GSX-R 1000 gick av på mitten!

Bearing

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 May 2004
Hoj
R1100S, XS400
sandstream skrev:
2211144Vad jag kan se så ser det ut som att tutan fästs likadant på våra svenska hojar, eller?

Ja, det tycker jag också att det ser ut som.

Här ser man att det även är några porer i gjutningen nära skruvhålet.

Bifogat

• bscap0003.jpg
    bscap0003.jpg
    23 KB · Visningar: 347

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
GSXR1100R skrev:
2211156 Jag var på plats och detta hände, ramen small av på mitten sedan dök Tallinisten i bollhavet, många spekulerade och trodde att ramen sprack vid vurpan men så gick det inte till.
Jepp, vi var många som var där. Inget att snacka om. Styrgeometrin ändrades radikalt och mycket plötsligt utan yttre påverkan.

MC Doktorn

Guest
Bingo skrev:
2211122

Personligen skulle jag inte tveka en sekund på en K5 av den här anledningen. Grymma hojar!

Men i Masterbike så körde självaste Christer Miniin körde 3,5 s snabbare på en Factory RSV runt Jerez:hihi

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
2ono skrev:
2211225 Men i Masterbike så körde självaste Christer Miniin körde 3,5 s snabbare på en Factory RSV runt Jerez:hihi
Miniin är en sopa. Han kom efter en hel drös motorjournalister. Långt efter.

Om du inte tror mig ska jag länka till ett test där de utser årets superbikeförare. Det är ett blandat test där man låter både aktiva och fd racerförare köra mot vanliga journalister. Miniin kom sexa i det testet. Kan du fatta vad sopig han är!? Det testet gick förresten också på Jerez. Hans medelmåttiga placering berodde inte på materialet, för förarna fick visa vad de dög till på flera cyklar - twinnar, sexhundror, tusenkubikare, you name it!

Btw, du är medveten om att jag har en Aprilia också, och att jag alltid har gillat märket skarpt? :)

Fürstenhoff skrev:
2211233 3.5 sekunder snabbare på ett varv!!?? :3freak
Minst :yoparty

Hörru, kolla frågorna ovan :fatta!

Fred00

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
Morsans Hornet -06
Bingo skrev:
2211253 Miniin är en sopa. Han kom efter en hel drös motorjournalister. Långt efter.
Hur kan han vara så dålig? Vann inte han Superbike eller något sådant här hemma?

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Fred00 skrev:
2211262 Hur kan han vara så dålig? Vann inte han Superbike eller något sådant här hemma?
Kan jag väl aldrig tänka mig. En del påstår att han kör endurence-VM. Men det tror jag inte heller på :gnissla

Jo, han har vunnit de klasser han ställt upp i här hemma (Std 600 & NSBK, han tävlar inte i SM i år). Och han kör i ett av toppteamen i VM. Fast i Masterbike Rider of the Year - 2006 så hör han till mittfältet - i många fall ca 5 sekudner efter de snabbaste. Det finns de som menar att det där testet inte bevisar så mycket.

Edit: jag är alltså lätt ironisk ovan. Ironisk mot Masterbike. Miniin är en av våra absolut bästa förare.

Last edited:

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Bingo skrev:
2211287 Kan jag väl aldrig tänka mig. En del påstår att han kör endurence-VM. Men det tror jag inte heller på :gnissla

Jo, han har vunnit de klasser han ställt upp i här hemma (Std 600 & NSBK, han tävlar inte i SM i år). Och han kör i ett av toppteamen i VM. Fast i Masterbike Rider of the Year - 2006 så hör han till mittfältet - i många fall ca 5 sekudner efter de snabbaste. Det finns de som menar att det där testet inte bevisar så mycket.
Hahahaha du är dum på riktigt

MC Doktorn

Guest
Fürstenhoff skrev:
2211233 3.5 sekunder snabbare på ett varv!!?? :3freak

Låter väldigt konstigt att det skulle kunna vara en sådan stor skillnad då inga andra tidningar world wide haft denna stora skillnad :7peta - men det är ju klart, INGET förvånar mig när Svenska tidningen BIKE är inblandad oavsett Miniin eller inte!! :rofl

/Fürstenhoff.

Varför förvånad Aprilia med Öhlinskomponenter runt om och magnesium fälgar visar att bra vägegenskaper är viktigare än +20 hk.

