GSX-R 1000 K7-tråden

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Tror inte det finns nån till R1000K7 än.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Tror inte det finns nån till R1000K7 än.

Har inte hittat någon på nån lista heller så det lär stämma.

Såhär sade bikeport:
Det är ingen skillnad på hojarna vi sålt.
Vi har redan skickat ut meddelande till de hojar där svänghjulet skall bytas.
Vi kommer också att ta kontakt med alla ang byte av ECU när allt är klart med hanteringen.

Nu måste jag bara byta packbox i höger framgaffel som har gjort sitt redan vid 600 mil, samt lämna in cykeln på service - som jag egentligen vill göra själv :huvet


Inköpslista i vinter:
Glasfiber
Toppkåpa, Magkåpa,
Kuts & Undertray
Helt set = 2995:-
+ Tankkåpa: 695:-

Kolfiber
Kopplingskåpa: 879:-
Generatorkåpa: 679:-

= 5248:-

plus en del smådetaljer.
 

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Finns tydligen nån bug i ALLA k:7or, en kompis till mig köpte en sprillans och handlaren sa efter att den blev överladdad, (laddningen till batteri eller nåt sånt brann upp efter ett par mil) att alla k:7or har grejer som kommer att fixas på första servicen, alltså utöver det vanliga..jag är ingen mek kung men som jag förstod det så byts vissa delar ut och det är inget man pratar om!
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Finns tydligen nån bug i ALLA k:7or, en kompis till mig köpte en sprillans och handlaren sa efter att den blev överladdad, (laddningen till batteri eller nåt sånt brann upp efter ett par mil) att alla k:7or har grejer som kommer att fixas på första servicen, alltså utöver det vanliga..jag är ingen mek kung men som jag förstod det så byts vissa delar ut och det är inget man pratar om!

Verkar konstigt?

Har inte hört talas om detta eller sett någon bulletin ang detta?

Någon annan med insyn i mcmekarbranschen som kan bekräfta?

Annars har jag drabbats av ett annat irriterade fel/bugg som kan realteras 98% till PCIII

3 gånger har det nu hänt att vid lågfartskörning på gränsen till krypa, en gång när jag skulle köra ut från en korsning stillastående och börjar rulla, en gång var när jag smög mellan bilar i kötrafiken i 5km/h, sista gången hackade den bara till men dog aldrig, då gick det i 9km/h, återigen i kötrafik..

Hojjen bara dör, rätt av, inget host eller hack, precis som man klappat till dödarknappen, FI-blinkar, man får stanna, slå av tändningen och starta om efter 15sek, det går inte att bara slå av och på tändningen, vad jag förstått så finns det buggar i PCIIIans mjukvara, så det är bara att snällt vänta på uppdatering.
Innan PCIII gick hojjen som den vore insmord i valfett:yoparty

Man har ju knappast någon lust att detta ska inträffa när man ligger i fullt nerlägg i generatorböjjen på Bogan:mad:
Men under gaspådrag, fullgas, eller normal körning, inte en minsta tendens att hacka eller krångla.
 
Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Finns tydligen nån bug i ALLA k:7or, en kompis till mig köpte en sprillans och handlaren sa efter att den blev överladdad, (laddningen till batteri eller nåt sånt brann upp efter ett par mil) att alla k:7or har grejer som kommer att fixas på första servicen, alltså utöver det vanliga..jag är ingen mek kung men som jag förstod det så byts vissa delar ut och det är inget man pratar om!


Det där tror jag är ett problem relaterat till USA hojarna. Vill minnas att jag sett en bulletin om detta. Skickar upp den här om jag hittar den igen.
Felet var att generatorn laddade för mycket iaf.

Det är ingen skillnad på hojarna vi sålt.
Vi har redan skickat ut meddelande till de hojar där svänghjulet skall bytas.
Vi kommer också att ta kontakt med alla ang byte av ECU när allt är klart med hanteringen.

Va fan? Vadå byta svänghjulet? Det har jag inte hört nånting om. Är det ett garantijobb som åxå ska göras då kanske?
 
