Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
NOBY skrev:
Jag räknade på hur mkt vinst det blir på RISKOKS gruppköp och vi säger ca 2500kr per moppe då räknar jag me E14 och G2 då jämnar det ut sig.. då blev vinsten runt 40 lopper.... Lite mkt tycker jag ...

175.000:- (70 x 2500:- = Pengar från zatzyaner)
87.500:- (kostnaden för 70 hojjar från fabriken)
21.875:- (Tull/Moms på 70 hojar , 2500:-/st)
15.000:- (Kontainer kostnad)
5.000:- (bensin o frakt inom Sverige)

Vinsten blir 45625:- .... ere någon utgift jag glömt så rätta mig gärna ?


Jag har startat ett gruppköp på zatzy me samma kostnader för cyklarna men har precis räknat ut profit på det hela o jag tycker det e lite överkant... Ere något jag har glömt bort ?

//Norbert



//Norbert


Det e tull o moms i sverige på containern oxå.... skattestaten !
 

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
Lartes skrev:
Det verkar som du/ni är dom enda som har ett hum om vad "allt" innebär :rolleyes:

Men alltså typ beställa och fixa hem? Distrubera i sverige?
Svar JA. Vi kan fixa detta, men då börjar vi från rätt ända.

De som vill beställa en bike PMar till Mac, som håller i inresselistan.
Sedan hade ni någon fraktkontakt i Sverige? Det vill vi känna till och prata med.
Sedan behöver vi en plats att lossa rubbet på. KAnske i Frihamnen i Göteborg. Oftast billigast så.

Fortfarande intressant??
 

marcus nilsson

Sommaren är här
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Karlshamn
Hoj
KTM 640 sm, kinaminimoto
Sams förslag låter bra det är bra om nån vet hur det går till och kan språket! JAg kan tänka mig att betala 2500 men inte mer den som beställer borde ta lite betalt för arbetet men inte så mycket som 40-120 000 kr 10 000-15000 låter mer som en lagom summa!
Jag kan hjälpa till om det behövs hjälp med viss transport i sverige! JAg klarar nog få in rätt många i min buss!
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Sam skrev:
Finns det någon som kan specificera vad "ALLT" innebär? Vi är villiga att ställa upp.

Att fixa ett fast pris så alla vet var de olika modellerna kommer kosta inkl.frakt tull ,hamnavgift mm. lägga en order på alla hojarna, att ha kontakt med levrantören osv. med andra ord allt som ingår i en import av varor från utlandet. Tycker det är rimligt att alla som beställer lägger ca 150kr var i en belöning till ex.Sam om han fixar allt. Det skulle bli en betalning på ca 22500kr om vi är 150st som beställer. Eller någon som andra förslag?
Sam din ide låter bra eftersom du har kontakter och en kunnig fru, och det kan nog behövas i en sådan här stor affär!
 

Webspy

.....
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Täby
Hoj
Polisbil
Sam skrev:
Svar JA. Vi kan fixa detta, men då börjar vi från rätt ända.

De som vill beställa en bike PMar till Mac, som håller i inresselistan.
Sedan hade ni någon fraktkontakt i Sverige? Det vill vi känna till och prata med.
Sedan behöver vi en plats att lossa rubbet på. KAnske i Frihamnen i Göteborg. Oftast billigast så.

Fortfarande intressant??

Jag kan ordna med frakten inom sverige / norden... Har ett transportbolag...
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Sam skrev:
Svar JA. Vi kan fixa detta, men då börjar vi från rätt ända.

De som vill beställa en bike PMar till Mac, som håller i inresselistan.
Sedan hade ni någon fraktkontakt i Sverige? Det vill vi känna till och prata med.
Sedan behöver vi en plats att lossa rubbet på. KAnske i Frihamnen i Göteborg. Oftast billigast så.

Fortfarande intressant??
Hör dig för, ordna upp en plan på hur vi ska dels få hem dem till sverige och dels distrubera dom i sverige. Och ett prisförslag, sen får alla bekräfta om de fortfarande är intresserade och betala in pengar till dig.

