Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

Riskok

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
JKPG
Hoj
Pocket Bike
sp33dy skrev:
Personligen tycker jag inte att Riskok bidrar med så mycket i denna tråd, är jag ensam om den åsikten?

He He det tror jag inte du är men vi lever i Sverige och där får man skriva precis det man vill :tummenupp . Om nu inte någon admin kastar ut mig vilket jag inte hoppas på.

MVH Patrik
 

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
Villee skrev:
Kommer alla betala varförsig till bolaget eller kommer alla sätta in pengarna på nån svenks konto så att denna person har 1 miljon kr att skicka vidare?
DE sätter in pengarna på mitt konto. Du hittar mina uppgifter tidigare i tråden.
1 mille på kontot är INTE tillräckligt för att jag skall gå i landsflykt :D
 

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
sp33dy skrev:
Personligen tycker jag inte att Riskok bidrar med så mycket i denna tråd, är jag ensam om den åsikten?

Kritik är bra! Genom kritik kan eventuella hål i affären genomskådas och rättas till. All info är bra info, oavsett ifall det är Riskok (som redan har gjort en importomgång redan) eller Claes Göran på MC-Huset spelar väl ingen roll?
Ifall någonting är glasklart och det verkligen inte finns frågor, råd eller spekulationer kring det hela så är det ju bara bra!
:tummenupp

Tydligen fanns det råd, tips etc att ge och då bör man istället beakta dessa istället för att säga att "jag vill inte höra om eventuella problem som kan dyka upp, jag gillar överraskningar!"
 

gixxermf

NRT
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Motala
Hoj
-
Jorrd skrev:
Tydligen fanns det råd, tips etc att ge och då bör man istället beakta dessa istället för att säga att "jag vill inte höra om eventuella problem som kan dyka upp, jag gillar överraskningar!"

Tror att det kan dyka upp både en och två överraskningar innan allt är klart...
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Sam skrev:
DE sätter in pengarna på mitt konto. Du hittar mina uppgifter tidigare i tråden.
1 mille på kontot är INTE tillräckligt för att jag skall gå i landsflykt :D
Men det är nog tillräckligt för många många människor att gå under jorden..
 

Riskok

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
JKPG
Hoj
Pocket Bike
Dvdmaster skrev:
Ja, du har fel. Svara bara på sånt du vet - inga djävla spam.

Jag spamar inte mer än någon annan.
Det var ju en som svarade på min fråga innan dig och dubbel svar är väl spam?

MVH Patrik
 

ConfuseD

Numera Körkortslös.
Gick med
6 Jun 2003
Ort
Bergshamra
Hoj
R1 -01
Hur funkar det för kontoinehavaren, kan han få en skattesmäll efter det här?? även om det e massa privatpersoner som gör ett gruppköp så sköts ju affären av en person som kommer få in väldigt mycke pengar på sitt konto.
 

Riskok

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2004
Ort
JKPG
Hoj
Pocket Bike
DisqoBizkit skrev:
Men det är nog tillräckligt för många många människor att gå under jorden..

Jag vill inte låta dryg eller dum nu men det va en killa på zatzy samt några andra forum som heter Robbz. Han skulle köpa hem delar till sina polare sen flera år dom hade garage ihop t.o.m. Summan vi pratar om är 200000:-. För att komma till ett slut han hade köpt en resturang i spanien innan killarna gav han pengar. Efter detta så stack han och ingen vet var han är och dom lär aldrig se några pengar igen. Jag tror att Sam är en go kille och han kommer inte blåsa någon men konstiga saker kan och kommer alltid hända.

Här är länken
http://forum.zatzy.com/showthread.php?threadid=164275&highlight=robbz

MVH Patrik
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Riskok skrev:
Jag vill inte låta dryg eller dum nu men det va en killa på zatzy samt några andra forum som heter Robbz. Han skulle köpa hem delar till sina polare sen flera år dom hade garage ihop t.o.m. Summan vi pratar om är 200000:-. För att komma till ett slut han hade köpt en resturang i spanien innan killarna gav han pengar. Efter detta så stack han och ingen vet var han är och dom lär aldrig se några pengar igen. Jag tror att Sam är en go kille och han kommer inte blåsa någon men konstiga saker kan och kommer alltid hända.

Här är länken
http://forum.zatzy.com/showthread.php?threadid=164275&highlight=robbz

MVH Patrik
Jo jag håller med, jag litar inte på många människor när det gäller sånt..
Men nu låter jag väldig mycket mer pessimistisk än jag är.. Jag har bara funderat på detta mastodont projekt lite...
 

Coola Ola

Guest
Riskok skrev:
Jag vill inte låta dryg eller dum nu men det va en killa på zatzy samt några andra forum som heter Robbz. Han skulle köpa hem delar till sina polare sen flera år dom hade garage ihop t.o.m. Summan vi pratar om är 200000:-. För att komma till ett slut han hade köpt en resturang i spanien innan killarna gav han pengar. Efter detta så stack han och ingen vet var han är och dom lär aldrig se några pengar igen. Jag tror att Sam är en go kille och han kommer inte blåsa någon men konstiga saker kan och kommer alltid hända.

Här är länken
http://forum.zatzy.com/showthread.php?threadid=164275&highlight=robbz

MVH Patrik

Fast om man inte kan lita på sina polare så kan man ju inte lita på nån. Det är ju inte svårt att kolla upp Sam samt att han är den han säger att han är hur ivfsh.
 

Sam

Osingel
Gick med
19 Feb 2004
Ort
hemma
Hoj
En blå
ConfuseD skrev:
Hur funkar det för kontoinehavaren, kan han få en skattesmäll efter det här?? även om det e massa privatpersoner som gör ett gruppköp så sköts ju affären av en person som kommer få in väldigt mycke pengar på sitt konto.
Svar NEJ. Pengarna står kvar på mitt konto i ungefär 5 dagar. Sedan måste de vidare till ett spärrat konto som våran bank och tillverkarens bank samarbetar om. På det spärrade kontot står de kvar tills tillverkaren har lastat konteinarna på båten i Shanghai och distribuerat tull och frakthandlingar till sin bank. Då tar hans bank kontakt med vår bank och begär transferering av stålarna samtidigt som de skickar pappersexercisen till vår bank. mm.mm.
Skattmasen har inget med saken att göra eftersom det inte finns någon vinst affären genererar.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
Coola Ola skrev:
Fast om man inte kan lita på sina polare så kan man ju inte lita på nån. Det är ju inte svårt att kolla upp Sam samt att han är den han säger att han är hur ivfsh.
Nej så är det, jag tror inte man kan lite blindt på nån, jag har då blivit lurad el.motsv. av samtliga kategorier tror jag..
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
:klappar

Fan va gött, ser ut som det finns hopp om att detta kan gå i lås nu :banana

hehe.. tänkte på det, vad e vi uppe i nu? 400st? ...finns det änns så många i sverige i dagsläget? ....detta är en invation :D
 

Jorrd

Twins are number one
Gick med
29 Nov 2003
Ort
Malmö
Hoj
Röd Ducati 916 och blå minimoto (14E Kina hoj)
kajlyl skrev:
:klappar

Fan va gött, ser ut som det finns hopp om att detta kan gå i lås nu :banana

hehe.. tänkte på det, vad e vi uppe i nu? 400st? ...finns det änns så många i sverige i dagsläget? ....detta är en invation :D

Ska bli spännande att göra sökningar på ord som "minimoto" eller "pocketbike" på blocket.se inom en snar framtid och se hur många annonser som dyker upp. :lol :tungan
 

kajlyl

Tillbaka!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
Gsx-R600
Jorrd skrev:
Ska bli spännande att göra sökningar på ord som "minimoto" eller "pocketbike" på blocket.se inom en snar framtid och se hur många annonser som dyker upp. :lol :tungan
sist jag kolla var det tre... gissar på en stadig ökning om en månad eller två...
roligast blir o se vad folk kommer begära för dem!

Själv kommer jag inte släppa min lilla kines i första taget :hihi
 

*Superlight*

Aldrig mer ett BERIK skinnställ!!!
Gick med
24 Jun 2004
Ort
sKåNe
Hoj
Ducati 985SL, 854R, 1098 CORSA
Vad man skulle kunna göra är att samla alla pengarna på ett konto här i Sverige först.

Man för sedan över pengarna till ett konto i mottagarens namn, men han kan inte röra pengarna förrän bevis om att affären med fabriken är uppgjord och detta kan bevisas med papper (ordererkännande) på lev datum, kvantitet etc.

Mottagaren är då säker på att han har pengarna innan han beställer och vi är säkra på att det verkligen är beställt.

Har för mig att det kallas Remburs, när man gör så.

MVH

Peter.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top