GSX 1400-tråden

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Å nu e de kvälla!!:banana:glömdet:yoparty:yoparty:D:D


ju du tog skälv ett par kalla... i går kväll i medicinskt syfte förstås:rolleyes: var ju tvungen o se om förkylningen skulle släppa:va.
O det gjorde den men nu har jag en jä*la huvudvärk istället:brinnerup.
Ska se om den släpper senare i dag för då blir det oljebyte på pärlan.
O imorgon blir det däckbyte fram på densamma, säger bara JMdäck i Backaryd bra pris o service rekomenderas:tummenupp.


/Maveric
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
ju du tog skälv ett par kalla... i går kväll i medicinskt syfte förstås:rolleyes: var ju tvungen o se om förkylningen skulle släppa:va.
O det gjorde den men nu har jag en jä*la huvudvärk istället:brinnerup.
Ska se om den släpper senare i dag för då blir det oljebyte på pärlan.
O imorgon blir det däckbyte fram på densamma, säger bara JMdäck i Backaryd bra pris o service rekomenderas:tummenupp.


/Maveric

Har du kollat Robbans däck?
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Har du kollat Robbans däck?

naj.
Inte denna gången Men förra gången jag bytte bakdäck var jm billigast plus j*vligt försiktig o noggrann när han monterade, inte tillstymmelse till repor eller annat uppskattas.
Denna gången låg han 20:- billigare än o handlat det på nätet plus frakt o då får man det pålagt oxå.
Har även handlat däcken till bilen där :tummenupp.
Tror inte han tjänar något nämnvärt på mcdäcken men det gör att man kommer dit med bilen vilket är den primära inkomstkällan gissar jag på:).



/Maveric
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
naj.
Inte denna gången Men förra gången jag bytte bakdäck var jm billigast plus j*vligt försiktig o noggrann när han monterade, inte tillstymmelse till repor eller annat uppskattas.
Denna gången låg han 20:- billigare än o handlat det på nätet plus frakt o då får man det pålagt oxå.
Har även handlat däcken till bilen där :tummenupp.
Tror inte han tjänar något nämnvärt på mcdäcken men det gör att man kommer dit med bilen vilket är den primära inkomstkällan gissar jag på:).



/Maveric

Få väl kolla där nästa gång, annars ligger Robban bra till prismässigt.
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Låter trevligt :)

Har precis fått mina nya Dunlop Sportmax Roadsmart påsmäckta :) Fina grejer! Men ack så hala när de är nya. Ritade ett fyra meter långt streck i tvåan vid ca 50-60km/h och full patte på gasen.

Även framgaffel renoverad med ny yttertub på vänster sida, ny olja gaffeljäveln samt bytta packboxar. WIEHOUU :D

Och nu två dagar senare när allt är fixat ringer dom från grevens och säger att mina progressiva fjädrar kommit. Jag blir så jävla arg, kunde ju fått skiten monterad.

Maverick kanske är sugen på att hjälpa mig byta fjädrarna i vinter? pretty pretty plz?
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Låter trevligt :)

Har precis fått mina nya Dunlop Sportmax Roadsmart påsmäckta :) Fina grejer! Men ack så hala när de är nya. Ritade ett fyra meter långt streck i tvåan vid ca 50-60km/h och full patte på gasen.

Även framgaffel renoverad med ny yttertub på vänster sida, ny olja gaffeljäveln samt bytta packboxar. WIEHOUU :D

Och nu två dagar senare när allt är fixat ringer dom från grevens och säger att mina progressiva fjädrar kommit. Jag blir så jävla arg, kunde ju fått skiten monterad.

Maverick kanske är sugen på att hjälpa mig byta fjädrarna i vinter? pretty pretty plz?
No probs m8:).

Undrade nästan om du hade immigrerat varit lite lugnt här nästan lite saknad:krama
Sitter här o har en jä*ulsk resfeber kan det inte bli måndag så man slipper plågas:brinnerup:).


/Maveric
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
No probs m8:).

Undrade nästan om du hade immigrerat varit lite lugnt här nästan lite saknad:krama
Sitter här o har en jä*ulsk resfeber kan det inte bli måndag så man slipper plågas:brinnerup:).


