GSX 1400-tråden

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Ja tanken kom sej som sagt av att jag trodde att 1400kubikaren var baserad på GSX-R spisen, men eftersom så inte är fallet så blir ju förutsättningarna anorlunda förstås.Har varit lite sugen på en Bandit 1200 också, och dom spisarna ska väll topp/kamar och förgasarbrygga från GSX-R passa om jag fattat rätt?Fast sen när jag råkade se en GSX 1400 så blev jag heltänd på den, såg ju mycket brutalare ut än Banditen!
Men nu har jag ju råkat sätt Yamaha XJR 1300 också, så nu blir ju beslutsångesten ändå större...haha Kanse är som att svära i kyrkan att fråga om en sån i denhär tråden, men hur tycker ni att en sån står sej mot en GSX?Har läst tråden om det, men vill gärna höra eran åsikt i ämnet.Det jag har lyckats googla mej till så värkar det vara lättare/billigare att få ut mera pulver ur XJR:en än GSX:en?Jag är helt grön på motorcycklar och har bara hålit på med trimmade jänkare förut, men har börgat inse att det blir mera åka för mindre pengar med MC...Tycker att nakna retrohojjar är mycket ballare och snyggare än sporthojjar, desutom tror jag att det är en bra livsförsäkring att den är kåplös, man kan ju inte gärna åka allt för fort några längre sträckor.
Just nu har jag en liten kåplös Kawazaki Ninja som jag köpte billigt av en kompis som får duga att övningsköra på, så det är väll till nästa sommar det är intresant med nått bättre.

Då får man köpa kåpa?
 

Bifogat

  • Imag0014.jpg
    Imag0014.jpg
    224.9 KB · Visningar: 115

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Ja tanken kom sej som sagt av att jag trodde att 1400kubikaren var baserad på GSX-R spisen, men eftersom så inte är fallet så blir ju förutsättningarna anorlunda förstås.Har varit lite sugen på en Bandit 1200 också, och dom spisarna ska väll topp/kamar och förgasarbrygga från GSX-R passa om jag fattat rätt?Fast sen när jag råkade se en GSX 1400 så blev jag heltänd på den, såg ju mycket brutalare ut än Banditen!
Men nu har jag ju råkat sätt Yamaha XJR 1300 också, så nu blir ju beslutsångesten ändå större...haha Kanse är som att svära i kyrkan att fråga om en sån i denhär tråden, men hur tycker ni att en sån står sej mot en GSX?Har läst tråden om det, men vill gärna höra eran åsikt i ämnet.Det jag har lyckats googla mej till så värkar det vara lättare/billigare att få ut mera pulver ur XJR:en än GSX:en?Jag är helt grön på motorcycklar och har bara hålit på med trimmade jänkare förut, men har börgat inse att det blir mera åka för mindre pengar med MC...Tycker att nakna retrohojjar är mycket ballare och snyggare än sporthojjar, desutom tror jag att det är en bra livsförsäkring att den är kåplös, man kan ju inte gärna åka allt för fort några längre sträckor.
Just nu har jag en liten kåplös Kawazaki Ninja som jag köpte billigt av en kompis som får duga att övningsköra på, så det är väll till nästa sommar det är intresant med nått bättre.


Apropå xjr1300 jag var helt inne på att handla en sån till o med provkört en 4-5 gånger oxå:näsblod
Sen provade jag gsx1400'an holy f**k vilken skillnad vridet jag säger vridet hmmmm:yoparty:yoparty Bromsarna o sittställningen:D, blev frälst med en gång :D.
Tog bara 2mån sen hade jag handlat besten:Bugar.
Utseende mässigt gillade jag gsx'n redan när jag såg den -02 men var inte läge då att handla (kidsen).
Apropå kåpa så hade jag nog samma ide ang. livhanken:rolleyes:.
Om du velar provkör både en xjr o en gsx så känner du själv vilken som passar dig bäst:).



