Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

stronzo

Med Lem
Gick med
22 Jun 2003
Ort
Gbg
Hoj
Ingen
Underbar tråd!

Nu börjar det dessutom sprida sig som en löpeld genom landet! En
arbetskollega ringde idag och sa att han skulle köpa MC - YES, tänkte jag!

"Ja, det blir en minimoto." säger han. "Jaså" kontrar jag, "har du också fått
nys om Sporthoj-tråden om gruppköp".

Jodå, det hade han...via en bekant.

#Olsson# skrev:
Jag älskar denna tråd. 500 bågar :va Vem fan skall kunna leverera 500 bågar? :hihi Alltså jag vill att det går bra men det låter lite som en saga. Med en sådan affär åker man och är på plats och signar en massa dokument etc Eller? Men det kanske är så det är tänkt.

Spännande minsann :D
 

jens__E

Mjao!
Gick med
11 Sep 2003
Ort
Hedesunda
Hoj
X-JELL
Chille_ skrev:
Kom och tänka på en grej... om det nu blir två 40-containrar. Skulle man inte kunna ba de från fabrik att dela upp så att en container går direkt till sthlm (eller åt det hållet iaf) och att en stannar i göteborg.. eller något sånt? skulle ju underlätta då man inte behöver packa om allting i göteborg heller.

lite tråkigt om man kör upp fel container bara =)

är själv lite sugen på en G2:a faktist. får se hur det blir. inte riktigt lyckats få ut något vettigt svar om en sån kostar. och jag pallar inte att läsa hela tråden igen bara för att se om det redan är skrivet :/ tror zatzyanerna tog 3200kr för den, borde väl inte vara dyrare här?

och föresten. en sak till. lägg märke till att Chille och Chille_ är olika personer =)


du va inte dum du eller..
men de kanske blir för krongligt.. vet inte men man kan ju alltid fråga..
 

NOBY

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
motorynka
Maxxi skrev:
Han är kinkig för han inte för göra sin deal här med ett pris på 3000kr per hoj och missar därmed en storvinst som han hade förväntat sig. Att hela tiden proklamera att vi ska köpa av honom för han vet mest och bäst i var och varannat inlägg börjar bli pinsamt. Kör ditt race på zatzy så fixar dessa grabbar denna affär på sh.com. Jag lovar Riskok de överlever utan din översittar attityd :3freak

Exakt... tror riskok e lite rädd att någon ska ta över hans business :hihi


//Norbert
 

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
Jorrd skrev:
"Någon" kommer dessutom ha hand om ca 1 M SEK.

Mina två cent till er som tar in via Sporthoj: Vore det inte bra ifall det fanns olika personer på varsin container? Så att det blir lättare att få kontakt, snabbare leveranstid till de som beställt samt att varje ansvarig kommer kunna ha bra mycket bättre koll än ifall en ensam ska ansvara för 500+ själv.
Flamea inte! Ge konstruktiv kritik ifall ni ska kritisera!
Det "någon" är Snapphanebyggdens Sparbank :D

Jag tycker din idè är definitivt bra. Att ha flera personer att ta hand om containrarna. Annars kan vi räkna med att det blir för mycket jobb för bara några få.

Så ni i Gbgs trakten som kan ställa upp, om det nu blir t.ex. 2st 40 fotare med c. 250 bågar var, kan ni i så fall kontakta Veztra NÄR TIDEN ÄR MOGEN!!! Det betyder när vi VET hur många som har BETALAT och hur många leverantören HAR SKICKAT till oss. Kanske är det bara 50% som pröjsar, eller kanske levererar de bara 250 åt gången?? Vi skall inte gå händelserna i förväg. Det kan naturligtvis oxå delas upp en till Sthlm (och övriga norrland :hihi ) samt 1st till Gbg.
 
Last edited:

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
duc916 skrev:
Underbar tråd!

Nu börjar det dessutom sprida sig som en löpeld genom landet! En
arbetskollega ringde idag och sa att han skulle köpa MC - YES, tänkte jag!

"Ja, det blir en minimoto." säger han. "Jaså" kontrar jag, "har du också fått
nys om Sporthoj-tråden om gruppköp".

Jodå, det hade han...via en bekant.

Haha lysande! Kanske kan fixa ett gruppköp åt befolkningen i Tanzania också när vi ändå är igång! Nä tycker att en gräns på en container är mer rimligt att klarar av! Detta blir för stort för oss lekmän på sporthoj!
 

