GSX 1400-tråden

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
slutligen

Bifogar några bilder till på festen Bild1-3

O en bild på tavlan som jag fick ta med mig hem :D Bild 4.

Söndagen var man lite trött på morgonen av någon konstig anledning :fyllisar:rofl .

Men lyckades riva tältet innan det började regna igen :huvet.

Väntade till 12 innan jag körde för o vara på den säkra sidan då regnade det riktigt rejält typ

åskregn :( men började köra ner till Cambridge där jag bokat ett rum på en Travelloge I Lolworth.
Resan dit kom att bli den minst roliga jag någonsin upplevt på hoj (om man bortser från min vattenplaning förra året ) samma åskregn hela vägen så A1 motorvägen var bitvis översvämmad med cirka 25cm vatten i dalarna o en del bilar som kört av pga. vattenplaning :dummer:(:3freak .
När jag kom fram var endast fötterna torra annars var jag blöt inpå kallingarna.
Men ett varmt bad o torra kläder gör underverk :tummenupp ,dock luktade rummet död bäver efter alla kläder som hängde på tork :rofl .
Bild 5.
Måndagen fick jag för mig att istället för o köra direkt till färjan i Harwick så bestämde jag mig för att dra ner till Ace Cafe först o sen upp till färjan, sagt o gjort satte kursen mot norra London o kom in en bit i hetsen varpå jag var helt omsvärmad av poliser :va .
Visade sig att jag hamnat mitt i ett knarktillslag o dom sprang runt med dragna vapen :confused: då ducka eller stå kvar hmmm valde det sista så när dom tagit hand om tre individer släppte dom loss trafiken igen :tummenupp.
Så nu ner till Ace Cafe blev lite försenad iom. polisen men in på Ace o shopa lite nya muggar o tshirt + beställa mat kan klart rekommendera deras Full English breakfast funkar som lunch oxå ;).
Bild 6

Sen up till färjan o fick en lugn resa över till Esbjerg (nordsjön kan vara lite nyckfull :tungan )
Färjan landade vis 13 tiden på tisdagen i Esbjerg o då hade jag bara 50 mil hem dock blåste det en del men torrt så sträckkörde o stannade endast för o tanka så jag landade hemma vid 7 tiden på kvällen o dagen efter tvättade jag av pärlan så nu ser hon nästa lika ren ut som när jag drog en dryg vecka tidigare bild 7

/Maveric

Ps Har kört ett par rundor efter jag kom hem så jag är inte avskräckt ;) Ds

Bifogat

• dcs 746.jpg
    dcs 746.jpg
    174.8 KB · Visningar: 81
  • dcs 792.jpg
    dcs 792.jpg
    101.9 KB · Visningar: 69
  • dcs 821.jpg
    dcs 821.jpg
    97.6 KB · Visningar: 59
  • IMG_0038.jpg
    IMG_0038.jpg
    128.4 KB · Visningar: 65
  • IMG_0041.jpg
    IMG_0041.jpg
    145.7 KB · Visningar: 56
  • IMG_0044.JPG
    IMG_0044.JPG
    137.4 KB · Visningar: 53
  • IMG_0050.jpg
    IMG_0050.jpg
    245 KB · Visningar: 74

Västerlanda

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2014
Hoj
GSX 1400 2002
Halloj
Har monterat 2 uppsättningar värmehandtag ( på 2 olika hojar o 2 olika prisklasser, Biltema o Oxford ), båda kärvar sen på gasen så rullen inte går tillbaks utan hjälp. Nån som råkat ut för samma sak ? hur har ni åtgärdat detta ? Säger besiktningen nåt om detta ?:yoparty

Last edited:

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
Kul läsning det där Maveric men det var välldigt regnigt, undrar hur många dagar
på året solen skiner där :confused:

Tavlan va det ett "butt repair kit"?:hihi

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Hoj
F6B
Cotech laddar inte batterier som hamnat under 7,5 volt såg jag.
Helt novis på det här med laddare. Ska man köpa en som laddar 1,4A, 4A eller 7A? Nån speciell modell som rekommenderas?

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
Cotech laddar inte batterier som hamnat under 7,5 volt såg jag.
Helt novis på det här med laddare. Ska man köpa en som laddar 1,4A, 4A eller 7A? Nån speciell modell som rekommenderas?

Då det inte är så många ampertimmar i ett mcbatteri välj en laddare som laddar med lite ampere,
välj då med fördel en CETEK som du kan koppla på o "glömma"bort = den kan sitta på hur länge som helst :tummenupp

sgte

Medlem
Gick med
7 Jun 2014
Hoj
F6B
Det blev en laddare från Mekonomen till slut. Verkar vara en "kopia" av Ctek men samma typ av funktioner dvs underhållsladdning etc. Funkade bra iaf och fick liv i batteriet (jag råkade lägga i parkeringsljuset när jag ställde hojen över natten).