Last edited:

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Verkar konstigt?

Har inte hört talas om detta eller sett någon bulletin ang detta?

Någon annan med insyn i mcmekarbranschen som kan bekräfta?

Annars har jag drabbats av ett annat irriterade fel/bugg som kan realteras 98% till PCIII.................etc

Själv har jag bara varit ute för en grej som kan relateras till PCIII. Kuazimodo råkade ut för det åxå på sin R1000K7a. Nämligen att vid en viss hastighet, i hans fall 260 tror jag det var, och i mitt 280 så börjar F1 lysa och oljetryckslampan börjar lysa/blinka. Hade inte varit ute för det innan när Kuazi frågade. Det har iofs bara hänt en gång trots att man varit över 280 ett par gånger både innan och efter... Bara att stanna och slå av tändingen. I mitt fall funkade det däremot med att slå på tändningen direkt så var felkoden borta.
Frågade på Cleassons om detta pga att en polare med en R1000K6 fick samma junk på sin efter PCIII montering. Fick till svar att det var en bugg i PCIII som gjorde detta och det var inget nytt. Enligt Claessons så var det däremot ingen fara att bara köra vidare om man ville. Men nojjig som man är så...
 

Sture

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2007
Ort
Sundsvall
Hoj
SÅLD!
Jag tycker också det låter konstigt, nästan osannolikt!

Visst, man vill höra någon som bekräftar, FAKTA helt enkelt men det skumma är att personen som sagt såhär är själv återförsäljare för en mängd märken. Så jag tror inte det bara är taget ur luften.

Verkar konstigt?

Har inte hört talas om detta eller sett någon bulletin ang detta?

Någon annan med insyn i mcmekarbranschen som kan bekräfta?

Annars har jag drabbats av ett annat irriterade fel/bugg som kan realteras 98% till PCIII

3 gånger har det nu hänt att vid lågfartskörning på gränsen till krypa, en gång när jag skulle köra ut från en korsning stillastående och börjar rulla, en gång var när jag smög mellan bilar i kötrafiken i 5km/h, sista gången hackade den bara till men dog aldrig, då gick det i 9km/h, återigen i kötrafik..

Hojjen bara dör, rätt av, inget host eller hack, precis som man klappat till dödarknappen, FI-blinkar, man får stanna, slå av tändningen och starta om efter 15sek, det går inte att bara slå av och på tändningen, vad jag förstått så finns det buggar i PCIIIans mjukvara, så det är bara att snällt vänta på uppdatering.
Innan PCIII gick hojjen som den vore insmord i valfett:yoparty

Man har ju knappast någon lust att detta ska inträffa när man ligger i fullt nerlägg i generatorböjjen på Bogan:mad:
Men under gaspådrag, fullgas, eller normal körning, inte en minsta tendens att hacka eller krångla.
 

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
Nu måste jag bara byta packbox i höger framgaffel som har gjort sitt redan vid 600 mil, samt lämna in cykeln på service - som jag egentligen vill göra själv :huvet

Min högra packbox har också gett upp efter 600 mil.
:va

Edit: Snackade med handlaren nyss och dom fixar det på garantin.
 
Last edited:

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Ort
New Mill
Hoj
2011, BMW S1000RR
Finns tydligen nån bug i ALLA k:7or, en kompis till mig köpte en sprillans och handlaren sa efter att den blev överladdad, (laddningen till batteri eller nåt sånt brann upp efter ett par mil) att alla k:7or har grejer som kommer att fixas på första servicen, alltså utöver det vanliga..jag är ingen mek kung men som jag förstod det så byts vissa delar ut och det är inget man pratar om!

Japp jag fick bytta Laddregulator på min hoj Batteriet koka av värme så ny laddregulator och nytt batteri fick man byta!
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Min högra packbox har också gett upp efter 600 mil.
:va

Edit: Snackade med handlaren nyss och dom fixar det på garantin.

