Grovsaltat sidfläsk & gubbsjuka.

Elffors

Tibnor är min speedshop...
Gick med
21 Aug 2008
Hoj
, Redskapsmotoriserad herrcykel, o en kompressormatad gjutjärnsräser!
Så nu har bankat fram en halva till. Autentiska 20-tals dekaler har inhandlats med. Men än är det mycke pyssel kvar. sås om stosar för kranar o oljeledningar, tanklocksanslutningar etc etc.

Har kapat sönder min bakstänka. Letar nu efter en replika till en ford 36 reservhjulsbalja. Tips på var sådan kan finnas mottages tacksamt.

DSC_0990.jpgDSC_0987_zpsd87cded9.jpg

@3cl, En halv snaps finns det alltid plats för. kom förbi vetja.

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Tack för att du gillar det.

Min samlade plåterfarenhet skulle rymmas på en halv arbetsvecka. Bearbetnings erfarenheten är 17 yrkesår.
Dvs, om plåt kan typ inte ett skit.
Men utan att ha gjort pluggar i mdf hade det inte blitt några tankar, nu var det bara klippa o klistra o banka på så tittade de rätta formerna fram.

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Fast man snappar nog upp en hel del under alla år av metallbearbetning även om man inte precis bankar plåt till vardags.

Skulle tro att den nivå du kommit upp i efter din halva arbetsvecka skulle ta valfri loafersbeprydd Martin Timell-wannabee en halv livstid att nå.:)

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Ska ta denna inbjudan å lägga på måste listan:) Måste komma ihåg att ta med lillgrabbens spybrätte så man inte dreglar ner garagegolvet hos Elfforsarn:tummenupp

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Vi bloggare som närmar oss 40 får anstränga oss mer o mer för att hänga med.
Men idag på tempo så gjorde jag det.
Jag tog min första Sejlfie!

sejlfie_zps3ba0d507.jpg

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Här var det fishy business

Snyggt arbete med tanken! Inte illa!

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Det där alusnajderiet var inte alls dumt!
Har också börjat banka tank, fast i brons = kommer gå åt rotgas när jag smälter ihop eländet..

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Ska bli intressant o se. Langa gärna upp bilder!

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Har ju nån bild uppe i byggtråden redan.. lär väl inte bli mycket mer gjort innan mellandagarna.

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Jag beklagade mig över att det var stört omöjligt att få tag på en reserhjulsring till en ford -36a här i sverige
på jockeyjournal.
Det gav resultat. Nu guppar en ring sakta över pölen mot det Elfforska residenset.

JUst nu råder stiltje i projektet för övrigt. Fattig som en kyrkråtta, råder här brist på både alu svarvämnen och fräsmaskiner när man går hemma o är pappaledig:gnissla

3 cl

Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Hörru stackare. Tänkte bara kolla om du fått tag inågon SU karburator? Va det 44mm herrn sökte? Har jul ledigt åxå ,extra lång då man har barn på dagis med helt egna bakterieodlingar! Så tänkte ev höra mig för i nejden då det säker har funnits några hundra dubbelställ igaragen omkring. Längesedan iof men man slänger inte gärna saker som kan komma till användning....:rolleyes:

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Dubbel karburatorn är inhandlad, Men tack iaf. Eftersom tändningen strulade så har jag inte hängt på nya fuggen. Dumt att ha faktor X på både tändnings och bränslesidan så man slipper kicka ihjäl sig i vår.

3 cl

Gick med
21 Jul 2007
Hoj
Japp smartare så. Jaja tar med ett halvkilo java å en påse pepparkakor när man lyckas ta sig förbi.....:tummenupp

Elffors

Gick med
21 Aug 2008
Hoj
Gav mig på projektet att sänka in laddtrycksmätarn i tanken. Fanskapet hade en fyrkantig fläns på mitten med bultmönster.
Nyttja flänsen blev en utmaning. 8 timmars cncfräsande/svarvande/svetsande/rörbockande förvandlade några felsvarvade remhjul till en hemskt ful klump som ingen mer än er kommer att någonsin se igen.

DSC_1008_zpsa440fcc9.jpgDSC_1010_zps63dcaecb.jpgDSC_1011_zpse10ddcf9.jpg

Gamla soppakranen uppdaterades med oringar och fick en ny chans

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Jävligt spännande felsökning på bestyckningen du lär få när det blir torrsprickor i laddtrycksslangen och soppatanken får samma tryck som kompressorn ger ur sig.........:hihi

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år