Grupp/Onskörning 060802 (om vädret tillåter)

Jolly

Bikerboyz Sthlm
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000
Nä nä inte vara neggo nu

Det blir inget regn. Kolla SMHI:s hemsida. Lite mulet men inget regn, så passa på nu (och om det nu blir lite stänk får man väl växla ner en sådär 4-5 växlar... :tungan ).
Dyker självklart upp. Får med mig en busa till :yoparty

English Bloke

Re-living the 80's
Gick med
21 Sep 2003
Hoj
GSX-R 750 1986, Yamaha RD350LC 1982, Triumph Bonneville 1969, etc. etc.
-Jolly- skrev:
2345911 Det blir inget regn. Kolla SMHI:s hemsida. Lite mulet men inget regn, så passa på nu ............
Och SMHI har ALDRIG fel, nej, nej....:hihi

Jolly

Bikerboyz Sthlm
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
GSX-R 1000
English Bloke skrev:
2345937 Och SMHI har ALDRIG fel, nej, nej....:hihi

Tja, man får ju välja vilka tillfällen man vill lita på dem. Idag kändes de bra och trovärdiga. I morgon skall det bli regn enligt dem (fast i morgon kan jag nog inte lita på att det stämmer, man vet ju aldrig med SMHI....) :rolleyes:

crw

långsam men vinglig
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Old Honda CBX
körningen...?

Som ny här på SH så undrar jag om det är "öppet" för alla att haka på tåget på onsdagskörningarna? Hinner inte idag men det kan ju vara bra att veta till kommande onsdagar... :Rockbanan :yoparty

Håll er på hjulen å ha så skoj!!! :tummenupp

//Richard

Johanjulgran

#25 supermotard
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
KTM 450 SMR -07
crw skrev:
2346049 Som ny här på SH så undrar jag om det är "öppet" för alla att haka på tåget på onsdagskörningarna? Hinner inte idag men det kan ju vara bra att veta till kommande onsdagar... :Rockbanan :yoparty

Håll er på hjulen å ha så skoj!!! :tummenupp

//Richard
Alla är vällkommna att åka med oavset om man är nybörjare eller inte. Någon grupp passar alla :)

crw

långsam men vinglig
Gick med
13 Jul 2006
Hoj
Old Honda CBX
Johanjulgran skrev:
2346057 Alla är vällkommna att åka med oavset om man är nybörjare eller inte. Någon grupp passar alla :)

Trevligt trevligt, då lär jag dyka upp någon ons som passar!!! :tummenupp

Kör så d ryker :tuttar

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Hur är vädret norr om stan nu?

Söder om stan så regnar det, har förvisso avtagit men det var en rejäl skur nyss, hur ser det ut norröver? Kör ju inte på några regndäck precis:tummenupp

/Uffe

Gick med
14 Oct 2005
Hoj
GSXR1100-91, Z650-77 och en HD-chopper -77
Jag å MrDawe bangade p.g.a regnet...

Båda blev bra blöta, och själv åkte jag rakt fram i en korsning med p.g.a. släpp på båda hjulen. :skrämd
Detta trots låg fart å försiktig broms, var som att köra på is.

Avon Azaro = snorhala i väta. Skitdäck. :huvet

Klart läskig upplevelse, var som att få vattenplaning genom korsningen.
Kände inte att det var nån höjdare att åka med SH-gängen då, med såna däck.

Denne hoj blir inte körd i regn någe mer, med dom här skitdäcken.

Hoppas ni fick/får kul å bra väder.

Kapten Blåskägg

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Dakota med femhalva o två pinnar drev
d1ce skrev:
2344142 Jo tack, farfar :)tomten ) är långt från snabb men vi har lyckats hålla masken väl. Han påstår att han är rädd om gåår-tex stället och håller därför igen för att inte skrapa utsidan av knät i kurvorna... Här travar du in och raserar hela verket/lögnen :hihi :hihi

-@ndreas

Haha, vad rolig du är juniorpåsen :arsele
Jag ska steka dig på ons :yoparty

Katana org skrev:
2344212 Det var en lååånngg "direktleverans", du beställde väl för ett par veckor sedan, Lr? Vad är det som hindrar dig för att åka då, lånade inte Lelle ut hojen längre lr har du redan lämnat ifrån dig den "riktiga"? För semester kan det väl ändå inte vara....:D
Man kanske ska försöka hänga på från start den här gången. Har en viss möjlighet till det för en gångs skull. Om vädret forfarande är som det vart den senaste tiden förståss.... Vore kul o uppleva hur långsam den "minst snabba" gruppen egentligen är,. Om inte annat så kan ju jag agera gruppens mistlur:D

/Uffe

Är i Sundsvall en vecka, kommer nästa ons mer laddad än nånsin :)

Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Kapten Blåskägg skrev:
2346583 Haha, vad rolig du är juniorpåsen :arsele
Jag ska steka dig på ons :yoparty

Vad gör jag inte för att underhålla dig?

Jag avstog denna onsdag, men snacka om resa jag fick ändå. Blev bjuden på en tur i en Marcedes Cls 55 Brabus/Kleemann. 640donkeys under huven och lyx till max!

Jävlar vad jag vill ha, någon som har 2millar att servera?

HÄR finns en likadan... :)

-@ndreas

Last edited:

Floppan

Go o gla!
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Yamaha R6
d1ce skrev:
2346600
Jag avstog denna onsdag, men snacka om resa jag fick ändå. Blev bjuden på en tur i en Marcedes Cls 55 Brabus/Klemann. 640donkeys under huven och lyx till max! Jävlar vad jag vill ha, någon som har 2millar att servera?

HÄR finns en likadan... :)

-@ndreas

Äsch då, det där va väl inget :rolleyes: o bilen i länken kostade långt under 2 millar, så det är bara o shoppa...! :yoparty Du får hoppas att :tomten kommer med en annars.
Ovanligt snygg för att vara en Merca faktiskt. Hoppas att du inte dreglade för mycket i den fina bilen. :tungan

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Floppan skrev:
2346640 Äsch då, det där va väl inget :rolleyes: o bilen i länken kostade långt under 2 millar, så det är bara o shoppa...! :yoparty Du får hoppas att :tomten kommer med en annars.
Ovanligt snygg för att vara en Merca faktiskt. Hoppas att du inte dreglade för mycket i den fina bilen. :tungan

Den där var begagnad ;)

Hehe, du vill inte veta vad småpojkar gör när de är ensamna och tillsammans i en sådan fin liten sak, dregglar är nästan rätt, men ändå inte :rolleyes:

-@ndreas

Last edited:

Floppan

Go o gla!
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
Yamaha R6
d1ce skrev:
2346671
Hehe, du vill inte veta vad små pojkar gör när de är ensamna och tillsammans i en sådan fin liten sak, dregglar är nästan rätt, men ändå inte :rolleyes:

-@ndreas

Nej hu, jag håller för både öron och ögon, vill INTE veta vad ni grabbar har för er sådär på tu man hand! Håller förstås för öronen mest för syn skull och tjuvkikar mellan fingrarna, men sssh, säg inget till nån... :D

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
Jag och farsan vill tacka för en mycket trevlig tur! Båda tog plats i "minst snabba" gruppen vilket visade sig vara ett bra val. Kommer med glädje nästa vecka! :tummenupp

Någon som har några bilder?

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...