/Maveric

Nejdå, jag har bara varit lite inaktiv med skrivandet/läsandet. Mycket annat som varit på gång, typ hojåka, bad (när vädret tillåtit) släkten samt tjejen varit på besök :) Har själv resfeber, på lördag åker vi till Kemora i Finland. Ska bli så sjukt kul. Jag har inga packväskor :(
 

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Jaha efter 3 sommrar utan hoj så slog abstinensen till. Åker imorgon och kollar på en gsx 1400 k3. Ska bli intressant och se hur det är att köra "fläsklåda" :) Har kört R1'or tidigare så det blir lite annat men jag hade en -81 z750 som jag övningskörde och körde upp med så man är ju inte helt ny på modellen. Körde 7 år med sporthoj utan att besöka en bana och mestadels i stan så jag kom fram till att det nog är lite fel modell för mig. Dock jäkligt rolig men dem kostar lika mycket som rolighetsfaktorn är, försäkringar däck m.m. :( Utan att ha köpt hojen så är man redan sugen på att lacka om den till japan varianten. Den jag ska kolla på är helt orginal och blå så det finns lite att göra på den.
 

Bifogat

  • GSX1400Z_1.jpg
    GSX1400Z_1.jpg
    71 KB · Visningar: 84

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Jaha efter 3 sommrar utan hoj så slog abstinensen till. Åker imorgon och kollar på en gsx 1400 k3. Ska bli intressant och se hur det är att köra "fläsklåda" :) Har kört R1'or tidigare så det blir lite annat men jag hade en -81 z750 som jag övningskörde och körde upp med så man är ju inte helt ny på modellen. Körde 7 år med sporthoj utan att besöka en bana och mestadels i stan så jag kom fram till att det nog är lite fel modell för mig. Dock jäkligt rolig men dem kostar lika mycket som rolighetsfaktorn är, försäkringar däck m.m. :( Utan att ha köpt hojen så är man redan sugen på att lacka om den till japan varianten. Den jag ska kolla på är helt orginal och blå så det finns lite att göra på den.


Hej!
Välkommen kul att du funderar på en gsx 1400:yoparty, tror att du kommer att märka att den är liiiiitttee kvickare än z750'an:D.
Är rätt kul hoj o hyffsat billig att äga.
Är den du ska titta på helblå eller blå&vit?
I vilket fall somhelst så är det rätt robusta hojar, däremot kolla gärna justeringarna på dämparna bak är hydraliska o kan läcka varav att man inte kan justera höjden hela vägen o även att tvåan's växel inte hoppar ut kan uppstå på 01-04 vid hårt leverne:näsblod annars inga större probs iofs. kan man alltid hitta på saker att lägga pengarna på:rolleyes:.

/Maveric
 
Last edited:

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Haloj
Den är helblå, snygg färg iof. men redan när jag hade sista R1'an var jag sugen att lacka den svart m guld fälgar. Nå jag måste ju köpa hojen först :D Kvickare än z750'in, jo det får man verkligen hoppas :D Ska kolla dämparna och 2'an men tror int det är nå större fel på den. Den har bara gått strax över 400mil och han som äger den är 50+ Den är uttagen sent 05 och har använts som till och från jobbet moppe. Han hade 2 andra hojar som användes till semester resor genom sverige och eruopa. Tack för tippset iaf. Imorgon får man se om man är hoj ägare igen :banana
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Var och köpte mig en riktigt rejäl packväska idag, som jag har tänkt använda på finlandsresan. Eftersom jag inte hittat någon bättre sadelväska och jag inte vill ha enorma Givi-racks (som kostar sjuka pengar) köpte jag det bästa Suzuki hade att erbjuda.... 60 liter, stor och bred som fan och enkla men bra fastsättningsspännen. Kostade iofs en del, 2200kr, men det får man leva med.
Den sitter dessutom hur bra som helst på sadeln, mycket bra mått. Den är gjord riktigt grovt tyg, och har halvhård botten och stabila sidor... Finns inte i den svenska katalogen, men som tur är kommer suzukihandlaren från tyskland och har tillgång till tyska generalagentens sortiment.

Av någon anledning går det inte att infoga bild från den tyska sidan, klicka på
LÄNKEN

Finns en större vesion på 100liter för den som vill ha med sig hela huset på resan....
 

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Jaha då kom man just hem från en 70mila tur med bil och släp. Men hälften av sträckan så hade man en moppe på släpet :banana Å färgen var my snyggare in real life än på bilden i annonsen. Ångrar nu bara att man sålde hjälmen och skorna med förra hojen :huvet Nå d är bara att beställa nya grejor men det tar ju några dagar innan dem kommer :( Det blir nog en arai rx-7 men vet int om det blir en svart eller haga. Hagan kostar ju 1200:- mer och för det får man ett mörkt visir. Fast förra hjälmen var ju en svart så det kan ju vara kul och byta.
 

Bifogat

  • DSC00038.jpg
    DSC00038.jpg
    248.7 KB · Visningar: 111

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Jaha då kom man just hem från en 70mila tur med bil och släp. Men hälften av sträckan så hade man en moppe på släpet :banana Å färgen var my snyggare in real life än på bilden i annonsen. Ångrar nu bara att man sålde hjälmen och skorna med förra hojen :huvet Nå d är bara att beställa nya grejor men det tar ju några dagar innan dem kommer :( Det blir nog en arai rx-7 men vet int om det blir en svart eller haga. Hagan kostar ju 1200:- mer och för det får man ett mörkt visir. Fast förra hjälmen var ju en svart så det kan ju vara kul och byta.

Fett snygg :) Den verkar vara en välhållen "Big Lady"...
Du kan få en preliminär lista av mig på vad som behöver åtgärdas;

Avgassystem - byte till akrapovic
Styre - Någon form av fatbar
Speglar - Orginal är inte vackert.
Motor - PC3 + bänk

Har jag fått med det viktigaste pojkar?
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Jaha då kom man just hem från en 70mila tur med bil och släp. Men hälften av sträckan så hade man en moppe på släpet :banana Å färgen var my snyggare in real life än på bilden i annonsen. Ångrar nu bara att man sålde hjälmen och skorna med förra hojen :huvet Nå d är bara att beställa nya grejor men det tar ju några dagar innan dem kommer :( Det blir nog en arai rx-7 men vet int om det blir en svart eller haga. Hagan kostar ju 1200:- mer och för det får man ett mörkt visir. Fast förra hjälmen var ju en svart så det kan ju vara kul och byta.

Snyggt!
För inspiration så kolla runt vad vi andra gjort eller var czazy och kör original!

Annars har skribenten ovan prickat in grunderna rätt bra.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Jaha då kom man just hem från en 70mila tur med bil och släp. Men hälften av sträckan så hade man en moppe på släpet :banana Å färgen var my snyggare in real life än på bilden i annonsen. Ångrar nu bara att man sålde hjälmen och skorna med förra hojen :huvet Nå d är bara att beställa nya grejor men det tar ju några dagar innan dem kommer :( Det blir nog en arai rx-7 men vet int om det blir en svart eller haga. Hagan kostar ju 1200:- mer och för det får man ett mörkt visir. Fast förra hjälmen var ju en svart så det kan ju vara kul och byta.


Ser ju snygg ut verkar riktigt välhållen :tummenupp.

Sen kan man ju göra som hellfire föreslog eller gå sin egen väg ,läs igenom tråden om du redan inte gjort det .
Ett tips kolla in gsx1400.org o regga dig där oxå mycket info att hämta även en del trevliga människor där oxå:).
Som sagt välkommen i gänget:krama.


/Maveric
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Hojen jag skaffade saknade servicebok, så jag har tagit förgivet att INGET var gjort. Så nu är de mesta fixat. Dock funderar jag på om jag ska byta oljan/packningarna i framgaffeln. Vad säger ni, de är en 02a som gått 3800mil, är de dax för ett byte?
 

Hellfireclub

I'm a cowboy, on a steel horse i ride.
Gick med
14 Oct 2007
Ort
Malmö
Hoj
KTM Super Duke 1290 GT
Hojen jag skaffade saknade servicebok, så jag har tagit förgivet att INGET var gjort. Så nu är de mesta fixat. Dock funderar jag på om jag ska byta oljan/packningarna i framgaffeln. Vad säger ni, de är en 02a som gått 3800mil, är de dax för ett byte?

Kan vara en god idé :) bytte precis mina samtidigt som jag hade den inne för att fixa annat på vänster gaffelben och det gjorde skillnad, min är runt 3300 mil. Alltid trevligt med en fräsch framgaffel, trodde ärligt talat inte att det gjorde så mycket skillnad, men det gjordet det.
 

Blå 14

fd Röd 1
Gick med
1 Apr 2003
Ort
Nåårrrland / Gällivare
Hoj
GSX 1400 K3
Tackar :) Hojen är i ny skick och har endast gått 450mil. Han som ägde den var uber pedant, jag är ganska petig med mina grejor men han var 10 resor värre. Jo helsystem, pc3, fatbar styre, nya blinkers och avlägsning av stänkläppen bak är planerat. Backspeglarna får vara tills man springer över några som ser bra ut och inte skapar ett svart hål i börsen. Det finns redan nog många där :D Avgassystemet får nog vänta tills ekonomin har återhämta sig. Vet inte om det blir akra eller yoshi. Gillar akra rören men då ryker ju centralstödet :( Funderar även på en tre mod med växelindikator men först av allt måste en hjälm införskaffas.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top