Nu är jag på jakt efter sidoväskor till hojen. Helst hårda. Någon som vet var det går att få tag på sådant? Har googlat utan resultat. Verkar som att det mesta har utgått eftersom hojen inte tillverkas längre.
Om någon här har och kan tänka sig att sälja är det också intressant.
Planerar en långresa i Norge...

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
suzuki gsx 1400 (1550)k7, Apollo z11 -56. FD hojar GSX 1400 K5, honda xl500r, Monark monarped -56 Suzuki XN85 Turbo -83 Honda CB400n -83 Suxuki GT125 -74
Det blev en laddare från Mekonomen till slut. Verkar vara en "kopia" av Ctek men samma typ av funktioner dvs underhållsladdning etc. Funkade bra iaf och fick liv i batteriet (jag råkade lägga i parkeringsljuset när jag ställde hojen över natten).

Nu är jag på jakt efter sidoväskor till hojen. Helst hårda. Någon som vet var det går att få tag på sådant? Har googlat utan resultat. Verkar som att det mesta har utgått eftersom hojen inte tillverkas längre.
Om någon här har och kan tänka sig att sälja är det också intressant.
Planerar en långresa i Norge...

Har inga hårda men dock mjuka biltema som jag moddat med en plåt som skruvas fast på en fästbygel/Ram som monteras mellan övre stötdämpar bulten o ena bulten på skjutshantaget.
Kan lägga ut några bilder när jag kommit hem :)

/Maveric

Västerlanda

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2014
Hoj
GSX 1400 2002
Kolla med Mc Depån och Touringbutiken, dom har hårda väskor ( Hepco Becker ), även GIVI har hårda väskor till GSX 1400. Men det kostar att ligga på topp.....

Last edited:

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
Jaha då har man blivit med stripes

Var det lätt o sätta dig: Ja
Var det lätt o få det lika runtom: Nej

Stripes.JPG

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
Efter lite funderande har jag bestämt mig för o sälja mina TTS kammar .
En klart förbättring av registret mot original :) ,jag har haft dom som reserv men då jag har Web kammar i min nu så tror jag inte jag kommer att använda dom något mer.
skillanden jag märkte när jag monterade in dom för några år sen var att hela varvtalsregistret öppnades upp (ända upp till varvstoppet ;) ). dock märkte jag ingen försämring av botten registret så motorn blev mer som den skulle varit från början.
Kammarna säljes med shims då det behövs tjockare shims enda jag vill ha tillbaks är dina original shims.
Pris: 3000:- + frakt.

/Maveric

Last edited:

banditen73

Medlem
Gick med
13 May 2009
Hoj
2st DKW 250rt-52 suzuki tr 125-83 Suzuki gsx 1400-03
Jaha då har man skaffat sig e plastraket då.
Kör en heldel på bana o börjat få lite tempo har varit lite för nära
o åka av med the lady.
1400an kommer bara gå på gatan nu.
En sådan här blev de20140923_175353.jpg

Fillingen

Knäskrap
Gick med
1 Aug 2008
Hoj
B King GSX 1400
Efter lite funderande har jag bestämt mig för o sälja mina TTS kammar .
En klart förbättring av registret mot original :) ,jag har haft dom som reserv men då jag har Web kammar i min nu så tror jag inte jag kommer att använda dom något mer.
skillanden jag märkte när jag monterade in dom för några år sen var att hela varvtalsregistret öppnades upp (ända upp till varvstoppet ;) ). dock märkte jag ingen försämring av botten registret så motorn blev mer som den skulle varit från början.
Kammarna säljes med shims då det behövs tjockare shims enda jag vill ha tillbaks är dina original shims.
Pris: 3000:- + frakt.

/Maveric

Tips från coachen KÖP
För det där priset är det inget o fundera på

Det blir en trevligare hoj o åka på, och lite roligt
vinterpyssel blir det med:tummenupp

Förresten 574 mil avverkade:)

Gigator

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
Suzuki GSX1400 04
DSC.jpgSå här slutade mc säsongen för mig, med fraktur på ryggkota, o brutna tår och allmänt mörbultad
passagerare med krossad fot...... Allt beroende på ett vägarbete som inte skyltats, bakom en skymd kurva har man lagat vägen, nu med den populära metoden att lägga tjärolja och sedan spruta rullgrus på eländet,pga pengabrist.. hastighet ca 60 till 70 km, cykeln släpper i båda hjulen direkt jag går in i kurvan, inte en chans ja har att tackla problemet. Vägarbetet hade utförts samma dag, men av någon oförklarlig anledning inte varningsskyltats,,, har skickat en stämning till trafikverket som säger att dom skall utreda saken,, skall bli intressant att se hur dom klarar sig ur det här, i synnerhet som polis och räddnigstjänst styrker att hela kurvan/vägbanan var full av rullgrus och att det inte hade varningsskytats, min gissning är att trafik verket ändå på något sätt lyckas slingra sig ur det här.. och ja försäkringsbolaget har löst ut cykeln, tur att man har en Gsx 1400 till.D.jpg

