Lobo Gixxer
The Main Man
- Gick med
- 7 Mar 2003
- Ort
- Karlskrona
- Hoj
- Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Jag har fått berättat för mig från en seriös Suzuki mekare att hojarna R1000 från 2003 och framåt begränsade på växel 1-3 eller om det var 1-4, tror det var 1-3. Begränsningen skall vara tändningen på dessa växlar. Anledningen är att när hojarna testas bullermässigt skall dom hålla en viss nivå vid olika gaspådrag och olika hastigheter för att bli helfordonsgodkända eller nåt. Man gör bullertester från stillastående och sen gasar man, fullt. Så anledningen skall tydligen vara för bullerkrav och inte nåt annat. TRE och G-Pack skall enligt utsago trolla bort dessa begränsningar och även koppla ur maxfartsbegränsningen. Man kan få samma "effekt" om man programmerar om orginalboxen tydligen.
Jag har gjorde detta själv på min gamla R1000K3a jag hade, orginalbox varianten. Jag TYCKTE mig känna skillnad på växlarna men det kan ju vara som Nicotinet säger, sockerpillereffekt pga av att man vill att det ska vara skillnad, inte vet jag. Vad jag däremot vet är att toppfarten blev det skillnad på.
Jag har gjorde detta själv på min gamla R1000K3a jag hade, orginalbox varianten. Jag TYCKTE mig känna skillnad på växlarna men det kan ju vara som Nicotinet säger, sockerpillereffekt pga av att man vill att det ska vara skillnad, inte vet jag. Vad jag däremot vet är att toppfarten blev det skillnad på.