GSX-R 1000 K7-tråden

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Hämtar min på Fredag, hoppas på bra väder i helgen. Ska köra på Knutstorp den 13é och undrar hur originalsulorna är. Duger säkert till gata, men vågar man pressa i hårnålen på Knudan med dom? Jag är ju ingen proffs, men det brukar gå rätt friskt ändå. Känns lite lyxigt att bara köra nästa helg och sen byta till PP2CT direkt inför bankörningen, men jag vill ju kunna lita på grejorna. Är det BT015 som sitter original?:confused:
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Tjena!!

Dags att pilot power folket vaknar och inser att just dessa däck INTE är några superdäck för bankörning då dom när man når gränsen/pressas släpper UTAN NÅGON SOM HELLST FÖRVARNING vilket alla dessa omkull körningar på olika bandagar vittnar om - pilot power däcken är dock ett av dom absolut bästa gat däcken där dom hör hemma oavsett väder och vind men ban dags däck?? NEJ!!

/Fürstenhoff.

Vågar man köra på originalsulorna då? Har kört bana med PP flera gånger och än så länge har det inte släppt. Är som sagt bara en glad amatör, som dock använder hela däcket(Ingen fegerand:D )Kör 95% gata.
 

Zeb_Macahan

Bettingansvarig
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Borensberg
Hoj
KTM 690 Enduro -08
Vågar man köra på originalsulorna då? Har kört bana med PP flera gånger och än så länge har det inte släppt. Är som sagt bara en glad amatör, som dock använder hela däcket(Ingen fegerand:D )Kör 95% gata.

På bana är Pilot Power det farligaste däcket du kan tänka dig! Släpper helt okontrollerat.

Ska du nödvändigtvis ha ett gatdäck som funkar lite bättre på bana så rekommenderar jag Metzeler, men det är även det en kompromiss!

/ Jens
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Jag kan bara hålla med...

Originalsulorna borde vara olagliga, släppte flera gånger för mig på gata i låga hastigheter. Med flera stabila +250 repor så blir däcken ljumna... Helt otroligt hårda, ungefär som att köra på skatebord hjul.

Metzeler Rennsport:tummenupp

Hur som helst, byt däck, allt annat är bättre än original.

Fråga: Shinko däck, någon som kört på, bra eller anus?
 

andjim

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Södermanland
Hoj
KTM ?
Hittade detta på nätet...angående fel på K7or..
gäller det för hojarna i Sverige också.?

Suzuki issue recall on 2007 GSX-R1000s
By Ben Purvis

Consumer news

20 August 2007 09:54


Suzuki has announced a safety recall on its 2007 GSX-R1000 motorcycle.

The recall is to prevent a problem with the motorcycle’s idle speed control valve, which can lead to the GSX-R1000 having the wrong idle speed when fired-up from cold.

Suzuki is contacting owners of the GSX-R1000 motorcycles to arrange for work to be done on the machines. So far, Suzuki says very few UK GSX-R1000 owners have suffered the problem.

"Suzuki GB is to issue a Safety Recall Notice on the GSX-R1000 K7, after diagnosing an issue with the Idle Speed Control Valve on engine start-up.

The recall, which will see customers notified via post, will require affected machines to be returned to authorised dealers for component replacement.

Owners should wait to receive their official letter before contacting their authorised dealer to make arrangements to return their machine for rectification.

Suzuki GB have been extremely proactive in dealing with this notice, ensuring effective communication to their dealers and potentially affected customers, as well as making sure sufficient stock of correct parts are available.""
 

Mike

Suzukifanatiker?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kongl. Huvfudstaden
Hoj
#Gixxer 1K-05 #Katana original No 95 -82, #GSX-R1100 original -87, #GSX-R750R No 102 original -89*såld*
Så fort jag fick nys om den där bulletinen för ett par veckor sedan så rusade man givetvis ut och kollade chassienr...*pust*, i´m of the hook, verkar vara ett par i The States som drabbats, samt nån här i Svedala har jag för mig..
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Är det nån som kan förklara för mig hur man skall göra om man vill köra en PCIII på denna maskin... eller bara mappa om ECU:n... Mappar man bara en av de tre valbara eller???

Hur ligger det till med detta?
Har yoshi dubbla kolfiber + arrow mellanrör... Behöver mappa :) Frågan är om jag måste köpa en pc3 eller om det funkar lika bra att mappa om orginalet.

Hur påverkas de tre lägene?

Hittade detta på nätet...angående fel på K7or..
gäller det för hojarna i Sverige också.?

Suzuki issue recall on 2007 GSX-R1000s
By Ben Purvis

Consumer news

20 August 2007 09:54


Suzuki has announced a safety recall on its 2007 GSX-R1000 motorcycle.

The recall is to prevent a problem with the motorcycle’s idle speed control valve, which can lead to the GSX-R1000 having the wrong idle speed when fired-up from cold.

Suzuki is contacting owners of the GSX-R1000 motorcycles to arrange for work to be done on the machines. So far, Suzuki says very few UK GSX-R1000 owners have suffered the problem.

"Suzuki GB is to issue a Safety Recall Notice on the GSX-R1000 K7, after diagnosing an issue with the Idle Speed Control Valve on engine start-up.

The recall, which will see customers notified via post, will require affected machines to be returned to authorised dealers for component replacement.

Owners should wait to receive their official letter before contacting their authorised dealer to make arrangements to return their machine for rectification.