Hoppas jag får mitt på garantin också. Vet inte hur det blir när den är importerad som sagt :huvet

Kostar mig mer pengar att ta mig från göteborg till hudviskvall än vad det kostar o utföra arbetet i stan :gnissla
 

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Ort
New Mill
Hoj
2011, BMW S1000RR
Hoppas jag får mitt på garantin också. Vet inte hur det blir när den är importerad som sagt :huvet

Kostar mig mer pengar att ta mig från göteborg till hudviskvall än vad det kostar o utföra arbetet i stan :gnissla

Jo tack jag köpte ju den oxå i hudiksvall :gnissla
 

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
Jag tycker parallellimportörerna verkar vara mer benägna att hålla sina kunder nöjda än KGK's återförsäljare.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Jo tack jag köpte ju den oxå i hudiksvall :gnissla

Du har pm, BikePort strular, inte helt oväntat. Jag har även tvättat hojen efter varje åktur, inklusive sköljning av gaffelben. Men det hjälper ju inte..

BikePort skrev:
Hej igen,

Om din ena packbox börjat läcka efter endast 600 mil är det på grund av skada på gaffelbenet eller om det kommit in skräp.
Packboxarna i sig håller flera år men det kan också vara så att den blåst på grund av allt för många bakhjulsåkningar med karftiga nedslag.
Orsaken brukar vi kunna se vid demontering och då avgöra om det kan vara en garantiåtgärd, men jag har svårt att tro att det skulle vara ett fabrikationsfel.

När du skall byta ECU kan vi titta på gaffelbenet samtidigt.

Hälsningar ...

Jag tycker parallellimportörerna verkar vara mer benägna att hålla sina kunder nöjda än KGK's återförsäljare.

Jag har en annan känsla :näsblod
 
Last edited:

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Tänkte slänga på ett Yoshi slipon i helgen,men ingen PC. Plockar bort katen, och undrar vad man gör med O2-sensorn/Kabeln.:confused: På tal om FI-varning i samband med PC. När jag testade K7án hos en åteförsäljare,drog jag den rätt hårt hela vägen genom registret, vilket gjorde att FI började blinka. Satt slipon och Pc på den. Mekanikern förklarade att i.o.m att Pc fettade upp blandningen längst upp i registret, fick ECU för sig att en spridare hade hängt sig och därav Varning. Han sa att det hänt honom också, men bara när man plågar den ordentligt:D
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Tänkte slänga på ett Yoshi slipon i helgen,men ingen PC. Plockar bort katen, och undrar vad man gör med O2-sensorn/Kabeln.:confused: På tal om FI-varning i samband med PC. När jag testade K7án hos en åteförsäljare,drog jag den rätt hårt hela vägen genom registret, vilket gjorde att FI började blinka. Satt slipon och Pc på den. Mekanikern förklarade att i.o.m att Pc fettade upp blandningen längst upp i registret, fick ECU för sig att en spridare hade hängt sig och därav Varning. Han sa att det hänt honom också, men bara när man plågar den ordentligt:D

I mitt arrow mellanrör så fanns det hål för sensorn. Bara att skruva in.. Vettefan hur det är med yoshi röret dock. Antar att det tar bort katten utan tillbehör?
 

pajas

Bannad
Gick med
28 Jun 2007
Ort
egen brygga och havs utsikt, vindruvor och äpplen
Hoj
GSX R 1000 K7....
Tänkte slänga på ett Yoshi slipon i helgen,men ingen PC. Plockar bort katen, och undrar vad man gör med O2-sensorn/Kabeln.:confused: På tal om FI-varning i samband med PC. När jag testade K7án hos en åteförsäljare,drog jag den rätt hårt hela vägen genom registret, vilket gjorde att FI började blinka. Satt slipon och Pc på den. Mekanikern förklarade att i.o.m att Pc fettade upp blandningen längst upp i registret, fick ECU för sig att en spridare hade hängt sig och därav Varning. Han sa att det hänt honom också, men bara när man plågar den ordentligt:D


så har jag på min.... rött hela tiden... keff hoj eller så är jag för ofta på varvstoppen...
 
Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Top