Viktigt är ju att kolla upp med bussgods, asg etc, kan nog få ett fint pris om man ska skicka 120-200st kartonger över sverige! :)
 

hompa

Hompa
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna 570 RR
Sam

Vad tycker du är en lämplig ersättning för jobbet?

Beror ju delvis på hur många som i slutändan är intresserad samt om du vill ha en specifik summa per person eller en klumpsumma.
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Sam skrev:
Svar JA. Vi kan fixa detta, men då börjar vi från rätt ända.

De som vill beställa en bike PMar till Mac, som håller i inresselistan.
Sedan hade ni någon fraktkontakt i Sverige? Det vill vi känna till och prata med.
Sedan behöver vi en plats att lossa rubbet på. KAnske i Frihamnen i Göteborg. Oftast billigast så.

Fortfarande intressant??


Jag tycker att det låter helt klart intressant.
Iofs vad jag tycker, men det kanske med ett sammarbete med Webspy så kanske det löser sig.

Givetvis ska själig ersättning utgå, typ en 100:ing per båge. :banana
 

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Bohuslän
Hoj
WR450, DB7
Jag tycker vi ska sätta en deadline för intresseanmälan, antingen i tid eller antal hojar... känns som det blir problem annars.
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
sp33dy skrev:
Jag tycker vi ska sätta en deadline för intresseanmälan, antingen i tid eller antal hojar... känns som det blir problem annars.


Låter som en kanon idé!

Kan Mac berätta exakt hur många hojjar som e beställda?
Nån som vet antalet exakt i varje container?
Kan ju vara bra att gå på samma antal som får plats i en container :tungan
 

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
hompa skrev:
Sam

Vad tycker du är en lämplig ersättning för jobbet?

Beror ju delvis på hur många som i slutändan är intresserad samt om du vill ha en specifik summa per person eller en klumpsumma.
Jag gör detta för att det är lättast för mig ser det som. Om ersättningen kan vi prata om när allt det byråkratiska är i ordning och innan bågarna betalas.

Jag kan ta reda på utgångsbudet / frakten / hanteringen / moms+tull och distribueringen. Om vi hamnar på en rimlig slutnota (dvs max 2500kr per bike i Frihamn i Göteborg) kan jag plöja vidare med beställning osv.
I den fasen behöver vi lägga betalningen på ett spärrat konto enligt utlandspraxisen. Dvs. de som vill köpa pröjsar bågen INNAN dem skeppas ut från Kina. Sedan ligger stålarna på kontot tills bågarna är på båten. Sedan betalas priset till leverantören. Dvs. vi behöver även en försäkring under sjöresan. Du betalar bågen c 40 till 50 dagar innan du får den hem.

Fortfarande intresserade?
 
Last edited:

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Bohuslän
Hoj
WR450, DB7
Slaughter skrev:
Gäller inte den listan som redan finns ?

Jo, men där pluppar ju upp nya intresseanmälningar hela tiden... lite surt om det slutar på 10-15 hojar över gränsen för vad som går in i en container.
 

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Tror vi lär göra en ny lista, för folk som SKA ha hoj och HAR pengar samt sätt deadline...
 

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Sam skrev:
Jag gör detta för att det är lättast för mig ser det som. Om ersättningen kan prata om när allt det byråkratiska är i ordning och innan bågarna betalas.

Jag kan ta reda på utgångsbudet / frakten / hanteringen / moms+tull och distribueringen. Om vi hamnar på en rimlig slutnota (dvs max 2500kr per bike i Frihamn i Göteborg) kan jag plöja vidare med beställning osv.
I den fasen behöver vi lägga betalningen på ett spärrat konto enligt utlandspraxisen. Dvs. de som vill köpa pröjsar bågen INNAN dem skeppas ut från Kina. Sedan ligger stålarna på kontot tills bågarna är på båten. Sedan betalas priset till leverantören. Dvs. vi behöver även en försäkring under sjöresan. Du betalar bågen c 40 till 50 dagar innan du får den hem.

Fortfarande intresserade?

Japp låter bra Sam kör på!
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top