Fortsättningen
Sov över hos John på onsdagen o på torsdag föreslog John att jag skulle köra till Cat And Fiddle (kolla på Youtube
) eftersom det endast låg cirka 3 mil därifrån , då han inte hade sin bästa dag iom. sin skada så körde jag dit själv .
Vilka vägar
dock gott om fartkameror men mmmm
.
Bild 1-2 .
När jag kom hem till John så hade han kollat väderutsikterna o föreslog att jag skulle köra till träffen redan på torsdagen iom. att fredagen såg blöt ut , är ju mer ok att få upp tältet när det är torrt
.
Så efter lite käk så körde jag då det endast var 16mil till träffen så föreslog John en lite mer "Senic tour" istället för motorvägen vilket lät bättre (dom skulle komma på Fredagen då dom körde bil) , o den rutten var riktigt Senic fina småvägar
dock upstod ett problem när en bro var avstängd o gps'n vägrade ta en annan väg än över bron (man kan inte flyga med en 1400
ialla fall trodde jag inte det då
) dock fick han ge sig till slut dock var klockan 22 innan jag var framme
.
Men inga problem när jag anlände så körde dom som oxå kommit på torsdagen fram 2 bilar med helljuset på o innan jag visste ordet så hade mina polare slagit upp tältet o pumpat up luftmadrassen
+ satt en öl i handen på mig
.
Därefter samling i puben
Bild 3 .
Dagen efter kom det flera deltagare dit o vid 10 på morgonen började det regna
viket bara ökade till ett rejält åskväder så mitt tält började läcka in
räddade dock allt därinne med plastsäckar o la luftmadrassen på topboxen o ena sidoväskan så åtminstone ena sida var torr
.
Sen in på puben medan det värsta ovädret drog över
.
När jag kom ut till tältet vid halv2 på natten hade det slutat regna så torka upp golvet i tältet o vända luftmadrassen om o sen försiktigt krypa in i sovsäcken för att inte få vattendropparna i taket att landa på mig
.
Sov som en stock trots allt o vaknade upp till en kanondag med sol så allt torkade upp
.
Lördagen var vikt åt en rideout på cirka 16mil med kanonvägar både snabba parti o krokigare
Starten gick vid elvatiden
Bild 4 efter halva sträckan stannade vi för en fika så jag passade på o ta lite kort på några av dom andra hojarna
Bild5-8 .
Efter fikan så körde vi vidare o efter ett vägbyte fick jag gashäng
viket resulterade i en liten resning av framhjulet
o efter en halv minut hör jag sirener
..... dock var det ambulansen som ville fram
.
En sak som oxå hände är att Engelsmännen o deras avsaknad av noggrann skyltning av broar gjorde att jag fick lite "airtime" med 1400:an
,lite skary när man hör varvet stiga o landar 10m längre fram med en burnis o efterföljande whellie
gick dock bra även Craig som kom efter mig gjorde samma sak
.
Fortsättnig följer