/Maveric
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Apropå xjr1300 jag var helt inne på att handla en sån till o med provkört en 4-5 gånger oxå:näsblod
Sen provade jag gsx1400'an holy f**k vilken skillnad vridet jag säger vridet hmmmm:yoparty:yoparty Bromsarna o sittställningen:D, blev frälst med en gång :D.
Tog bara 2mån sen hade jag handlat besten:Bugar.
Utseende mässigt gillade jag gsx'n redan när jag såg den -02 men var inte läge då att handla (kidsen).
Apropå kåpa så hade jag nog samma ide ang. livhanken:rolleyes:.
Om du velar provkör både en xjr o en gsx så känner du själv vilken som passar dig bäst:).



/Maveric

Instämmer till 100%
 

Lokander

Spettmek.
Gick med
5 Jun 2009
Ort
På jobbet
Hoj
Aim 50
Apropå xjr1300 jag var helt inne på att handla en sån till o med provkört en 4-5 gånger oxå:näsblod
Sen provade jag gsx1400'an holy f**k vilken skillnad vridet jag säger vridet hmmmm:yoparty:yoparty Bromsarna o sittställningen:D, blev frälst med en gång :D.
Tog bara 2mån sen hade jag handlat besten:Bugar.
Utseende mässigt gillade jag gsx'n redan när jag såg den -02 men var inte läge då att handla (kidsen).
Apropå kåpa så hade jag nog samma ide ang. livhanken:rolleyes:.
Om du velar provkör både en xjr o en gsx så känner du själv vilken som passar dig bäst:).



/Maveric

Jag får göra det (provköra båda altså).Hittade föresten en XJR på blocket som är helt i min smak.Lite dyr kanse, men förjävla ball!
http://www.blocket.se/gavleborg/Yamaha_xjr_1300_sp_20622705.htm?ca=10&w=3
Men jag får väll vänta tills jag har körkortet kanse...:rolleyes:
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Klåparen Jonas har varit i farten igen... Kollade ventilerna och gjorde rent bränslefiltret. Monterade samman allt och nu vill den inte starta. FI lampan blinkar och displayen visar FI. Plockade av tanken för att kolla så att alla slangarna satt där de skulle och de verkade ok. MEN när jag plockade av bränsleslangen så var där ett väldigt högt tryck i den.
Sen släckte jag i garaget och tog kväll.

Vad ska jag kolla efter imorgon, något tips?
 

r33z

Livsnjutare
Gick med
27 Aug 2008
Ort
Kevlanche
Hoj
KTM 690 Endurov, Honda 600 Hornet
Kom på de själv, hjärnan behöver bara gå igenom allt så poppar de till.

Kontakterna till tändspolarna...
 

Van Heden

Ny medlem
Gick med
24 May 2009
Ort
Huddinge
Hoj
BMW S1000RR, BMW GS
Monterade Givi topp och sid väskor idag! F.. det blir inte så mycket till race loock, men vad göra om man ska på semester! Va i dalarna i helgen 97 mil på 2 dagar, det kändes i häcken kan jag medela. Nu är bara fråga. Norr eller söder ut, vi får se vad vädret lovar...
Någon som vet någon tråd här på SH med bra väg val, gärna så man bara kan "plugga" in i Garmin...?
 

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Timrå
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
Gsx 1400 med lite PULVER!!!....

Tjena Boys!
Ville bara dela med mig lite info om kanske sveriges hårigaste sugtrimmade Gsx 1400....

Jag fick låna hojen ett dygn, grymt imponerande drag! 194hk på hjulet och strax över 180nm i VRID!.....Vart grymt sugen på att köpa den!

Hojen är mappad med E85 så det luktade som värsta spritfabriken när monstret ståg och "rullade" på tomgången...
 

Bifogat

  • IMG_1742.JPG
    IMG_1742.JPG
    90.4 KB · Visningar: 181
  • IMG_1743.JPG
    IMG_1743.JPG
    90.7 KB · Visningar: 133
  • IMG_1741.JPG
    IMG_1741.JPG
    97.9 KB · Visningar: 216
  • Svenssons 1400.jpg
    Svenssons 1400.jpg
    84.8 KB · Visningar: 130

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
Tjena Boys!
Ville bara dela med mig lite info om kanske sveriges hårigaste sugtrimmade Gsx 1400....

Jag fick låna hojen ett dygn, grymt imponerande drag! 194hk på hjulet och strax över 180nm i VRID!.....Vart grymt sugen på att köpa den!

Hojen är mappad med E85 så det luktade som värsta spritfabriken när monstret ståg och "rullade" på tomgången...

Såg väldans trevlig ut!
Det finns massor att ta av i en GSX.
Problemet är de yttepyttiga ventilerna samt begränsningen om man skall fortsätta att använda sprut och original spjällhus.
På denna ser det ut som att det sitter förgasare vilket inte alls är ovanligt i tex Japan. Förlängd sving är också ballt. Ser dock inte om den är bultad eller svetsad.
Själv var jag och kollade på en ny Busa idag.... men jag vet inte om jag kan skiljas från min GSX. Och tydligen kan man plocka ur mer pulver ur den om man nu vill det. :yoparty
Borde teoretiskt kunna komma upp i 155-160hk med kamaxelbyte.
 

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Timrå
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
Här får ni specen på motorn om det är intressant:

* Gasportade 1700cc kolvar
* moddad koppling
* Carrillo stakar
* Hayabusa insprutning med moddade insugsrör ifrån 750R
* PC3
* Topp med standard ventiler
* Web kammar (tror jag)
* Egentillverkat steppat 2.5" grenrör med en HD propipe megafon
* Mappad med E85
 

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Timrå
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
Peter svensson heter han som äger och har byggt hojen, Han är även ägaren/mekanikern på Alviks mc service (Suzuki handlare).

Jag kommer inte riktigt ihåg vad han har som bästa ET jag tror att det var en mitten nia,Han körde i supergas bike klassen i fjol. Han hade lite problem med det kraftiga vridet.
Hojen ville gärna sticka upp i skyn om han laddade på i starten,gick inte att varva mer en 3500 annars stog hojen rätt upp!!...

I år så har han klassat upp sig till Pro street bike sedan han köpte Fredrik Fredlunds snabba 1100R.

Så nu är hans 1700cc hoj till salu för 100 000kr för den som är intresserad.
Tyvärr så har jag inte dom pengarna nu, annars har jag köpt den!
 

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Ort
Kalix
Hoj
MXR
1700cc betyder rimligtvis strokervev!
Coolt!
1620cc har Australiensarna fått upp den till med bara borr men då är det lövtunna stålfoder.
100000kr för en GSX av den kalibern är billigt!
 

Åsell

Flathead Fucker MC
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Timrå
Hoj
Katana pastell edition*Flathead-38
Det är faktiskt bara borrat, så foderna syns lite grann mellan kylflänsarna.
100000kr kan tyckas vara mycket pengar, men ska man köpa en 1400:a och sen sätta igång och trimma till dom där hästarna, då passerar man 100000kr ganska lätt!

Bara Carillo stakarna kostar 20032kr på Motospeed!!!....
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Se där ja helgen räddad:).
Nåt du undrar så hör gärna av dig:tummenupp.



/Maveric

Hur visste du! tre, 3 mm nitar på plats efter ett litet h.....e, pga av nitarna inte ville gå av, eller att brickorna inte låg tillräckligt bak mot fölängaren, den fjärde på gång!
lite knepigt med rund övergång, man vill ju ha de så tajt som möjligt utan att den ligger för nära däcket.
 

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Ort
Blekinge
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hur visste du! tre, 3 mm nitar på plats efter ett litet h.....e, pga av nitarna inte ville gå av, eller att brickorna inte låg tillräckligt bak mot fölängaren, den fjärde på gång!
lite knepigt med rund övergång, man vill ju ha de så tajt som möjligt utan att den ligger för nära däcket.


Ska man vara fin får man lida pin :D.
Skämt åtsido är bara till att vara envis så blir det bra :tummenupp o sen belöna sig själv med en kall... ja du vet:rolleyes::yoparty.


/Maveric
 

Boven

Ny medlem
Gick med
4 May 2008
Ort
Ronneby
Hoj
GSX 1400
Ok! tar dig på orden, så får de bli till kvälla:gnissla:Bugar:banana
 

Bifogat

  • Imag0001.jpg
    Imag0001.jpg
    214.6 KB · Visningar: 86
  • Imag0004.jpg
    Imag0004.jpg
    227.3 KB · Visningar: 74
  • Imag0007.jpg
    Imag0007.jpg
    210.1 KB · Visningar: 77
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top