- Med risk för att bli dissad nu...
Jag var och provkörde en K7:a idag, med ett Yoshi slipon(Enkel-Slipon). Har ju blivit mer och mer sugen på en, efter att ha tyckt min hoj saknat lite klipp i mellanregister och botten.
Hade kanske lite för höga förväntningar, vem vet... Kan bara jämföra mot min R1 -05.
- K7:an kändes väldigt tam. Mjuk... Lätt att köra i o f s. Mycket lätt att köra fort med...
- Smidigt chassi(Den elektroniska styrdämparen gör sitt jobb bra verkar det som), tight på bredden, men kändes "lång"... Kanske för att det saknas lampor och en massa plast o grejer bakom kåpan, som det finns mer av på R1:an.... Lite "tom" kändes den.
- Konstigt nog så satt man mer upprätt, trots att hojen känns längre än R1:an. Alltså en mer "Touringbetonad" sittställning, R1:an ligger man mer på...
- Lättare att peta i växlarna på är den, K7:an, - perfekt koppling, lätt att vrida på gashandtaget(jämfört mot R1:an, som är lite småtrög...), men det kändes som att det var längre slag på rullen.
- Rapp som FAN på gasen var den... MEN, det enorma mellanregistret som alla pratar om tycker jag inte alls var så speciellt... Man fick vrida fullt för att den skulle vakna, och sen kom det inget riktigt superklipp på toppen, som det gör på R1:an(Den drar fan hejdlöst bra över 10 000 varv)...
Hojen kändes jävligt smidig och lättkörd, allt funkar "lättare" och smidigare än på R1:an, men inte alls lika rå som Yamahan... Mer Touring över K7:an känns det som... Skumt.
Sen på kvällen så åkte vi ett gäng, och jag körde kompisens K6:a med Yoshi Slipon... FYYY FAN!
Den var mycket råare att köra än K7:an, och vilket jävla klipp i mellanregistret, helt sjukt... Svarade som satan direkt på rullen... En jäkla skillnad alltså! Fler som upplevt detta, att K6:an är råare att köra(Går bättre än K7)???
Polaren provkörde min R1:a och tyckte den gick riktigt bra, bättre än en -07:ans R1:a som en annan bekant nyligen köpt... Och efter att ha dragit ur Rettan på riktigt höga varv så tycker jag nog att den går riktigt bra. Fattar ingenting...
Nej, kontentan av det här blir nog att jag behåller Yamahan, den går fan ruskigt bra på varv, över 10 000 rpm så drar den ju för jävla fint, gäller bara att ligga där mest hela tiden vid aktiv körning, annars hamnar man efter direkt... Eller så får man helt enkelt börja se sig om efter en K6:a, för dom går ju imponerande bra.
Slutligen så tror jag faktiskt att det inte är så stor skillnad på dom värsta literhojarna jämtemot varandra, gäller bara att hitta en hoj som passar en själv bäst...
Men jag får nog säga att jag blev lite besviken på K7:an trots allt... Hade ju nästan bestämt mej för att byta till en sån, men... det blir nog inte så. Sen att den är så ruskigt snygg i Orange/Svart är ju en sak man får leva med...
Mvh Kimmen.