GSX 1400-tråden

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Kört 36 mil idag med ca 8-900 andra likasinnade... lite kallt men ändå trevligt.
Hojen går riktigt bra!
Skall bli kul att se vad som kan göras åt den i bänken.

Gigator

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
Suzuki GSX1400 04
också kört ca 10 mil i dag med en likasinnad, men insåg att det var för kallt att köra längre.

Bifogat

• IMAGE_686.jpg
    IMAGE_686.jpg
    44.2 KB · Visningar: 111

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Bromsbelägg!!

En fråga gubbar.... Var köper ni era bromsbelägg? Kvalitetsskillnader? Vilka skall man utesluta? Jag köpte via Ebay,USA förra året till bra pris om man jämför med orginal.
Jag var på en SMC avrostningskurs för några veckor sedan och när de besiktigade hojen sa de att jag hade högst 300 mil till på mina belägg fram. Så nu skall jag köpa nya! :)

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
En fråga gubbar.... Var köper ni era bromsbelägg? Kvalitetsskillnader? Vilka skall man utesluta? Jag köpte via Ebay,USA förra året till bra pris om man jämför med orginal.
Jag var på en SMC avrostningskurs för några veckor sedan och när de besiktigade hojen sa de att jag hade högst 300 mil till på mina belägg fram. Så nu skall jag köpa nya! :)
Köpte på Addemoto märket heter premier o jag har inte märkt nån skillnad mot orginal

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR

Har kört 45 mil med mina Biltemabelägg... bättre bett än original men de gnisslar lite.

Trodde att mina skivor var skeva men jag gjorde bara rent oken ORDENTLIGT med fälgrengöring och Bräkleen samt motionerade kolvarna lite = vibrationer borta. Som följd av småkärvande kolvar hade jag snednötta belägg därav Biltema beläggen.

Får se om jag blir less och byter.

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Kör oxå med Biltema belägg fram o som Maggy sa bättre bett än orginal dock har jag inte märkt något gnissel :).

Hade oxå problem med en skev skiva förra säsongen o skaffade en beg som var rak.
Men tog till ett brutal grepp innan jag bytte :näsblod:tungan, lokaliserade var skivan var skev o gav den en omgång där med gummi klubban :brinnerup.
Tro det eller ej men skivan blev rak :tungan, O ja jag hade rengjort bobbinerna innan :D .
Har kört cirka 100mil hittills o den är fortfarande rak trots lite inspirerad körning :yoparty .
Så nu har jag en skiva i reserv :D.

/Maveric

Last edited:

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
2st DKW 250rt-52 suzuki tr 125-83 Suzuki gsx 1400-03
JA:banana fick den nya slipon idag 2000riksdaler me frakt e-bay
is the shit.Tog me en bild på B12an som är såld. Väldigt rolig hoj:Rockbanan kommer o va saknad:(

Bifogat

• IMG_0082.jpg
    IMG_0082.jpg
    241.4 KB · Visningar: 142
  • IMG_0083.jpg
    IMG_0083.jpg
    238.7 KB · Visningar: 91
  • IMG_0080.jpg
    IMG_0080.jpg
    246.2 KB · Visningar: 90

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Beställde just ett bakdäck (Pirelli Diablo 200/50-17) då mitt inte håller denna säsong ut... har redan ett sånt och det funkar bra!
Beställde ett framstöd också:
582330.jpg

Med frakt från UK ca 1800kr... pundet ligger på exakt 10kr just nu!

mipet

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2008
Hoj
GSX 1400 -02
200..... knappt det går imellan svingen ??? =)
Framstödet såg ju nice ut, bra att ha om man vill ha hojen rak utan centralstöd.

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
200..... knappt det går imellan svingen ??? =)
Framstödet såg ju nice ut, bra att ha om man vill ha hojen rak utan centralstöd.

Det är inga som helst problem nu så jag betvivlar att det skulle bli för trångt med ett till exakt likadant däck.
Kommer nog att gå några bakdäck ifall jag blir sugen att testa strippen...

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
2st DKW 250rt-52 suzuki tr 125-83 Suzuki gsx 1400-03
Banditen, hur upplever du skillnaden mellan 1400 och bandit ?
De är stor skillnad.Banditen är mer en bushoj för lite kortare turer.
Gillade motorkaraktären i banditen så de kan nog bli aktuellt me andra kammar o pc3 tíll 1400.
Har alltid vilja ha en 1400 så i höstas bestämde ja mej.
Den är lite skönare o ta på långturer.:tummenupp

Chipsis

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2009
Hoj
GSX 1400-03 Sportster 883r-03
Halloj alla. Haft litte uppehåll här ett tag. Men skaffade mig min 1400 förra våren. Vill byta ut mina hjul på denna. För närvarande vita å har ingen lust att lacka om och krångla. Går det att få ditt gsxr1000 hjul eller rent av typ R1 fälgar osv ni kanske förstår hur jag menar?

MVH Tommy

Maggy

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
MXR
Halloj alla. Haft litte uppehåll här ett tag. Men skaffade mig min 1400 förra våren. Vill byta ut mina hjul på denna. För närvarande vita å har ingen lust att lacka om och krångla. Går det att få ditt gsxr1000 hjul eller rent av typ R1 fälgar osv ni kanske förstår hur jag menar?

MVH Tommy

Allt går men det tar olika lång tid.
Det finns inga fälgar som passar rakt av utan att behöva svarva distanser, flytta bromsskivor och/eller bromsok.
Det finns dock eftermarknadsfälgar men de kostar en del mer än begagnade R1 fälgar.
Kolla med exempelvis www.grevensmcdelar.com (ofta annons här på sporthoj).

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400

MVH Tommy

Om du vill ha svarta kan vi kanske byta.

