Gruppköp av minimoto á ca 2000kr?

Status
Ej öppen för fler svar.

RWD

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2004
Ort
Värnamo
Hoj
XT600e -99
Det verkar som om det börjat panikannonseras liknande kinamoppar på blocket....säljarna av dessa inser nog att priserna för dessa snart kommer att dumpas när ca 1000 till når landet
 

Therudeboy

Guest
RWD skrev:
Det verkar som om det börjat panikannonseras liknande kinamoppar på blocket....säljarna av dessa inser nog att priserna för dessa snart kommer att dumpas när ca 1000 till når landet





Bara idioter dumpar, höj priserna istället eller håll en nivå på 6500:- som dem flesta handlare håller ute i butik.
 

KNOX

Ny medlem
Gick med
1 Oct 2003
Ort
Dalarna
Hoj
Gixxer1000 K-5
Såg att det var nytt konto nr(svenskt)!! en jävligt dum fråga skall det fortfarande betalas i dollar då???? :3freak
Tacksam för svar skall pröjsa på en gång!!!!
 

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
RWD skrev:
Det verkar som om det börjat panikannonseras liknande kinamoppar på blocket....säljarna av dessa inser nog att priserna för dessa snart kommer att dumpas när ca 1000 till når landet


Japp , många kina-moppar på blocket är det :)
 

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Airbus 321
KNOX skrev:
Såg att det var nytt konto nr(svenskt)!! en jävligt dum fråga skall det fortfarande betalas i dollar då???? :3freak
Tacksam för svar skall pröjsa på en gång!!!!


Nej inga $. utan priset i skr som står på hemsidan.
 

Börje1

Ny medlem
Gick med
27 Aug 2004
Ort
Ytterby
Hoj
Yamaha yz
Minimoto

hallå jag bara undrar när det blir ett nytt sådant gruppköp?
Hur lång leveranstid e det på dem?
så vill jag veta om man får dom så det inte e en bluff allting och lurar folk på pengar men det tror jag inte men ni kan vl vara snälla att skicka svar på dessa frågorna och även säga hur betalningen går till innan jag beställer någon för jag vill veta hur det går till. För jag är mycket intreserad av att bestlla en minimoto tack på förhand.



Mechanic_D skrev:
Halloj!

Såg en tråd på zatzy ang. gruppimport av minimotos från Japan.
Grejjen var den att man var tvungen att beställa hem en hel container med hojjar för att försäljarna skulle få de att gå runt. Den minsta containern var på ca 60-70 hojjar om jag inte minns fel. Frakt för den containern var runt 2000 dollar (14960 kr delat på antal köpare.)

Här är en länk till återförsäljaren http://www.alibaba.com/
Har kollat och de verkar vara väldigt seriösa och är ganska stora runtom i världen.

Det finns massa olika hojjar som verkar intressanta, antar också att ni föredrar en snabb hoj istället för en med elstart, tuta, lamper å annat krimskrams.

Hursomhelst, jag tyckte att denna cykel verkade vara en av de bättre http://ybob.en.ec21.com/GC00442756/CA00520727/pocket_bike.html

Vid köp av en full container skulle denna kosta någonstans runt 2100-2200 kr att få hem hit till Sverige med båt. Vet ej var båten lägger till, antagligen Göteborg eller i Stockholm men det verkar som ett senare problem.

Om ni skulle vilja ha nåt annat än en minimoto så finns det många coola minifordon. Den här t.ex http://ybob.en.ec21.com/GC00500824/CA00550573/Snow_Scooter.html

Om du är intresserad av något annat så måste det vara minst 5 av den sorten för att de ska gå att beställa.


Så snälla, om ni tycker att detta låter intressant så skicka ett PM till Mac här på forumet där ni skriver:
Namn
SH-Nick
Modell
Färg
Antal

http://wb275134.bahnhofbredband.se/
Kolla gärna runt med kompisar, ju fler desto billigare :)

Skulle även vara bra om någon kunde ta hand om kontakten med säljaren angående information vid köp, kan tyvärr ej göra detta själv då jag jobbar för mycket.

