Inte lika snygg som din Mas95jed.....men är intresserad av att köpa den här till min Lady. Vet ni någon som har en likadan? Lättmonterad (plug&play) vad jag förstår? Maveric....helt grymt arbete du har lagt på din hoj. Skulle nästan ge min högra arm bara för att provköra din 1400:a . Min får vara kvar ett år till. Kan inte skilja mig från den ännu.
http://www.ebay.com/itm/Suzuki-GSX1...Parts_Accessories&hash=item41615353cb&vxp=mtr
Hej!
Har nyligen fyllt på garaget med en 1400:a och undrar nu hos er som finns här i tråden om uppdateringar kring motorn förutom det vanliga att hänga på en PC3 och annat helsystem.
Toppjobb, kammar, kolvar, insprut=brygga från hoj med större diameter som Hayabusa,Tusen,B-King, någon som bytt och hur har det fungerat i så fall?
Hörde lätt med MotoSpeed och dom har byggt allt mellan 140-185 bhp, någon här som äger en sådan hoj(1400)? Dom har ju byggt motorn till min gammelhoj så firman är jag väl bekant med.
mvh / Uffe
Hej Uffe o välkommen hit .
Kul hoj du hade redan innan 1400:an .
Ang dina frågor så rekommenderar jag dig att ta tiden o läsa igenom tråden (tar en stund Men finns mycket matnyttigt o läsa).
O lite av vad du nämner ang. trimm finns redan på denna sidan lite längre upp .
Ang spjällhus så upstår ett litet problem om du går på busa alt gsxr då avstånden mellan husen är annorlunda mot 1400:ans.
/Maveric
Ok tack, har även fått information från Maggy vilket är den setup du nämner längre upp i tråden och som du själv äger nu. Jag ögnade lite slarvigt första gången jag läste igenom det. Vad det gäller spjällhusen så var det väl som jag misstänkte men tänkte att det kanske var någon som gjort konverteringen och hade goda råd eller avråd...
Jag har ju köpt hojen först och främst för att ha något "modernt" till vardagshoj men vill bara sondera lite utifall andan faller in att snida till motorn ytterligare. Vi får väl se hur jag upplever den efter första provturen. Och kubik kanske inte är det viktigaste i det fallet utan snarare att putsa toppen och byta/slipa om kammarna. Det finns säkert många experter med goda råd om vad som ger mest "pang för pengarna" även om just sugmotortrim är dyyyrt/häst hur man än gör.
mvh / Uffe
Som du säger "mest pang för pengarna" upplevde jag att byte av kammar var vilket ligger steget efter man troligtvis bytt till ett öppnare avgassystem eller slip on .
Om man kombinerar dom ändringarna med en powercommander o bänkning, får du en helt annan hoj så som den skulle varit från början .
Med orginal kammarna har man ett bra bottenvrid men efter cirka 6500rpm dör den ut, efter ett kambyte får man reda på att det finns ett varvstopp + du har ändå ett klart godkänt bottenvrid .
För egen del började jag med en slipon sen ps3 därefter slipade tts kammar o sen spårade det ut iom. köpet av Maggys hoj .
Enda skillnaden mot hans setup är öppna filter (borttagen luftbox) ,får se vad det gjort med hk mängden .
Spjällhusen har varit en stor fråga även på det engelska 1400 forumet ,tror nog att det går o modda om från andra suzuki modeller dock bör du utgå från ett med dubbla spjäll likt orginalet.
En sak till som inte är gjord på min hoj är större ventiler vilket är en viss svaghet prestanda mässigt ,dock verkar det inte finnas några färdiga ventiler som passar utan man är hänvisad till o tillverka nya =dyrt .
Föresten hur är din hoj helt orginal eller delvis moddad ?
Har du nån bild så dela gärna med dig (även på Katanan ).
Edit: såg bilderna i ditt garage .
/Maveric
Japp....Nu var första svängen avklarad Ungefär 5 lugna mil i solen
Nu skall det bytas lite mer prylar...sen är det bare å åk
...
Men när jag gjorde en fullgas körning (100%) så vid cirka 8000rpm började hojen wheela ...
Va fan! Haru satt sönder den? Den wheelade ju från ca 2000 rpm då jag testade den. I alla på ettan
Just nu har jag för övrigt min varv/hastighetmätare i England hos Paul Thompson för att få hans GPI-mod installerad. Jag hoppas få tillbaka den lagom till att våren anländer nästa vecka.
/L
Den skulle jag vilja se vid tillfälle, berätta gärna här då du återmonterat hur det fungerade med allt.
Med vänlig hälsning / Uffe
Fint ska det va . Har du inte sålt hojjen ännu? Såg den lå ute on the webb, eller var det den andra bågen
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |