Ja det eltekniska är över huvet på mig men den skjuter säkringen bara jag slår till spänningen.
Det blir väl nån herrejösses strömspik vid tillslag antar jag.
Jag skickade hem en optimistisk ingenjör med ett kopplingschema. Vem vet kanske den går att bygga om med nån YD historia eller så
Vävklädd slang skulle passa utseendemässigt, men jag vet inte var man skaffar det.
Det går inte med rostfri avgasbälg?
View attachment 381603
Lite värmebehandling för patina, så tror jag att det passar.
Leta reda på en gammal 99 eller 900 turbo ,tror slangarna till intercoolern skulle sitta som en smäck.... Svarta.
Vävklädd slang skulle passa utseendemässigt, men jag vet inte var man skaffar det.
Det går inte med rostfri avgasbälg?
View attachment 381603
Lite värmebehandling för patina, så tror jag att det passar.
Yd start är bara att glömma, kanske en mjukstart men osäker på hur elektroniken i tigen skulle hantera det.
Ta en bild på skylten bak på tigen.
Klipper man bort flätan så har man en urtjusig metallbälg under som skulle se skitläcker ut på den hojen, problemet kan bli att få det att sitta fast och bli tätt mot rörändarna.
Edit: Annars så har H2M svart siliconslang till vettiga priser.
http://www.h2mracing.se/webbutik/index.php?cPath=936_4020
Angående slangarna. Silikonslang som kläs med läder?
Vanlig nitrilslang finns hos den lokala slangnasaren
Marklund har annars en krumilurformad tryckslang (nitril ) den kan man få ut det mesta utav , både böjar å lite raksträckor
Yd start är bara att glömma, kanske en mjukstart men osäker på hur elektroniken i tigen skulle hantera det.
Ta en bild på skylten bak på tigen.
Det låter märkligt att säkringen skjuter så fort du slår på den. Kanske startstömmen eller möjligen grillade lindningar/tyristor ? Fungerade den när den lämnade sin plats`?
Fulfix för 1-fas smygstart. En diod i serie med förbrukaren med en NC strömbrytare parallell med den. Tryck in strömbrytaren och slåpå strömmen släpp sen strämbrytaren.
220/1,414 Startspänning _> 220V driftspänning. Tror inte det kan CE-märkas.
Har gjort det och det fungerade för mig.
Vill du ha riktig 30-tals/Aero-look, så kan ett alternativ vara att trådlinda slangarna isf slangklämmor.Jäklar vad slang valet engagerade läsekretsen!
Jag har en tråd på jockey journal om bygget men det är mest en dialog mellan mig o en kille på hawaii. han föreslog nåt i den här stilen:
View attachment 381616
Det är inte så dumt. lite gammeldags o heavy duty. BOrde finnas hos den lokale industrigrossisten alt entreprenadgrossist.
Slangklämmor däremot...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |