GSX-R 1000 K7-tråden

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
men fan, slapp du böter när du inte hade nån skylt?? jag befriades från 1500:- för miniskylt:mad:


Japp det gjorde jag, grejen var att jag stod i kön till å tvätta hojen, dom kunde inte bevisa att det var jag som hade kört hojen.. :) Thats why, nån gång ska man ha flax också.. :yoparty

MVH Roothen
 

Robz

Guest
Ursäkta om jag skriver i fel tråd nu igen hmm jag undrar om någon här vet om jag har katalysator på min 1000-03 ? har var av med kåpan o kunde inte se någon speciell klump på röret, kan det vara någon minivariant? Tyckte förre ägaren sa att det fanns kat, jag är väldigt tacksam för svar,,

Trodde Katen kom först med just K7:an och dubbelblåsen? :va
 

Leedmann

Life can´t get any better
Gick med
5 Mar 2008
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z800, Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 690 SMR -08
Fråga: Reser era K7/K8 på 3:an bara genom att gasa??

Absoult, vid ca 190 km/h på mätaren får man ett skönt framhjulslyft med K7:an. med K6:an jag hade förra året så hände samma sak men vid ca 180 km/h:yoparty
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Behöver en öhlins styris. Har nu original, den är helt värdelös alt ej ikopplad. Har kraftigt styrfladder ut ur alla kurvor.

Nån som har det monterat och vet vilken längd det e på dämparen? 63
63
68
90
120
140
150??

Tänkte köpa en begagnad och sedan köpa fästet bara.
 

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
Igen....!!

Helt otroligt, blev stoppad idag igen av en mycket trevlig Konstapel, denna gång var Regskylten på plats..:tummenupp

Har haft 2 stycken R1or innan, men aldrig blivit stoppad, vad är grejen med min Gixxer... Två gånger på en vecka....En Förbannelse? :va

MVH Roothen
 

Bifogat

  • DSC08535.JPG
    DSC08535.JPG
    232.1 KB · Visningar: 169
  • DSC08536.JPG
    DSC08536.JPG
    228.4 KB · Visningar: 206

Nicotin

Guest
Helt otroligt, blev stoppad idag igen av en mycket trevlig Konstapel, denna gång var Regskylten på plats..:tummenupp

Har haft 2 stycken R1or innan, men aldrig blivit stoppad, vad är grejen med min Gixxer... Två gånger på en vecka....En Förbannelse? :va

MVH Roothen


bara att gilla läget...kul med hrrmmm jakt..:D
 

Robz

Guest
Helt otroligt, blev stoppad idag igen av en mycket trevlig Konstapel, denna gång var Regskylten på plats..:tummenupp
Har haft 2 stycken R1or innan, men aldrig blivit stoppad, vad är grejen med min Gixxer... Två gånger på en vecka....En Förbannelse? :va
MVH Roothen
Du kör väl för fort numer, vilket knappt går med en slö-retta :D
(EDIT: Eller är det tvärtom??)

Klarade du Reflex, skyltbelysning, felinställda backspeglar o dålig frambroms?
 
Last edited:

yiu-han

№23 Superbike
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
cbr1000rr
Behöver en öhlins styris. Har nu original, den är helt värdelös alt ej ikopplad. Har kraftigt styrfladder ut ur alla kurvor.

Nån som har det monterat och vet vilken längd det e på dämparen? 63
63
68
90
120
140
150??

Tänkte köpa en begagnad och sedan köpa fästet bara.

Jag tror det är 68. Jag kan kolla på min. Ja flyttade över den jag hade på min K3'a till K7'an.
 

Roothen

Suzuki GSX-R 1000 K7
Gick med
20 Aug 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Såld R1-06 Stulen R1-03
Robz..

Du kör väl för fort numer, vilket knappt går med en slö-retta :D
(EDIT: Eller är det tvärtom??)

Klarade du Reflex, skyltbelysning, felinställda backspeglar o dålig frambroms?



HAHAhahaahaaaa...

Visste jag skulle klara mig på reflexen, skyltbelysningen, men felinställda backspeglar och den dåliga frambromsen trodde jag aldrig dom skulle bomma, vilken tur. Hahahaaa...

MVH Roothen
 

Rille24

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Yamaha R1 01-
Snabbfråga!! 0m man planerar o köpa en oreggbar hoj,va kan man fixa falska skyltar eller dyligt ba för synskull??
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
Snabbfråga!! 0m man planerar o köpa en oreggbar hoj,va kan man fixa falska skyltar eller dyligt ba för synskull??

du är inte smart du va:D

jag måste säga att det är jävligt korkat. det är antagligen en av lasens hojar du tänker på. för det fösta. du kan inte få en försäkring på hojen, inte ens stöld som det ser ut i dag. om du tänker tanken att sätta på falska skyltar så är du inte ens redo att vistas i trafiken då du har en väldigt skev uppfattning om lagar/trafikregler och sunt fönut som krävs för att man ska överleva på hoj. att du kommer att stanna för polisen ses mer som minimalt vilket kommer att innebära fara för andra trafikanter och dig själv.

tänk om tänk rätt
 

Rille24

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2008
Ort
Karlskrona
Hoj
Yamaha R1 01-
Ööh...hur många med sporthojjar stannar för polisen? Ja va inte ute efter ett moralpredikande utan va man kunde fixxa skylt??
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
Ööh...hur många med sporthojjar stannar för polisen? Ja va inte ute efter ett moralpredikande utan va man kunde fixxa skylt??


:rolleyes: åå i så fall. jag har en gammal skylt som ligger och skräpar. det är en söt liten miniskylt till en gixxer som är skrot numera. då drabbar det ju ingen annan. 500 pengar är priset
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
Måste faktiskt hålla med Bruno's kommentar - "du är inte smart du va :D" - då du faktiskt ställer en überkorkad fråga... :pannkyss

Om man nu promt vill köra en mc som inte går att registrera på Svenska vägar, en mc som ej går att försäkra så känns det ganska überdumt att då dessutom göra sig skyldig till ytterliggare lagbrott genom att falskskylta mc'n!! :va

/Fürstenhoff.

du fursten. du har möjligvis inte ett svart original kåpset till en k7 liggandes?
 

Astro

Sporthojsnörd
Gick med
8 Mar 2008
Ort
hooden
Hoj
R1 2010
Måste faktiskt hålla med Bruno's kommentar - "du är inte smart du va :D" - då du faktiskt ställer en überkorkad fråga... :pannkyss

Om man nu promt vill köra en mc som inte går att registrera på Svenska vägar, en mc som ej går att försäkra så känns det ganska überdumt att då dessutom göra sig skyldig till ytterliggare lagbrott genom att falskskylta mc'n!! :va

/Fürstenhoff.

Du är väl den sista som har rätt att idiot förklare killen! :huvet
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top