F. Void

Ny medlem
Gick med
22 May 2014
Hoj
KTM RC8R 2009
View attachment 411492Så här slutade mc säsongen för mig, med fraktur på ryggkota, o brutna tår och allmänt mörbultad
passagerare med krossad fot...... Allt beroende på ett vägarbete som inte skyltats, bakom en skymd kurva har man lagat vägen, nu med den populära metoden att lägga tjärolja och sedan spruta rullgrus på eländet,pga pengabrist.. hastighet ca 60 till 70 km, cykeln släpper i båda hjulen direkt jag går in i kurvan, inte en chans ja har att tackla problemet. Vägarbetet hade utförts samma dag, men av någon oförklarlig anledning inte varningsskyltats,,, har skickat en stämning till trafikverket som säger att dom skall utreda saken,, skall bli intressant att se hur dom klarar sig ur det här, i synnerhet som polis och räddnigstjänst styrker att hela kurvan/vägbanan var full av rullgrus och att det inte hade varningsskytats, min gissning är att trafik verket ändå på något sätt lyckas slingra sig ur det här.. och ja försäkringsbolaget har löst ut cykeln, tur att man har en Gsx 1400 till.View attachment 411491

Fy fan, det var det djävligaste jag hört. Hoppas du och passageraren återhämtar er så snabbt som möjligt utan några bestående men. :(

Rättsläget vad gäller försummelse från Trafikverkets sida är tyvärr ganska mörkt för den enskilde, det är inte många fall där Trafikverket faktiskt bedöms ansvariga. Oftast brukar de hävda att de inte haft tillräckligt lång tid på sig att åtgärda problemet, att de inte blivit underrättade, osv. Men med tanke på att vägen här uppenbarligen varit livsfarlig och att de trots att personal funnits på plats inte skyltat så har du definitivt en god chans att kamma hem detta. Håller tummarna, för vi behöver verkligen mer positiv praxis när det gäller Trafikverkets förbannade slarv!

maveric

hojfreak
Gick med
19 Jul 2007
Hoj
View attachment 411492Så här slutade mc säsongen för mig, med fraktur på ryggkota, o brutna tår och allmänt mörbultad
passagerare med krossad fot...... Allt beroende på ett vägarbete som inte skyltats, bakom en skymd kurva har man lagat vägen, nu med den populära metoden att lägga tjärolja och sedan spruta rullgrus på eländet,pga pengabrist.. hastighet ca 60 till 70 km, cykeln släpper i båda hjulen direkt jag går in i kurvan, inte en chans ja har att tackla problemet. Vägarbetet hade utförts samma dag, men av någon oförklarlig anledning inte varningsskyltats,,, har skickat en stämning till trafikverket som säger att dom skall utreda saken,, skall bli intressant att se hur dom klarar sig ur det här, i synnerhet som polis och räddnigstjänst styrker att hela kurvan/vägbanan var full av rullgrus och att det inte hade varningsskytats, min gissning är att trafik verket ändå på något sätt lyckas slingra sig ur det här.. och ja försäkringsbolaget har löst ut cykeln, tur att man har en Gsx 1400 till.View attachment 411491

Hej

Mår illa av o höra detta :( är inte första gången jag hör detta att man inte skyltat vid vägarbete :mad: ,har en kompis i UK som varit sjukskriven i ett år o legat i respirartor pga. samma anledning (så dom är inte bättre där).
Skönt att ni överlevde trots allt, hoppas på en snabb rehabilitering .
Håller nog med dig ang vägverket dom kommer nog o försöka slingra sig tyvärr :gnissla
Var med om något liknande för 10 år sen med min andra hoj ,hade dock turen o råka ut för en chef på vägunderhållet som körde hoj själv så jag fick full ersättning dock klarade jag mig oskadd så det var endast materiella skador.
som sagt krya på er :krama :

/Maveric

Katana org

rakish form and super performance
Gick med
30 Apr 2005
Hoj
GSX1100S -82 nr:124 och GSX1400 "ES"
Jaha då har man skaffat sig e plastraket då.
Kör en heldel på bana o börjat få lite tempo har varit lite för nära
o åka av med the lady.
1400an kommer bara gå på gatan nu.
En sådan här blev deView attachment 411411

Har haft det själv i tankarna, körde ju på bana för första gången i somras. Och nog var det fantastikt kul, men hade varit ännu roligare om man kunnat släppa "reptankarna".
/U

Panos

Advrider
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki DR750S Big, Yamaha TT600E (i delar), GSX400E

Usch fy fan. Hoppas du och passagerare mår bra. Tycker vägarbetarna har blivit sämre på att varna :(

Nyheter
Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS