Grupp/Onskörning 060802 (om vädret tillåter)

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
Floppan skrev:
2346691 Nej hu, jag håller för både öron och ögon, vill INTE veta vad ni grabbar har för er sådär på tu man hand! Håller förstås för öronen mest för syn skull och tjuvkikar mellan fingrarna, men sssh, säg inget till nån... :D

Vill nte veta och men ändå tjuvkikar... Dirty! :tuttar :yoparty :D

Well, jag ska bespara de gamla och grå, man vet inte vad som händer när man avslöjar sanningen och deras förutfattade goa meningar gås i kras ;)

-@ndreas

Ingeli64

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2005
Hoj
SV650S
Tack för en kul tur,med lagom tempo eller hur CL....:yoparty
Jag försökte putta på Valrog MEN MEN han hann inte ikapp ibland.
Men kul va det.:tummenupp

Killersnail

En hal typ
Gick med
25 Jul 2006
Hoj
S1000RR
Som vanligt blev det en trevlig kväll med Johan som dragplåster i snabba gruppen. Tyvärr kändes det dock som det var första gången man körde hoj, man tog felskär med jämna mellanrum :rodnar
men så länge Blomman inte klagar för man väl vara nöjd.

Stoffe, det var kul att träffa dig, Blomman hälsar.

Snail_shell

www.skitsnack-mc.se
Gick med
28 Jul 2006
Hoj
CBR 1000RR -07 ( Hong Kong Edition)
Tacka för i afton!
Bra väder!!
Synd bara på en märklig varning inför Bogan..

Bra tempo!
Nu skall jag packa väskan och åka till Gotland..
Tillbaka på Söndag förmiddag för deltagande i Söndagskörningen, om det blir någon.

Just nu häller det ner i Haninge..
Känns som en bra start på semester på hoj!! på Gotland..

Lev väl allihopa!!

johber

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2004
Hoj
BT1100, Husqvarna TE 450
Ska jag åka snabba gruppen fler gånger så bör nog Transalpen turbotrimmas. För övrigt var det roligt med lite nya vägar som man kan köra vid tillfälle. Farten i snabba gruppen gjorde mina horn ett par centimeter längre! Kulelikulkul :)

Last edited:

Dr.Bike

Guest
xfader skrev:
2345798 gubbj-vel *mutter* *mutter*

Däcken ligger och väntar så snällt på mig hos Däckia, men eftersom jag hela tiden skjutit på att tjacka ett depåstöd bak så stod jag med skägget i brevlådan efter att jag kommit fram till att hojen stod sjukt instabilt med två pallbockar bak.

Så har jag tjackar bobbiner och nytt depåstöd på mcvaruhuset idag. Tyvärr så innebär det att jag inte kommer kunna hinna med ikväll :(

Sorry boys n girls

Du missade den bästa rundan! :D

cl

Tequila MC
Gick med
5 Jan 2004
Hoj
ZX10R Grön
Ingeli64 skrev:
2346829 Tack för en kul tur,med lagom tempo eller hur CL....:yoparty
Jag försökte putta på Valrog MEN MEN han hann inte ikapp ibland.
Men kul va det.:tummenupp

Tyckte jag hörde nåt varje gång ni försvann i backspegeln.
Jobbigt att sitta bakpå o inte kunna göra något.

Tack alla för en mycket trevlig runda.
Kan inte bli bättre väder.
Alla va skitduktiga o höll sig på vägen också. :tummenupp
Roligast tyckte jag va när Olsson slängde av sig hjälmen och
vrålade. *Fy fan va roligt de e*

Dr.Bike

Guest
mini-knutten skrev:
2346693 Jag och farsan vill tacka för en mycket trevlig tur! Båda tog plats i "minst snabba" gruppen vilket visade sig vara ett bra val. Kommer med glädje nästa vecka! :tummenupp

Någon som har några bilder?

Missade dig, jag hade gärna snackat lite med dig. :)

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
Ja det var en himla trevlig tur... Hoppas på bra väder nästa vecka också! Och ja, vad var det för mysko varning inför Bogan? (för oss i den slöa gruppen, eller ja.. mindre snabb som den heter)

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
scud skrev:
2347008Och ja, vad var det för mysko varning inför Bogan? (för oss i den slöa gruppen, eller ja.. mindre snabb som den heter)

Vad och vem varnade på vilket sätt? :va

-@ndreas

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
d1ce skrev:
2347024 Vad och vem varnade på vilket sätt? :va

-@ndreas
Ja du.. Efter Svinninge-vägen stannade vi till på vaxholmsväxen varpå lek-ledaren påpekade att vi skulle köra lagligt.. Eller iaf hålla ner på tempot... Men det var trevligt ändå, det var ju inte så sakta så man fick p-böter iaf :tungan

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
scud skrev:
2347033 Ja du.. Efter Svinninge-vägen stannade vi till på vaxholmsväxen varpå lek-ledaren påpekade att vi skulle köra lagligt.. Eller iaf hålla ner på tempot... Men det var trevligt ändå, det var ju inte så sakta så man fick p-böter iaf :tungan

Förra veckans avåkningar kan ju tänkas ligga till grund för den, kan inte tänka mig att det var roligt att fiska hoj i generatorböjjen förra veckan ;)
Lerigt hörde jag att det var åtminstone? :va

-@ndreas

Triggerhappy

Måste man tvätta den?
Gick med
25 Apr 2003
Hoj
Hojlös
Jag tackar Julgran för trevlig guidning..kul att se en blade piskas så :D

Jag är bevisligen för fet för mitt bakdäck som demonstrerade sin ovillighet genom att spricka upp så jag tourade hemmåt i "lätt sist".

Kul att se att ZX10R var välrepresenterat i snabba gruppen, tyvärr var den jag satt på skitigast...en påminelse om att en tvättsvamp ligger nånstans i garaget å känner sig outnyttjad:rolleyes:

Bifogat

• däckskada.jpg
    däckskada.jpg
    82.3 KB · Visningar: 40

scud

meldeM
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
HYM 1100S
d1ce skrev:
2347047 Förra veckans avåkningar kan ju tänkas ligga till grund för den, kan inte tänka mig att det var roligt att fiska hoj i generatorböjjen förra veckan ;)
Lerigt hörde jag att det var åtminstone? :va

-@ndreas
Kanske, ja vet inte.. Men det är inget jag stör mig på, hellre lite för sakta än lite för fort.. Så det är givetvis inget jag klagar över, utan undrade mest om/hur/för vad det varnades..

Milla

Team Shedevils
Gick med
19 Feb 2004
Hoj
.
d1ce skrev:
2347024 Vad och vem varnade på vilket sätt? :va

-@ndreas

Det varnades för poliser, men jag såg ingen, men därav det mer lagliga tempot på Boge.. De var på hugget på Sveavägen iallafall tydligen, men de höll sig ifån mig tack och lov! :)

Tack Doktorn för trevligt sällskap en bit på vägen hem! :pannkyss

Andreas, ( d1ce), din lilla valp varför bangade du då? FEGIS!!!!!!!!!!!!!!! :tungan

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Hoj
Ducati 1098 -00
scud skrev:
2347069 Kanske, ja vet inte.. Men det är inget jag stör mig på, hellre lite för sakta än lite för fort.. Så det är givetvis inget jag klagar över, utan undrade mest om/hur/för vad det varnades..

Eftersom att inte jag var med (stoppklossen) insåg de att en muntlig bromskloss var tvungen att utfärdas... Antagligen.

Eller så var de som sagt lite oroliga för avåkningar, vår statistik under onsdagarna är väl sådär... :bladder

-@ndreas

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...