Suzuki GB have been extremely proactive in dealing with this notice, ensuring effective communication to their dealers and potentially affected customers, as well as making sure sufficient stock of correct parts are available.""

Efter att jag bytte till eftermarknads avgassystem så är tomgång knas. Ojämn som attan, ungefär som om någon sitter o gasar/släpper/gasar/släpper tills den blir varm.
Så blev det när jag bytte katalysatorn mot ett arrow mellanrör. Sensorn sitter kvar..

Så fort jag fick nys om den där bulletinen för ett par veckor sedan så rusade man givetvis ut och kollade chassienr...*pust*, i´m of the hook, verkar vara ett par i The States som drabbats, samt nån här i Svedala har jag för mig..

Vilka nummer letar man efter?
 
Last edited:

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
K/:ans arsle är snyggare än k5,k6 men frånten ser helt sjuk ut!
 

Nice_boy

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2003
Ort
New Mill
Hoj
2011, BMW S1000RR
Var ute o åkte idag och fick styrvobbel så det heter duga, 20 till 30 meter styrvobbel. Kompisen såg att det bara rök till :näsblod Har alldrig upplevt den såhär förrut är det någon annan som fått styrvobbel? som tur var så var det rakt fram :gnissla

Går det att köpa tex öhlins eller kan man ställa in den hårdare?
 

Faster

Snabbare än du!
Gick med
23 May 2005
Ort
Karlskrona
Hoj
GSX-R 1000 K7 (svart) KTM 640 motard
Var ute o åkte idag och fick styrvobbel så det heter duga, 20 till 30 meter styrvobbel. Kompisen såg att det bara rök till :näsblod Har alldrig upplevt den såhär förrut är det någon annan som fått styrvobbel? som tur var så var det rakt fram :gnissla

Går det att köpa tex öhlins eller kan man ställa in den hårdare?

Jo, det har man allt varit med om, i mitt fall så var det felbalanserat framhjul, en primitiv ombalansering senare så funkar den klockrent. som vanligt...
 

Kuazimudo

Medlem
Gick med
23 Dec 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
GSXR1000'-K7'' Mv-Agusta RC'
:va Alla svensksålda Gsxr 1000-k7 genom Kgk-sverige blir Åtterkallade för byte av cdi-Box samt en givare, i oktober blir det officielt. Japp Öhlin-styrdämare finns tror den hette 121 med några bokstäver innan, passar rakt av i orginal hållarna.
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Gutt att om åtgärdar grejerna. Givaren är med all sannolikhet lägesgivaren till vevaxlen. Faster har ju fått sin bytt innan.
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
:va Alla svensksålda Gsxr 1000-k7 genom Kgk-sverige blir Åtterkallade för byte av cdi-Box samt en givare, i oktober blir det officielt. Japp Öhlin-styrdämare finns tror den hette 121 med några bokstäver innan, passar rakt av i orginal hållarna.

Hur blir det med sånna här grejer om cykeln är importerad från tyskland vid 0 mil och sedan såld av ett svenskt företag? :va

Förre ägaren köpte den från Bike port :va
 

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Vet inte riktigt. Men hojar som är importerade av ett svenskt företag brukar väl ha 2 eller 3 års garanti oavsett ist för dom 5 åren som man har om det är en KGK hoj.

Så det blev en Gixxer1000K7a nu iaf. Å med den räliga färgen :rolleyes: och dubbla jänkie yoshis!!! Grattis!
 
Last edited:

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
Vet inte riktigt. Men hojar som är importerade av ett svenskt företag brukar väl ha 2 eller 3 års garanti oavsett ist för dom 5 åren som man har om det är en KGK hoj.

Så det blev en Gixxer1000K7a nu iaf. Å med den räliga färgen :rolleyes: och dubbla jänkie yoshis!!! Grattis!

Japp, 2 års garanti. Men frågan är hur garantin ser ut bara :s Har mailat bikeport så får vi se va dem säger.

Tackar! :D
införskaffade burkar + mellanrör nån vecka efter cykeln. Fan vilken skillnad alltså.

Det som fattas nu är bara pc3, bänkning. Inte att glömmas, tre-mod så man får lite mer på de låga växlarna. Älskar när man vrider på rullen o maskinen bara reser sig utan vidare. Mums :yoparty
 
Last edited:

Nicotin

Guest
Japp, 2 års garanti. Men frågan är hur garantin ser ut bara :s Har mailat bikeport så får vi se va dem säger.

Tackar! :D
införskaffade burkar + mellanrör nån vecka efter cykeln. Fan vilken skillnad alltså.

Det som fattas nu är bara pc3, bänkning. Inte att glömmas, tre-mod så man får lite mer på de låga växlarna. Älskar när man vrider på rullen o maskinen bara reser sig utan vidare. Mums :yoparty


fabbe, gör en tre-mod en sån skillnad ??

Tänkte prova på min K5 men vissa jag pratat med säger att det är lite sockerpiller effekt...

Och vart köper man dessa ??
 

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
fabbe, gör en tre-mod en sån skillnad ??

Tänkte prova på min K5 men vissa jag pratat med säger att det är lite sockerpiller effekt...

Och vart köper man dessa ??

Aldrig provat, men blotta tanken på att ja inte har full effekt på samtliga växlar retar mig.
Nackdelen är att växelindikator visar 5ans växel hela tiden.

Cykeln har kraft nog orginal att resa sig på mer än 2 växlar vid gaspådrag :tummenupp

bikersneed har ju..
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top