Pär-Magnus

Ny medlem
Gick med
10 May 2011
Hoj
2002,Suzuki GSX 1400
Hallo mipet, jag är nu ganska säker på att problemet med den ryckiga gången på lägre varv till 99% har med spridarna att göra, antingen är dom igen korkade av något (avlagringar typ rost från tanken eller någon annan skit) eller så är det något fel på styrningen till spridarna. Tänkte
pröva med injektion cleaner, fast det är väl önsketänkande att det skulle fungera, man blir väl bara avlurad ett par hundringar för det flytande inehållet i burken, har för mig att man förr hällde en skvätt diesel i tanken för att få rent spridarna, men det känns ju inte direkt som det ultimata att göra på cykeln, har ingen verkstadshanbok och faktiskt inte en aning om hur som är smartast att få rent dom, ultraljud skulle nog annars sitta bra kan jag tänka mig, kanske någon som har en bra guide här med bilder hur man gör det snabbast och bäst.

Jag tänker inte ge mig förän jag hittar felet. självklart får du åka snåskjuts om jag hittar det, i annat fall tänker jag leta upp någon duktigare mek än mig själv här i Göteborgstrakten borde det finnas några stycken.

Hej ! Jag är en som tagit mc-åkandet igen efter barn och husbygge och införskaffat mej en 1400 som också ryckigt på låga varv så jag undrar om det är någon som har lösningen och vill delge sig den skulle jag gärna ta del av den informationen

Gigator

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
Suzuki GSX1400 04
Hej ! Jag är en som tagit mc-åkandet igen efter barn och husbygge och införskaffat mej en 1400 som också ryckigt på låga varv så jag undrar om det är någon som har lösningen och vill delge sig den skulle jag gärna ta del av den informationen

Hej Per Magnus
jag har gjort rent mina spridare och bytt bränslefilter eftersom jag var tämligen säker på att felet låg där men det påverkade inte ett dyft, (verkar inte som någon kan ge ett konkret svar på var felet ligger) skulle vara mycket intresant att sätta dit en powercomander och se hur bränsleinsprutningen beter sig mellan 2 och 3000 varv, för det är där dom flesta cyklar verkar gå ryckigt, provkörde min kompis cykel häromdagen med samma årsmodell K4 och ungefär samma miltal och den cykel går jämnt som en dröm, men många verkar ha problem med den här otäcka ryckiga och ojämna gången på låga varv, min cykel är dessutom väldigt svår att växla mjukt på ettans och tvåans växel klunkar och slår rätt bra, vet inte om det är standard eller om jag har ett slitage i lådan, verkar konstigt på en cykel som gått 2000 lugna mil,
kan i alla fall som tur är konstatera att tvåans växel inte hoppar ur, vilket tydligen är ett standard fel på dom tidigare modellerna, hittar du lösningen på den ryckiga gången är jag väldigt tacksam om du meddelar detta, jag gör detsamma om jag löser problemet.

Last edited:

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Hej Per Magnus
jag har gjort rent mina spridare och bytt bränslefilter eftersom jag var tämligen säker på att felet låg där men det påverkade inte ett dyft, (verkar inte som någon kan ge ett konkret svar på var felet ligger) skulle vara mycket intresant att sätta dit en powercomander och se hur bränsleinsprutningen beter sig mellan 2 och 3000 varv, för det är där dom flesta cyklar verkar gå ryckigt, provkörde min kompis cykel häromdagen med samma årsmodell K4 och ungefär samma miltal och den cykel går jämnt som en dröm, men många verkar ha problem med den här otäcka ryckiga och ojämna gången på låga varv, min cykel är dessutom väldigt svår att växla mjukt på ettans och tvåans växel klunkar och slår rätt bra, vet inte om det är standard eller om jag har ett slitage i lådan, verkar konstigt på en cykel som gått 2000 lugna mil,
kan i alla fall som tur är konstatera att tvåans växel inte hoppar ur, vilket tydligen är ett standard fel på dom tidigare modellerna, hittar du lösningen på den ryckiga gången är jag väldigt tacksam om du meddelar detta, jag gör detsamma om jag löser problemet.

Hej!

Min går rätt ok däremot är den lite on/off när du krypkör ,typ att när du släpper gasen i 20-30km o ska till o börja gasa igen så tvekar den lite innan den drar igång.
Provade o höja bränsle värdet på pc3'an i dom första cellerna o då blev det bättre dock inte helt ok.

Ang. klonkigheten på 1'an o 2'an så är dom sådana inget o bli orolig för (undercuttade drev) .

/Maveric

Marre_82

Ny medlem
Gick med
28 May 2008
Hoj
Aprilia SL 1000 Falco -00
Skit också...ångrar mitt byte lite...

Jaha, det ær bara att krypa till korset å erkænna att man ångrar førsæljningen av 1400:an...Såldes av en god anledning men nu nær jag køpt hoj igen (Aprilia Falco) så mærker jag att jag saknar den gamla lite...
Inte blir saken bættre av att aprilian ær lite svårstartad också, något som jag aldrig mærkt av med Suzuki...

Jaja bara att bita i det sura æpplet eller byta tillbaka.

Hade en -02:a med helsystem, kamaxlar, powercommander, separata luftfilter å lite annat godis...gick ju så himla trevligt å billigt...

Har aldrig ångrat en førsæljning innan men med denna så ær det nog bara att erkænna...

SKIT! :huvet

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Bromsbelägg

Ja det blev BilTema:s belägg!!!:brinnerup Får se hur de fungerar!!

Bifogat

• IMG_1483.jpg
    IMG_1483.jpg
    240 KB · Visningar: 80
  • IMG_1482.jpg
    IMG_1482.jpg
    243.9 KB · Visningar: 73
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...