http://www.dan-moto.com/DM_INT/gsx-1400-wholesale-18_20_196.html
Inga helsystem men väl en flora av slip-ons...
http://www.dan-moto.com/DM_INT/gsx-1400-wholesale-18_20_196.html
Sugen på att montera en undertail och hugger till vintern. Har hittat en del på nätet men man vet ju inte hur passformen är osv....
Funderar på om det bara är jag på hela forumet som tycker det ser bättre ut med bakskärmen intakt
Nja, jag tar nog gärna bort lappen där bak... Men jag har inte kollat alla alternativ än på hur man kan göra. Men som du säger, har man väl kapat så blir det svårt å få den till original igen.
...fladdrig...
Tack för input från er alla Maggy, 7an, Two stroke man, maveric .
Battlx 020 har suttit orginal på 3 tidigare hojar och har aldrig haft förtroende i blött väder. Alla gånger har det ju vart orginaldäcket så dom har vart gamla och hårda vilket är lite orättvist.
Min inställningar bak är "Keith`s setting" på MCN :
Rear preload 4
Rear compression 4
rear rebound 3
När ni pratar om 18 mm och dyligt att sänka och höja bak är det "Rear preload" ni menar ?
Så för att få ner den kör ni på typ 1-3 Ringar "Rear Preload" ?
När jag köpte den satt den på 5 ringar "orginal" sa ägaren. Alltså minimal Pre-load Position 5. Ändå är "factory setting" 1½ ringar vilket är väldigt hårt för "standard" men det är nog ett tryckfel ?
Själv känner jag att den blir mer stabil ju färre ringar jag använder på Pre-load men det är kanske pga av jag ändrade framdämparen samtidigt vilket gav bra resultat ?
View attachment 390510
Är den höjd bak? Ta i så fall bort höjningen så blir den stabilare.
Jag har bara testat Maggys gamla som var höjd i baken och jag tyckte ju den var stabil som ett järnspett även när man släppte ner framhjulet i 170... Men jag har nog inte testat fortare än 170-190 skulle jag gissa, ni kanske pratar högre farter än så.
Ang. 18mm höjningen så är det liiiiiite mer avancerat så .
/Maveric
Lite bakmode med den där höjningenAlso particularly attractive when used with rear undertray as the rear end is lifted giving a more aggressive look.
Min var inte höjd bak alls... helt original...
Kollade just hur fort en GSX går enligt regbevis:
Max hastighet, km/h: 225,0
Den hastigheten borde inte vara ett problem... men chassiet är nog inte tänkt att framföras mycket snabbare än så.
Vilken fart kommer du upp i Maveric?
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |