Köpte på Addemoto märket heter premier o jag har inte märkt nån skillnad mot orginalEn fråga gubbar.... Var köper ni era bromsbelägg? Kvalitetsskillnader? Vilka skall man utesluta? Jag köpte via Ebay,USA förra året till bra pris om man jämför med orginal.
Jag var på en SMC avrostningskurs för några veckor sedan och när de besiktigade hojen sa de att jag hade högst 300 mil till på mina belägg fram. Så nu skall jag köpa nya!
En fråga gubbar.... Var köper ni era bromsbelägg? Kvalitetsskillnader? Vilka skall man utesluta? Jag köpte via Ebay,USA förra året till bra pris om man jämför med orginal.
Jag var på en SMC avrostningskurs för några veckor sedan och när de besiktigade hojen sa de att jag hade högst 300 mil till på mina belägg fram. Så nu skall jag köpa nya!
200..... knappt det går imellan svingen ??? =)
Framstödet såg ju nice ut, bra att ha om man vill ha hojen rak utan centralstöd.
De är stor skillnad.Banditen är mer en bushoj för lite kortare turer.Banditen, hur upplever du skillnaden mellan 1400 och bandit ?
Halloj alla. Haft litte uppehåll här ett tag. Men skaffade mig min 1400 förra våren. Vill byta ut mina hjul på denna. För närvarande vita å har ingen lust att lacka om och krångla. Går det att få ditt gsxr1000 hjul eller rent av typ R1 fälgar osv ni kanske förstår hur jag menar?
MVH Tommy
Halloj alla. Haft litte uppehåll här ett tag. Men skaffade mig min 1400 förra våren. Vill byta ut mina hjul på denna. För närvarande vita å har ingen lust att lacka om och krångla. Går det att få ditt gsxr1000 hjul eller rent av typ R1 fälgar osv ni kanske förstår hur jag menar?
MVH Tommy
Hallo mipet, jag är nu ganska säker på att problemet med den ryckiga gången på lägre varv till 99% har med spridarna att göra, antingen är dom igen korkade av något (avlagringar typ rost från tanken eller någon annan skit) eller så är det något fel på styrningen till spridarna. Tänkte
pröva med injektion cleaner, fast det är väl önsketänkande att det skulle fungera, man blir väl bara avlurad ett par hundringar för det flytande inehållet i burken, har för mig att man förr hällde en skvätt diesel i tanken för att få rent spridarna, men det känns ju inte direkt som det ultimata att göra på cykeln, har ingen verkstadshanbok och faktiskt inte en aning om hur som är smartast att få rent dom, ultraljud skulle nog annars sitta bra kan jag tänka mig, kanske någon som har en bra guide här med bilder hur man gör det snabbast och bäst.
Jag tänker inte ge mig förän jag hittar felet. självklart får du åka snåskjuts om jag hittar det, i annat fall tänker jag leta upp någon duktigare mek än mig själv här i Göteborgstrakten borde det finnas några stycken.
Hej ! Jag är en som tagit mc-åkandet igen efter barn och husbygge och införskaffat mej en 1400 som också ryckigt på låga varv så jag undrar om det är någon som har lösningen och vill delge sig den skulle jag gärna ta del av den informationen
Hej Per Magnus
jag har gjort rent mina spridare och bytt bränslefilter eftersom jag var tämligen säker på att felet låg där men det påverkade inte ett dyft, (verkar inte som någon kan ge ett konkret svar på var felet ligger) skulle vara mycket intresant att sätta dit en powercomander och se hur bränsleinsprutningen beter sig mellan 2 och 3000 varv, för det är där dom flesta cyklar verkar gå ryckigt, provkörde min kompis cykel häromdagen med samma årsmodell K4 och ungefär samma miltal och den cykel går jämnt som en dröm, men många verkar ha problem med den här otäcka ryckiga och ojämna gången på låga varv, min cykel är dessutom väldigt svår att växla mjukt på ettans och tvåans växel klunkar och slår rätt bra, vet inte om det är standard eller om jag har ett slitage i lådan, verkar konstigt på en cykel som gått 2000 lugna mil,
kan i alla fall som tur är konstatera att tvåans växel inte hoppar ur, vilket tydligen är ett standard fel på dom tidigare modellerna, hittar du lösningen på den ryckiga gången är jag väldigt tacksam om du meddelar detta, jag gör detsamma om jag löser problemet.
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |