Esquire
Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Jag har också funderat på clip-on eller ett uppochnervänt tt-styre för att få lite caferäserstuk.Ang min best så filurar jag på om det skulle se fräckt ut med ett clip-on styre... vad tror ni?
Jag har också funderat på clip-on eller ett uppochnervänt tt-styre för att få lite caferäserstuk.Ang min best så filurar jag på om det skulle se fräckt ut med ett clip-on styre... vad tror ni?
Jag har också funderat på clip-on eller ett uppochnervänt tt-styre för att få lite caferäserstuk.
Jo, ner med lyset en 4-5cm kanske. Och ner med mätarna, fast det kan nog bli lite svårare. Sedan en bricka eller något för att täcka hålen efter gamla styret om man kör med clip-on.Det var lite min tanke... men då skulle man kanske vilja flytta ned framlyset lite också. blir lite bättre linjespel. Men då måste mätarna ner också... hmmm...
Vintern är lång... man hinner säkert ändra sig en hel massa gånger.
Jo, ner med lyset en 4-5cm kanske. Och ner med mätarna, fast det kan nog bli lite svårare. Sedan en bricka eller något för att täcka hålen efter gamla styret om man kör med clip-on.
TrevligtIbland går det undan!
Klickade in på ebay.co.uk och se där fanns ett clip-on från en SV1000 som händelsevis har samma gaffelbensdiameter som GSX 1400.
£36 så kommer det väl med posten så småningom.
Trevligt
Då är det ju bara en Muscle Machine kaross som fattas dig. http://www.blocket.se/vi/12928941.htm?ca=3_s
Nudge nudge...
Fast något säger mig att det kan krävas en hel del arbete innan den passar på en GSX1400.
Muscle Machine är en klassisk, svensk, caféräserkaross från 70-talet. Det kan aldrig bli för kantigt. Och helst ska den kompletteras med fotpinnar och avgassystem från Raask.Maggy skrev:Nja... jag hade inte tänkt kapa i ramen så mycket...
Kanske lite för kantig iallafall?
Man skulle ha fått tag på en snygg café tank att våldföra sig på. Den måste ju tyvärr vara rätt bred och innehålla soppapumpar och elände.
Alternativt så kapar man botten ur tanken man har och lägger på ett nytt "lock".
Nåja... kan ta tid... skall vattenkonvertera huset och byta kök innan jul också.
Har du varit ute i garaget och provmonterat dem än då?Clip-on:s låg i brevlådan idag!
Varför i hela friden tar det kortare tid att få grejjor från Storbritanninen och Tyskland än om jag beställer nåt här i Sverige.
Det är ju samma post som fraktar grejjorna åtminstone sista biten.
Jadu... det vete rackarn... men vi har ju bara fem barn så nog skall det lösa sig!
Vattenkonvertera huset och byta kök? Hur ska du då hinna med att pyssla något med pärlan hade du tänkt?
Hållt upp lite torrt bara. Väntar på lykt och mätarhusfäste att kapa i så man får ner dem såpass att man får clip-on:et under övre gaffelkronan.
Har du varit ute i garaget och provmonterat dem än då?
Hur är frigången mellan tank och styre med clip-on? Bilder?
Det finns ju original på CD...
Varför finns det förresten ingen mekhandbok från Haynes eller Clymer eller liknande till GSX1400?
Ni har inte funderat på att skaffa sju till så ni har ett jämnt dussin?Jadu... det vete rackarn... men vi har ju bara fem barn så nog skall det lösa sig!
Hållt upp lite torrt bara. Väntar på lykt och mätarhusfäste att kapa i så man får ner dem såpass att man får clip-on:et under övre gaffelkronan.
De skickas från Storbritannien så de ligger säkert redan i lådan... beställde dem i onsdags!
Bilder kommer.
Det finns ju original på CD...
Ni har inte funderat på att skaffa sju till så ni har ett jämnt dussin?
Hur går det? Har grejjerna kommit än?
Jag vet att det finns original på CD. Men inte som jag har. Har hittat den på nätet, men får inte ner den.
Alurack har ju en hyfsat clean design (varken en orgie i styggt svetsade rundrör eller en massa plast), finns antingen i ren alu eller svartlackad.Vet någon om det finns någon pakethållare till gsx1400 som är lätt att sätta på vid behov ex. till sommaren när vi ev skall köra en lite längre runda.
Frugan kan inte ha ryggsäck några längre stunder pga. värk o det är ju skoj om vi kan åka tillsammans.
Tänkte sätta på en topbox på packethållaren (vet att det inte är snyggt men tillfälligt får man bita ihop).
Desto större anledning att jag inte vill göra någon åverkan på hojen.
Renntec i England, http://www.renntec.co.uk/, har en som också är relativt liten (något större än den på bilden ovan). C:a tusenlappen med frakt. Jag har haft dem på flera av mina hojjar och de fungerar utmärkt.Vet någon om det finns någon pakethållare till gsx1400 som är lätt att sätta på vid behov ex. till sommaren när vi ev skall köra en lite längre runda.
Stor service med ventilinspektion vid 2400. Dock brukar det sällan behöva justeras så tidigt.Gått 2200 mil, firman hade slarvat bort serviceboken. De skulle försöka fixa fram den och skicka den. Är det någon som kan säga när jag kommer behöva ventiljustera igen? Jag vet att en liten service precis är gjord, med bland annat olja osv.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |