Gruppkörning Stockholm i lugnt tempo

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Okay hur lång tid tror du det tar? Jag kollade på kartan har nog sjutton aldrig ens vart i de där trakterna. Stor risk att jag kommer köra vilse! *s*

Du KAN inte köra vilse. OM du skulle se gänget ståendes vid Skogis på vänster sida om 73-an så är det bara att ta nästa avfart och ta innevägen dit. Ta sikte på Donken i så fall. Piece of cake.

Om du trots allt känner dig osäker så vänta till nästa gång så kan du haka på mig.. :D

Men till trafiken. När jag åker hem från Farsta är det av någon anledning alltid smockat med trafik på E4. Visserligen kan du åka genom stan också men det blir ungefär samma tid.

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Hej alla!

Förslag på tur från min sida är ut till motorväg till Lännavägen, sen vänster på Dalarövägen och ut till Bulten, fika på Rosenhill, sen till Södertälje och gamla Stockholmsvägen till Alby. Fina hojvägar som inte är så trafikerade förhoppningsvis samt god fika på hojcafét nummer ett!

SES IKVÄLL GRABBAR OCH TJEJER :tummenupp

Kul, får man se lite nya vägar ... jag som kommer från norra sidan :)

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
Du KAN inte köra vilse. OM du skulle se gänget ståendes vid Skogis på vänster sida om 73-an så är det bara att ta nästa avfart och ta innevägen dit. Ta sikte på Donken i så fall. Piece of cake.

Om du trots allt känner dig osäker så vänta till nästa gång så kan du haka på mig.. :D

Men till trafiken. När jag åker hem från Farsta är det av någon anledning alltid smockat med trafik på E4. Visserligen kan du åka genom stan också men det blir ungefär samma tid.

Haha hmmm du känner inte mig är det någon som kan åka vilse så är det jag! Finns till och med historier i tyskland om mig och att hitta!

Men det löser sig nog tack ändå! Vill ju köra idag! :D

Noyah

posör!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
KTM 790 AdvR
Jag kan "nog" möta upp dig...
Vet mer efter lunch.
Kan mötas på mcd svea isåfall, jag sitter på södermalm.

Conseal

På avstånd är allt vackert
Gick med
19 Mar 2007
Hoj
Honda VFR800 -02
Måndag 21 – söndag 27 april 2008
Trafikenheten bedriver verksamhet i hela Stockholms län mellan kl. 0600 till 2400, måndag till fredag. Övrig tid finns trafikpolis som tjänstgör annan tid och som arbetar lokalt med motsvarande arbetsuppgifter.
Från 1 april till 31 december 2008, kommer alla trafikpolisen i hela länet göra en gemensam insats på E 4, förmiddag och eftermiddag, måndag till söndag.

Internationell trafiksäkerhetsvecka
Under den Internationella Trafiksäkerhetsveckan genomför alla poliser förutom, Trafikpolisen i hela länet, en särskild inriktning på hastighetsövervakning måndag till fredag mellan kl. 0600-2400.
Hastighetsövervakningen kommer att genomföras på Huvudvägnätet, E 4, E 18, Rv 73, Lv 222.
Övervakningen genomförs med målade och civila polisfordon, bilar och motorcyklar, med polispilot och video. Förutom laserinstrument kommer man använda de automatiska hastighetskamerorna, både fasta och mobila anläggningar.

Nykterhetskontroller
Trafikpolisen fortsätter under veckan genomföra nykterhetskontroller i anslutning till ordinarie övervakning av hastighet samt på uppdrag av tips från allmänheten på tfn 08-401 77 07.

Yrkesmässig trafik
Trafikpolisen genomför på onsdag tillsammans med andra myndigheter en gemensam kontroll av den yrkesmässiga trafiken vid en utvald plats.

Sweeney Todd

Vägrar Bogan.
Gick med
8 Apr 2004
Hoj
YZF 750R -93 (såld)
Måndag 21 – söndag 27 april 2008
Trafikenheten bedriver verksamhet i hela Stockholms län mellan kl. 0600 till 2400, måndag till fredag. Övrig tid finns trafikpolis som tjänstgör annan tid och som arbetar lokalt med motsvarande arbetsuppgifter.
Från 1 april till 31 december 2008, kommer alla trafikpolisen i hela länet göra en gemensam insats på E 4, förmiddag och eftermiddag, måndag till söndag.

Internationell trafiksäkerhetsvecka
Under den Internationella Trafiksäkerhetsveckan genomför alla poliser förutom, Trafikpolisen i hela länet, en särskild inriktning på hastighetsövervakning måndag till fredag mellan kl. 0600-2400.
Hastighetsövervakningen kommer att genomföras på Huvudvägnätet, E 4, E 18, Rv 73, Lv 222.
Övervakningen genomförs med målade och civila polisfordon, bilar och motorcyklar, med polispilot och video. Förutom laserinstrument kommer man använda de automatiska hastighetskamerorna, både fasta och mobila anläggningar.

Nykterhetskontroller
Trafikpolisen fortsätter under veckan genomföra nykterhetskontroller i anslutning till ordinarie övervakning av hastighet samt på uppdrag av tips från allmänheten på tfn 08-401 77 07.

Yrkesmässig trafik
Trafikpolisen genomför på onsdag tillsammans med andra myndigheter en gemensam kontroll av den yrkesmässiga trafiken vid en utvald plats.

Det roliga är att jag har aldrig märk avsaknaden av Farbröder som denna vecka. Kommer nog bli fler kontroller i helgen.

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Hoj
Tiger 800 XC
Har aldrig varit med tidigare, så jag antar att Ni klarar Er utan min trajja i kopplet ikväll. Måste tyvärr bli så pga att frugan bokat in annat, så jag måste va hemma med kiddsen. Men nästa vecka! (vid schysst väder...) så slipper Ni mej inte! Ser verkligen fram emot att testa en sån här gruppkörning, har hört flera som rosar den modellen av hojåkande! Ha en härlig tur!

Ibland har man ju tur! Frugans grej blev avbokad, så kvällen är räddad! Ses vid Skogskyrkogården vid 18 då! :tummenupp

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Snart åker jag hem... Byter om... Plockar ut hoje... åker iväg till Kakan... Möter upp folk vid Skogis.... WOHOOOO

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
Honda CBR600F 2011
För en som aldrig vart vid skogis finns det någon liten korv kiosk där i närheten?

Putte600rr

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2008
Hoj
Mellan hojar
Näe... Nu orkar jag inte sitta inne och vänta längre på den där dj---la klockan...

Svidar om och sticker om ca 15min...

Kommer säkert vara först på plats... Fast det är ju som vanligt vad jag än ska göra...

Sätter mig och tar en läsk på Macc D´s

Ses vid skågstjyrkogården... :tummenupp

Kakan

Jag är en elak person med dyslexi *flin*
Gick med
15 Jul 2004
Hoj
Nepp nope inte just nu.
För en som aldrig vart vid skogis finns det någon liten korv kiosk där i närheten?

Vad jag vet brukar alla samlas vid blomster kiosken som ligger vid kyrkogårds entren.

:va om de är till nån hjälp :) annars är de bara och kolla efter alla hojarna ;)

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Jahaja. Då kom man hem från körningen.

Tack alla för en kul körning. Riktigt nice. :D
Får göras om så fort som bara möjligt. :D

Och det är inte strömavbrott hemma i Tumba. Haha. Verkade bara vara Norsborg som hade det. :D

Last edited:
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...