MVH Daniel :)

Edit: Här är länkarna till trådarna på zatzys sida, läs igenom dom så hittar ni ganska mycket information. http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=&threadid=172528&perpage=20&pagenumber=1

http://forum.zatzy.com/showthread.php?s=&threadid=172528&perpage=20&pagenumber=1
 

Söder

Köra på 2 hjul, varför?!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Nånstans....
Hoj
R1 -02 **SÅLD** Suzuki GSR 600 -07
Sam skrev:
Att svenska banker inte klarar av en utlandsbetalning med mindre att man står där i en timme eller mer är ju faktiskt skrämmande! Hade det gått, hade vi sluppit denna diskussion och att ändra på priser. :(

Det är just därför man gör en UTLANDSBETALNING.
Gick hur lätt som helst att göra via banken på internet.
Tog typ 3 min, och då är det dollar som sitter på kontot.

Till alla som INTE har betalat!
Ta det som ett tips bara. För det var ENKELT.
 

Söder

Köra på 2 hjul, varför?!
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Nånstans....
Hoj
R1 -02 **SÅLD** Suzuki GSR 600 -07
KNOX skrev:
Såg att det var nytt konto nr(svenskt)!! en jävligt dum fråga skall det fortfarande betalas i dollar då???? :3freak
Tacksam för svar skall pröjsa på en gång!!!!
På det svenska bankgirot ska SVENSKA KRONOR betalas.
Men på dollar kontot ska USD betalas.

Sam ändrade till ett svenskt bankgiro pga att det var många som fick strul
med att gör en utlandsbetalning.
 

Limstift

Flooork!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lessebo Kommun
Hoj
VTR 1000F Firestorm
Jag blev ju lite konfunderad när jag skulle betala igår. Jag kom till banken och fyllde i papperen, kassörskan råkade fylla i fel uppgifter två gånger och blev tvungen att ringa nånstans (huvudkontoret?) för att ändra det, överraskningen kom när dom frågade vad det var för köp vi skulle göra och jag sa som det var, kontot är enligt dom spärrat för insättningar, troligtvis för att det är något suspekt med det här enligt banken. Vad dom trodde var att Sam hade upptäckt att det hade blivit spärrat och därför lagt upp ett bankgiro-nummer istället för att få in mer pengar.

OBS! Detta är vad banken sa till mig, jag anklagar ingen men det kunde vara intressant att veta hur det ligger till. Jag personligen kommer ju inte att betala förrän jag har bättre koll på läget.
 

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Ort
Sundsvall
Hoj
VTR 1000 Firestorm
Jag vill gärna också ha lite kött på benen innan jag betalar.
Personnummer och hem telefon tillex vore inte fel att skriva när man ska få över miljonen på kontot,eller kanske en referens av nån kompis som är trogen sh medlem.
Har nyss blivit blåst på blocket o har inte lust att bli det igen.
Men det är inget illa menat så ta inte illa upp.


Limstift skrev:
Jag blev ju lite konfunderad när jag skulle betala igår. Jag kom till banken och fyllde i papperen, kassörskan råkade fylla i fel uppgifter två gånger och blev tvungen att ringa nånstans (huvudkontoret?) för att ändra det, överraskningen kom när dom frågade vad det var för köp vi skulle göra och jag sa som det var, kontot är enligt dom spärrat för insättningar, troligtvis för att det är något suspekt med det här enligt banken. Vad dom trodde var att Sam hade upptäckt att det hade blivit spärrat och därför lagt upp ett bankgiro-nummer istället för att få in mer pengar.

OBS! Detta är vad banken sa till mig, jag anklagar ingen men det kunde vara intressant att veta hur det ligger till. Jag personligen kommer ju inte att betala förrän jag har bättre koll på läget.
 

GlennB

Teases and Dares
Gick med
19 Aug 2004
Ort
Sthlm
Hoj
GSX1100 Brööl edition, yamaha MR50 och Kinamoppe.
Limstift skrev:
Jag blev ju lite konfunderad när jag skulle betala igår. Jag kom till banken och fyllde i papperen, kassörskan råkade fylla i fel uppgifter två gånger och blev tvungen att ringa nånstans (huvudkontoret?) för att ändra det, överraskningen kom när dom frågade vad det var för köp vi skulle göra och jag sa som det var, kontot är enligt dom spärrat för insättningar, troligtvis för att det är något suspekt med det här enligt banken. Vad dom trodde var att Sam hade upptäckt att det hade blivit spärrat och därför lagt upp ett bankgiro-nummer istället för att få in mer pengar.

Ja det där lät ju lite otrevligt, å andra sidan så gissar hon väl bara, så man kanske inte ska måla fan på väggen typ..


Själv har jag betalat 2700:- via bankgirot men inte PM'at efterssom jag fattade det som att sam's inbox redan var full typ så..
 

spoon

Lucky 7's
Gick med
23 Mar 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Airbus 321
Holger skrev:
Jag vill gärna också ha lite kött på benen innan jag betalar.
Personnummer och hem telefon tillex vore inte fel att skriva när man ska få över miljonen på kontot,eller kanske en referens av nån kompis som är trogen sh medlem.
Har nyss blivit blåst på blocket o har inte lust att bli det igen.
Men det är inget illa menat så ta inte illa upp.

Stiernhufvud, Kristofer stiernhufvud@glocalnet.net
Gransgatan 9
Bjarnum, -- S-28020
SE
+4645 282 XXX
Lite info bara man letar på rätt ställe :tummenupp

Sen kan ni oxå söka på www.hitta.se efter Kristofer Stiernhuvud
om ni vill ha mobil nummer....
 

Joakim

Medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojlös
Jag har själv bekräftat att uppgifterna som Sam har lämnat ut stämmer för egen del men förstår att även andra är oroliga och som även tagits upp i tråden så blir det en del pengar när alla har satt in allt.
Känns inte som någon större fara för att sätta in pengarna då namn, telefonnummer och adress lämnats ut av Sam och bekräftas när man gick till fspb och satte in pengarna.

Men alla gör som de vill och själv är jag tacksam för att Sam och övriga tar sig tid att genomföra detta.
//Joakim
 

fax

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2003
Ort
Stuvsta/Huddinge/sthlm
Hoj
Kawasaki mean streak 1600
Sam är väl just nu på väg till Gotland med vänner och familj för en hel helg med festande på sporthojmedlemmars bekostnad :hihi

föresten om det är nån som hittar balla bilder på dom små hojarna så kan dom väl lägga in dom på bildarkivet här på SH :) Tycker jag vore skoj.

jag ska förövrigt betala senare idag.
 

Chille

Ibland för fort. Ibland en idiot.
Gick med
10 Sep 2003
Ort
Borås
Hoj
Zeebeeärr600 01
Limstift skrev:
Jag blev ju lite konfunderad när jag skulle betala igår. Jag kom till banken och fyllde i papperen, kassörskan råkade fylla i fel uppgifter två gånger och blev tvungen att ringa nånstans (huvudkontoret?) för att ändra det, överraskningen kom när dom frågade vad det var för köp vi skulle göra och jag sa som det var, kontot är enligt dom spärrat för insättningar, troligtvis för att det är något suspekt med det här enligt banken. Vad dom trodde var att Sam hade upptäckt att det hade blivit spärrat och därför lagt upp ett bankgiro-nummer istället för att få in mer pengar.

OBS! Detta är vad banken sa till mig, jag anklagar ingen men det kunde vara intressant att veta hur det ligger till. Jag personligen kommer ju inte att betala förrän jag har bättre koll på läget.

Ring och snacka med SAM då, om du inte beställer mera än en så förstår jag inte hur du ens orkar lägga ner energi på att vara misstänksam. Ett sådant gruppköp som detta ÄR alltid en stor risk. Men, det är ju frågan om 1900:-

det är värt och chansa, eller du kanske vill köpa en kinamoppe på blocket? :hihi
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top