MulleMuck

Cepe med megafon
Gick med
4 Dec 2003
Ort
Växjö
Hoj
Yamaha TZR -99
NOBY skrev:
Exakt... tror riskok e lite rädd att någon ska ta över hans business :hihi


//Norbert

Ta för fan nån som man kan lita på och så när det gäller att hålla i hela grejjen, har inte läst hela tråden, men verkade luddigt i början :tungan

Det är en hel del pengar på spel och han som tar hand om grejjen kommer att tjäna rätt fina pengar, men han får minsann slita en del också! :p

Detta är bara upprepningar av vad alla vet, men vafan jag vill med vara del av detta :banana :)
 

Riskok

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
JKPG
Hoj
Pocket Bike
Maxxi skrev:
Han är kinkig för han inte för göra sin deal här med ett pris på 3000kr per hoj och missar därmed en storvinst som han hade förväntat sig. Att hela tiden proklamera att vi ska köpa av honom för han vet mest och bäst i var och varannat inlägg börjar bli pinsamt. Kör ditt race på zatzy så fixar dessa grabbar denna affär på sh.com. Jag lovar Riskok de överlever utan din översittar attityd :3freak

Har aldrig sagt att ni ska köpa utav mig mer i mina första inlägg när ingen annan ville ta i det.

Cui Han står det följande.
"Summa summarum: Det som i Kina kostar $165US kommer hem till Göteborg med ett pris på ett ungefär $290-310US. Med dagens dollarkurs skulle det betyda i svenska kronor c. 2300Skr."

Jag tog 2290:- för en 14E!

Översittar attiyden som jag har enligt dig är bara sån jag är. Jag tror aldrig på något innan det är klart. Man kan alltid hoppas och tycka saker. Jag har sagt vad jag tycker inget mer. Har aldrig varit otrevlig om du frågar mig.

MVH Patrik
 

Riskok

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
JKPG
Hoj
Pocket Bike
Chille_ skrev:
Kom och tänka på en grej... om det nu blir två 40-containrar. Skulle man inte kunna be de från fabrik att dela upp så att en container går direkt till sthlm (eller åt det hållet iaf) och att en stannar i göteborg.. eller något sånt? skulle ju underlätta då man inte behöver packa om allting i göteborg heller.

lite tråkigt om man kör upp fel container bara =)

är själv lite sugen på en G2:a faktist. får se hur det blir. inte riktigt lyckats få ut något vettigt svar om en sån kostar. och jag pallar inte att läsa hela tråden igen bara för att se om det redan är skrivet :/ tror zatzyanerna tog 3200kr för den, borde väl inte vara dyrare här?

och föresten. en sak till. lägg märke till att Chille och Chille_ är olika personer =)

Jag tog 2690:- för en G2:a
 

Riskok

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
JKPG
Hoj
Pocket Bike
Maxxi skrev:
Haha lysande! Kanske kan fixa ett gruppköp åt befolkningen i Tanzania också när vi ändå är igång! Nä tycker att en gräns på en container är mer rimligt att klarar av! Detta blir för stort för oss lekmän på sporthoj!

Precis vad jag tänkte med min lilla 20 fotare. Inte mer än en vanlig lastbil klarar av.

MVH Patrik
 

Riskok

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
JKPG
Hoj
Pocket Bike
NOBY skrev:
Exakt... tror riskok e lite rädd att någon ska ta över hans business :hihi


//Norbert

Inte det minsta. Dom här hojarna har sålt sig själva på ett forum gjort för män emellan 15-60 år som kan sitta framför en data och skriva om hojar samt till 80% äger en "sporthoj". Om jag vill börja sälja hojar så börjar jag väl med handlare runt om i landet istället samt folk jag känner.

Sälja kan jag och jag vet också när man ska vänta lite. Jag valde att vänta och testa innan jag kör till 100%.

MVH Patrik
 

Riskok

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
JKPG
Hoj
Pocket Bike
Chille_ skrev:
och det säger du först nu? :mad:

är väl iofs mitt fel. inte orkar hänga på så mycket forum på senaste tiden. :rolleyes:

Som sagt många verkar tro att jag kommer dra in flera hundra tusen på affären. Men det kommer mer chanser... :hihi

MVH Patrik
 

Mr A

Sweeet
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Dalarna
Hoj
KTM 540 SMR -06
Har någon sett bilder från olika vinklar på (Model Number : LY-CIG12 )(R1) kanske i andra färger också T ex Black.

Vet eller har någon sett det så maila gärna bilderna eller posta de här
( fler vill säkert se )
 

Riskok

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
JKPG
Hoj
Pocket Bike
Dvdmaster skrev:
Har någon sett bilder från olika vinklar på (Model Number : LY-CIG12 )(R1) kanske i andra färger också T ex Black.

Vet eller har någon sett det så maila gärna bilderna eller posta de här
( fler vill säkert se )

Tror inte du kan köpa den modell här eller har jag fel? :banana

MVH Patrik
 

sp33dy

Svärmorsdrömmen.
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Bohuslän
Hoj
WR450, DB7
Personligen tycker jag inte att Riskok bidrar med så mycket i denna tråd, är jag ensam om den åsikten?
 

Villee

rookie
Gick med
24 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
cbr600f
Rent nyfiken bara

Kommer alla betala varförsig till bolaget eller kommer alla sätta in pengarna på nån svenks konto så att denna person har 1 miljon kr att skicka vidare?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top