Ja tanken kom sej som sagt av att jag trodde att 1400kubikaren var baserad på GSX-R spisen, men eftersom så inte är fallet så blir ju förutsättningarna anorlunda förstås.Har varit lite sugen på en Bandit 1200 också, och dom spisarna ska väll topp/kamar och förgasarbrygga från GSX-R passa om jag fattat rätt?Fast sen när jag råkade se en GSX 1400 så blev jag heltänd på den, såg ju mycket brutalare ut än Banditen!
Men nu har jag ju råkat sätt Yamaha XJR 1300 också, så nu blir ju beslutsångesten ändå större...haha Kanse är som att svära i kyrkan att fråga om en sån i denhär tråden, men hur tycker ni att en sån står sej mot en GSX?Har läst tråden om det, men vill gärna höra eran åsikt i ämnet.Det jag har lyckats googla mej till så värkar det vara lättare/billigare att få ut mera pulver ur XJR:en än GSX:en?Jag är helt grön på motorcycklar och har bara hålit på med trimmade jänkare förut, men har börgat inse att det blir mera åka för mindre pengar med MC...Tycker att nakna retrohojjar är mycket ballare och snyggare än sporthojjar, desutom tror jag att det är en bra livsförsäkring att den är kåplös, man kan ju inte gärna åka allt för fort några längre sträckor.
Just nu har jag en liten kåplös Kawazaki Ninja som jag köpte billigt av en kompis som får duga att övningsköra på, så det är väll till nästa sommar det är intresant med nått bättre.
Då får man köpa kåpa?