Jo du har rätt i ditt tänk.
Men jag tror att man köper nog en 1400 av andra orsaker än att trimma den till det yttersta.
O som du nämner så är vridet de man får en aha upplevelse av.
Visst skulle kanske chassit kunna varit styvare men hojen är en retrohoj så då får man mycket av det på köpet både plus o minus.
Hade man velat ha det (kräm alltså hk+kanonväghållning) så ska man kanske köpa en ren sporthoj istället.
Hade själv tankar tidigare på det för att sen bygga fighter av den problemet är att troligtvis blir försäkringen en aning högre än för 1400'an.
man kan nog säga att någonstans kring 130hk på slangen ligger ungefär vad man kan plocka ut utan borrning+topp mod. o om man satsar på kompressor eller turbo landar det från cirka 180hk o kanske upp en liten bit, om vi nu pratar körbart på gatan
.
För egen del ser det ut som jag byter kammarna oxå sen är jag nöjd har redan ändrat tändläges punkten 4 grader, slipon, power commander 3 o blockat bort P.A.I.R ventilerna, ev bygger jag vidare på avgassystemet o bygger hela för lite bättre utandning
men inget bestämt tycker han går helt ok.
tycker redan den är för stark
.
/Maveric