig En PRO kurs i Smartphone användande, lite så famlar jag runt i mörkret.
Men jag Verkar ha greppat grejen nu.
Först var det en sliten skitig förgasare, sen en hög skitiga delar, sen en hög rena delar och nu en ihop satt förgasare.
Kvar att fixa är ny spjällaxel, spjällbricka, packningssats samt tomgångsjusterskruv o dito fjäder.
Spjället har ingen returfjäder utan det verkar som man krokar i en dragfjäder i spjäll"örat" och fäster i bilens motor.
Sen är det ett gängat hål i flottörhuslocket, jag vet inte om det är för flottörhusventilation eller för att länka ihop med fler förgasare.
Hmm plugga eller ventilera....
Surt med rören, håller tummarna att du kan få byta till klenare.
Aha, så du har redan dratt ihop underverket mao .
Vore mest kul att se tex vacuumklockan med trotteln, dämparanordningen etc.
Jag har bara skruvat isär en Stromberg, men aldrig en SU, trots att hade dubbla SU på min gamla dutte.
Ja jag minns att det var en hel bransch runt förgasarspjällaxlar när jag var yngre. Fanns firmor som var specialiserade på att renovera förgasare med slitna spjällaxlar. Det där med returfjäder känner jag igen, många gamla spällförgasare hade en fjäder som fästes ngn annanstans än på förgasaren. På HD:s gamla linkertförgasare var det tom så med gaswiren, att vajerhöljets fäste inte satt på förgasaren. Så det var olika lösningar på olika fordon.
Hoppas förgasaren blir som ny!
Nån som vet om det går att få igång en 70-tals ESAB AC/DC DTB 275A tig med 63Amp handske på ynka 25Amp?
Jobbets gamla kraftsverksdrake har blivit över o skulle kunna inhandlas för en små peng
Börjar bli lite desperat här rörbitarna till mitt tryckrörsbygge har kommit och det skulle förenklas nåt vansinnigt om jhag kunde ha hojen o svetsen på samma ställe. Tröstlöst o åka fram o tebaxs femtielva ggr innan det passar perfekt
Jo vist får du igång den med 25 amp men dom lär gå sönder när du öser på lite amp på svetsen, gamla svetsar brukar bara använda sig av 2 faser det är därför att dom behöver så stora säkringar ,men köp och prova
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |