BlöjRäsern
Gränsfall
Fan vad hårt!
Tankbygge på g. Aluminiumet var tuffare än jag trodde att forma. Men det ska nog bli bra till slut ändå.
Jag har inte lagt många timmar på det.
View attachment 407779
View attachment 407780
Jo det har jag koll på. Men det blir ju inte direkt som smördeg av brännarn. Problemet är dubbel krökta ytor. Tänk dig att lägga en radie på en hängränna i längsled.
Det finns en kille som heter Andy Kissack som gör lite filmer på Youtube om hur han renoverar lite bilar och speciellt karosser med gammal teknik.
https://www.youtube.com/watch?v=pORiCkDE_7I
Fan nu har jag suttit och kollat på hans youtube klipp i flera timmar!! Logga fan inte på sporthoj.com om du inte har ett par timmar över...
Alltid roligt med yrkesmän.Vad tror du hände när jag länkade?
Jo, jag fick såklart titta igenom alla klipp igen.
Undrar om det är någon märklig fetisch när man gillar att titta på en gubbe som bankar på en bit aluminium?
Nu börjar allt bli djä----t avundsjuk på ditt järn. Vill du byta mot relativt nytt hus halvfärdigt garage 2 barn och en fru till? (hoppas inte hon läser sh)
Alltid roligt med yrkesmän.
Vad tror du hände när jag länkade?
Undrar om det är någon märklig fetisch när man gillar att titta på en gubbe som bankar på en bit aluminium?
Jag såg avsnitt 1-10 plus gassvets av alu. Kommer själv aldrig vare sig banka paneler eller svetsa alu men det är fascinerande att se en riktig supernörd - mycket positiv beteckning i min bok - visa vad han kan.Vad tror du hände när jag länkade?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|