anders_69
Datadoktor
Ett bra dåligt exempel på spänning i tillvaron som man gärna är utan. Tur det gick bra, kunde ju inträffat på betydligt sämre platser än hemma.
View attachment 389621View attachment 389622View attachment 389623View attachment 389624View attachment 389625Jag var på A-bombers träffen idag. För lite inspiration o connectande med likasinnade.
Det som stod ut mest var en panna bobber med Dubbelförgasararrangemang rätt in i toparna samt en uberklurigt sekvensiellt kopplings/växelarrangemangView attachment 389616View attachment 389617View attachment 389618Har spenderat resten av dagen med klura ut hur det funkar samt hur jag ska kunna bygga ett eget.
Nu har jag fått gjort en grej igen. En pop up ventil
Den blev så där härligt mekaniskt maniklig.
Nån gång ska jag ha en hoj med öppet ventilarrangemang om jag så ska gjuta topparna själv.
View attachment 390428
Vad hæftig den blev =)
Så när det baktänder så skickas det en stor låga ut över ditt ben istället?
Manligt
Jag kompletterade min inkompletta samling UNC O UNF tappar o snitt meddelst en biltema sats i kolstål förra året.
Tyvärr betydde kolstål gjutjärn på chinesiska
Varje tapp o snitt som fått smaka på svenskt stål har hittills gått förlorande ur matchen.
Droppen var härom dan då ett oanvänt snitt bara tvärvägrade ta gäng på en axel som låg 0.2mm under rekommenderad dia.
Idag la jag en beställning på 7tappar o 2snitt från tracy tools i uk i Hss kvalite' för den rundnätta summan 1200kr med moms o frakt.
Så jävla skönt.
En investering i bra verktyg svider lite vid inköp men ger njutning år efter år.
Och då menar jag inte på det där proppmätta sättet som folk med en 8000:- spännskruvdragare som just skruvat ihop en liten radhusaltan....
Om man eldar upp ett borr i rostfritt så det blir riktigt varmt kan det lokalhärda i botten på hålet. stenhårrt
Slipa borret så fort det skär dåligt.
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |