GSX 1400-tråden

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
var hittar jag packboxar på nätet? finns de någon svensk sida eller de är ebay uk som gäller?


*edit: hittade på MCWEB http://www.mcweb.se/default.aspx?main=ListProducts.aspx&cat=2327

Jag rekomenderar att du går till en riktig suzukimek och ber att han tar hem packboxar, dammskydd och rätt olja som ska vara i gaffel. I alla fall om alternativet är MC-WEB. Det är Johans MC i Göteborg's webshop, och jag har slutat handla där. Dom är ganska trevliga och hjälpsamma när man handlar i butiken, men i verkstan var dom fuck-dryga sist jag var där. Och det när man blåst säkert 50K där :(
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Körde inom addemoto i Lund på vägen hem, dom beställde hem till mig. De är mycket bra att ha o göra med.
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Jag rekomenderar att du går till en riktig suzukimek och ber att han tar hem packboxar, dammskydd och rätt olja som ska vara i gaffel. I alla fall om alternativet är MC-WEB. Det är Johans MC i Göteborg's webshop, och jag har slutat handla där. Dom är ganska trevliga och hjälpsamma när man handlar i butiken, men i verkstan var dom fuck-dryga sist jag var där. Och det när man blåst säkert 50K där :(

Å billiga va MC-WEB INTE!

Bromsbelägg bak,, köper man billigt å bra??

Bromsbelägg bak,, köper man billigt å bra??

Bromsbelägg bak,, köper man billigt å bra??
 
Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Å billiga va MC-WEB INTE!

Bromsbelägg bak,, köper man billigt å bra??

Bromsbelägg bak,, köper man billigt å bra??

Bromsbelägg bak,, köper man billigt å bra??

Har du kollat ebay?
Säg till om du hittar något där så kan jag visa hur du gör om du inte handlat förr:tummenupp.
'http://cgi.ebay.de/Suzuki-GSF-1200-GSX-1400-LUCAS-Bremsbelaege-hi-729LF_W0QQitemZ300321130716QQcmdZViewItemQQptZMotorrad_Kraftradteile?hash=item45ec88c8dc&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A12%7C66%3A2%7C39%3A1%7C72%3A1229%7C293%3A2%7C294%3A50 ex. vis.

För biltema har bara för framhjulet.



/Maveric
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Drevaxeln gick av....

Nåja... det finns ju reservdelar.
 
Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
1550kit är bra... om man inte missar en växel...

Drevaxeln gick av....

Nåja... det finns ju reservdelar.

Sh*t:skrämd jefla otur:gråta.
Brast den eller rensade du spines eller kuggar?
Trodde det var en rätt så skottsäker låda från k5 o framåt:huvet även med trimm.
Lider med dig hoppas det löser sig snabbt, hade det vart jag idag så hade jag nog blivit lite :mad: iom. nästa vecka.
Har knappt vågat röra hojen vill ju spara den till då.
Ska iofs. ta en liten runa idag o bädda in det nya framdäcket så det blir en runda in till Karlshamn o östersjöfestivalen:) med lugn körning.


Mvh Maveric
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Sh*t:skrämd jefla otur:gråta.
Brast den eller rensade du spines eller kuggar?
Trodde det var en rätt så skottsäker låda från k5 o framåt:huvet även med trimm.
Lider med dig hoppas det löser sig snabbt, hade det vart jag idag så hade jag nog blivit lite :mad: iom. nästa vecka.
Har knappt vågat röra hojen vill ju spara den till då.
Ska iofs. ta en liten runa idag o bädda in det nya framdäcket så det blir en runda in till Karlshamn o östersjöfestivalen:) med lugn körning.


Mvh Maveric

Kanske vi ses:tummenupp
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Sh*t:skrämd jefla otur:gråta.
Brast den eller rensade du spines eller kuggar?
Trodde det var en rätt så skottsäker låda från k5 o framåt:huvet även med trimm.
Lider med dig hoppas det löser sig snabbt, hade det vart jag idag så hade jag nog blivit lite :mad: iom. nästa vecka.
Har knappt vågat röra hojen vill ju spara den till då.
Ska iofs. ta en liten runa idag o bädda in det nya framdäcket så det blir en runda in till Karlshamn o östersjöfestivalen:) med lugn körning.
Mvh Maveric

Den klipptes rätt av i botten på splinesen!:näsblod
Måste ha varit någon brottanvisning...
Ser ut som att denna säsong är över nu. Orkar inte dela motorn för att hinna köra några mil till. Har ju hunnit med årets långsväng iallafall... och den var underbar!:kär
 
Last edited:

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Lite kuriosa som kan vara bra att veta, bromsbelägg bak till GSX 1400. På nätet 350 kr paret + 99 kr i frakt.
Mc Docktorn 500 kr paret.
MX biekparts i Nättraby, 249 kr, racing belägg 329 kr, leverans dagen efter vid beställning före kl 1700.

Gäller sannolikt även andra märken.
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Lite kuriosa som kan vara bra att veta, bromsbelägg bak till GSX 1400. På nätet 350 kr paret + 99 kr i frakt.
Mc Docktorn 500 kr paret.
MX biekparts i Nättraby, 249 kr, racing belägg 329 kr, leverans dagen efter vid beställning före kl 1700.

Gäller sannolikt även andra märken.

Kan också nämna att (efter egna och andras erfarenheter) samt diskussion med olika märkesmekare så är orginal _NÄSTAN_ uteslutande bäst för vanligt gatåka.
Belägg och skivor är väl matchade för varanda, vilket resulterar i god kallbromsningsförmåga och lång livslängd. Detta stämmer ju extra bra för oss som åker "Big Lady" - för helt ärligt, hur många av oss gör riktigt vassa kurvinbromsningar gång på gång på Anderstorp eller random annan motorbana? Trotts hårt gatåka har jag nog aldrig lyckats mätta bromsarna med värme i den grad att det stört mig... Samt att mina bromsar tydligen har hållit i all evighet. Nu börjar dom dock bli lite skeva, så skivor och belägg byts i vinter... Troligtvis orginal, även om wavey-discs lockar.

Det ligger nog en hel del i det att orginal lämpar sig bäst för oss vanliga dödliga :) Och vill någon för övrigt knäcka SBK-rekord med sin GSX1400 kan man alltid byta till rejsigare bromsar... Även om orginal är dyrt så att man vill gråta.
 

Snkris

Ny medlem
Gick med
25 Oct 2003
Ort
Alta, Norge
Hoj
GSX1400 K2, Katana 1230 1983, DR350 1999, TGB Bullet 50 moped, TGB Blade 1000 ATV
1550kit är bra... om man inte missar en växel...

Drevaxeln gick av....

Nåja... det finns ju reservdelar.

GSX1400 har samme type koppling som Busa, dvs en typ av slipperkoppling.
De som kjører drag med Busa svetser de to delene som utgjør slipperen...
det er nesten umulig å ta en soft start på høyt varv med slipperkopplingen.
den vil alltid hugge inn, og har man for høyt varv, så kan den i teorien "klippe" akslingen som på din. Har forøvrig ikke hørt om dette på 1400 før, så det må nok ha vært en prod.feil på din aksling. Tror nok at jeg ville ha tatt en samtale med Suzuki om dette. Tilby dem å skru hvis de dekker akslingen.
Å skifte den er en 5-6 timers jobb, det er bare bunn av veivhuset som trenger å demonteres.
Mesteparten av arbeidet er ut/innmont. av motoren.

.....byr deg 5000,- for sykkelen...:D:D:D
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
GSX1400 har samme type koppling som Busa, dvs en typ av slipperkoppling.
De som kjører drag med Busa svetser de to delene som utgjør slipperen...
det er nesten umulig å ta en soft start på høyt varv med slipperkopplingen.
den vil alltid hugge inn, og har man for høyt varv, så kan den i teorien "klippe" akslingen som på din. Har forøvrig ikke hørt om dette på 1400 før, så det må nok ha vært en prod.feil på din aksling. Tror nok at jeg ville ha tatt en samtale med Suzuki om dette. Tilby dem å skru hvis de dekker akslingen.
Å skifte den er en 5-6 timers jobb, det er bare bunn av veivhuset som trenger å demonteres.
Mesteparten av arbeidet er ut/innmont. av motoren.

.....byr deg 5000,- for sykkelen...:D:D:D

*skratt*
Vad gör man inte för att ha vinterpyssel!
Har ingen garanti kvar på hojen men jag skall kolla iallafall.
Kommer nog inte att svetsa kopplingen... däremot kanske jag övar mindre dragracingstarter.:död
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Lite kuriosa som kan vara bra att veta, bromsbelägg bak till GSX 1400. På nätet 350 kr paret + 99 kr i frakt.
Mc Docktorn 500 kr paret.
MX biekparts i Nättraby, 249 kr, racing belägg 329 kr, leverans dagen efter vid beställning före kl 1700.

Gäller sannolikt även andra märken.

Och nu är dom hämtade, Sintered metal, säkert bra?
 

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Hej gubbs!
Vad har ni för olja i motorn? Hel,delsyntet,mineral? Märke? 10-40? Det är ju inte så långt till 600mila servicen så d kan ju vara bra att veta vilken olja och filter man ska köpa :) Har 20mil till närmaste suzuki mc handlare :( Lite långt att åka för att få en stämpel i s.boken så det blir nog att göra servicen själv. Det är endast för motorgarantin jag vill ha en stämpel, Den går ut 2010 och efter det gör jag alla servicar själv för då vet jag att det är ordentligt gjort.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej gubbs!
Vad har ni för olja i motorn? Hel,delsyntet,mineral? Märke? 10-40? Det är ju inte så långt till 600mila servicen så d kan ju vara bra att veta vilken olja och filter man ska köpa :) Har 20mil till närmaste suzuki mc handlare :( Lite långt att åka för att få en stämpel i s.boken så det blir nog att göra servicen själv. Det är endast för motorgarantin jag vill ha en stämpel, Den går ut 2010 och efter det gör jag alla servicar själv för då vet jag att det är ordentligt gjort.

Ja du kanske jag inte ska säga det men jag använder biltemas mc olja helsyntet funkar kanon till o med växlingarna låter lite mindre brutalt:tummenupp o priser är inte att förakta:)
Vet att är fler här som använder samma olja o har ungefär samma erfarenhet:).
apropå servicarna så har jag gjort alla utom 100mila själv, gillar o leva farligt:rolleyes: men skriver i boken ändå för egen koll.


/Maveric
 
Last edited:

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Hmm nu fick jag andra olje bekymmer :mad: Höll på i godan ro att montera bort pair ventilen och såg att båda bakdämparna läker olja från justeringarna :mad: Om man hade använt fettklumpen innanför pannbenet och justerat förspänningen max och låtit dämparna jobbat lite vid provkörningen så hade man kanske sett det :huvet Nå det e bara att bita i d sura äpplet å se glad ut. Är det någon ide att fixa läkaget? D börjar väl läka igen efter några mil :( Eller ska man skruva spännaren på min och svarva en alu bricka att sätta mellan justeraren och fjädern. Då går den ju visserligen inte att ändra men man slipper läkage. Ska brickan fungera så får ju inte justeringen ta olja från dämparen men om dom har tänkt till så har den egen olja. :5sure
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hmm nu fick jag andra olje bekymmer :mad: Höll på i godan ro att montera bort pair ventilen och såg att båda bakdämparna läker olja från justeringarna :mad: Om man hade använt fettklumpen innanför pannbenet och justerat förspänningen max och låtit dämparna jobbat lite vid provkörningen så hade man kanske sett det :huvet Nå det e bara att bita i d sura äpplet å se glad ut. Är det någon ide att fixa läkaget? D börjar väl läka igen efter några mil :( Eller ska man skruva spännaren på min och svarva en alu bricka att sätta mellan justeraren och fjädern. Då går den ju visserligen inte att ändra men man slipper läkage. Ska brickan fungera så får ju inte justeringen ta olja från dämparen men om dom har tänkt till så har den egen olja. :5sure

Kolla på gsx1400.org http://www.gsx1400.org/gsx1400_board/index.php?showtopic=7755kan gå annars finns det någon lösning till hittade den inte nu men regga dig där finns en outsinlig källa av info:tummenupp.
Troligtvis är det någon gummitätning som åldrats o gett upp:huvet.
ev. kanske man kan göra som du sa typ sista utvägen.
Det finns andra dämpare men även dom kostar flis:gnissla.
O ja det är inte samma olja till själva dämparen.



/Maveric
 

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Har just reggat mig där men det tar ju ett tag innan man blir "insläppt" Justeringen är ju jäkligt smidig när den funkar så man kan ju göra ett försök att fixa den, men är det allt för my jobb eller om det blir tjorv så åker en bit alu i svarven. Man lär nog ändå inte skruva i ratten så my. Om jag inte har helt fel så justerar bara förspänningen höjden på hojen. Iaf enligt allt om mc's stötdämpar guid för några år sen.

EDIT: Vid närmare eftertanke, hojen ska ju sjunka lite när man sätter sig. Det är väl d man justerar med f.spänningen och är den för hård så sjunker den för lite eller ingenting alls å då borde ju dämparn inte arbeta som den ska. Den blir för hård. Fast skillnaden mellan läge 3-4 och 5 är nog inte så jäkla stor att det blir nån drastisk skillnad. Kommer att ha :tuttar där bak ganska ofta så den lär nog mest vara i läge 5
 
Last edited:
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top