Nu e det inte Svenska BIKE som står för arr: sponsrat av Mc tillverkare och Dunlop och en rad tidningar bla Motorrad och jag tycker testet är mkt bra då den visar var köp hojar går för med samma jämförbara förutsättningar.
Men helt vetenskaplig är den inte.

Triumph Daytona satte inte snabbaste varv men snabbaste varv hos flest antal förare vilket visar att den kanske är vinnare hos en medelförare.

MC Doktorn

Guest
Bingo skrev:
2211253 Miniin är en sopa. Han kom efter en hel drös motorjournalister. Långt efter.

Om du inte tror mig ska jag länka till ett test där de utser årets superbikeförare. Det är ett blandat test där man låter både aktiva och fd racerförare köra mot vanliga journalister. Miniin kom sexa i det testet. Kan du fatta vad sopig han är!? Det testet gick förresten också på Jerez. Hans medelmåttiga placering berodde inte på materialet, för förarna fick visa vad de dög till på flera cyklar - twinnar, sexhundror, tusenkubikare, you name it!

Btw, du är medveten om att jag har en Aprilia också, och att jag alltid har gillat märket skarpt? :)

!

Finns väl bara en svensk förare håller hög internationell klass, hade den regerande svenske NSB mästaren kommit ut och kört internationellt lite tidigare hade han säkert utvecklats.

Jag skulle tippa på att STK 1000 klassen skulle köra sub 1.50 utan probs med måttligt preppade std SBK hojar och RSV skulle stå sig ganska slätt då.

Aprilia? trodde du var en typisk R4 typ
BTW: vi kanske ses på nån bandag " lr vi kanske har setts" :tummenupp

bo$ken

HarleyF0rum.se
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
H-D, Choppa
Tillbaka till tråden....

Hade inte Suzuki liknande ramproblem med sin TL1000S ´97 också?
Vill minnas nån ramspricka i den hojen...

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2ono skrev:
Aprilia? trodde du var en typisk R4 typ
BTW: vi kanske ses på nån bandag " lr vi kanske har setts" :tummenupp
Hell no, jag gillar dem alla. Tvåtakt, fyrtakt, rad eller V gör detsamma. Märket är skit samma också, en bra hoj är en hoj som passar mig bra. Jag *tror* att jag låg bakom dig några varv på Anderstorp en av kvällskörningarna förra året. Annars ses vi garanterat i år. Jag kör Stjärnehojen, du vet vad jag menar när du ser den :)

Felix

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
XR650R
Man kan ju undra om detta kommer bli vanligare när hojarna fått några år och mil på nacken. Lite synd att läsa om sånt här och att inte höra något från suzuki.

Kawa återkallade ju efter en vurpa och Aprilia återkallade efter att folk hade sett sprickbildning bara vill jag minnas.

Jag hade tyckt det kännts obehagligt att köra runt på en R1000 efter att ha sett bilderna ovan. Oförklarliga materialfel känns jäkligt obehaligt.

/Felix

AT

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Svart
Jaha, då har min ram också delat sig på mitten. Lowsidade på Akallaavfarten och så här såg hojen ut efter vurpan.

Nån annan i SVERIGE som råkat ut för samma sak???

Bifogat

• K5 ram höger.jpg
    K5 ram höger.jpg
    135.9 KB · Visningar: 215
  • K5 ram vänster.jpg
    K5 ram vänster.jpg
    127.7 KB · Visningar: 187
  • K5 snett framifrån.jpg
    K5 snett framifrån.jpg
    138 KB · Visningar: 245
Last edited:

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
AT skrev:
2480332 Jaha, då har min ram också delat sig på mitten. Lowsidade på Akallaavfarten och så här såg hojen ut.

Vet ingen men, jävlar i helvete:va

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
Coolt chopper-stuk (bokstavligen) på nedersta bilden. :D Hoppas det gick bra med dig i alla fall. :tummenupp Har du varit i kontakt med Suzuki?

Turbo

Built For Speed
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
436 HK....Sålda
AT skrev:
2480332 Jaha, då har min ram också delat sig på mitten. Lowsidade på Akallaavfarten och så här såg hojen ut efter vurpan.

Å svart var den också....:näsblod .....

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...