Hoj. Har varit ner till dalarna en sväng i helgen, där nere köpte jag ett crossstyre av aluminium. När jag sen skulle fara hem så va det mycke vibrationer i styret, någon som har nått tips hur man får bort dom. Sen blev det lite trångt i ändarna så handtagen sticker ut ca: 1 cm utanför styret, funderar på att gänga i styret o sätta en distans som når ut till handtagsändarna och sen borra hål i distanserna och dit med ändpluggarna. Har nån något bra tips på detta så dela gärna med er. Och sen vänster handtag..... hur ska man få fast det riktigt?? Tack på förhand.
Lingen
Styrändspluggarna är viktiga.
På mina alustyren har jag satt dit original! En försänkt skruv, en mutter och en bit 6mm bränsleslang (den är 13mm utvändigt).
Sen så brukar jag använda hårspray för att fästa handtagsgummin. Funkar kanonbra och finns alltid hemma. Sist så kom frugan på mig och frågade om jag fjollat till mig ute i garaget eller vad var det frågan om.
Har dock monterat värmehandtag, Oxford HotGrips, som liksom är "hylsor" och då fick jag banka dit det vänstra och det högra fick limmas fast på gasrullen (efter att anti slip ribborna Dremlats bort) med medföljande superlim.