GSX-R 1000 K7-tråden

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
.......
har han tagit ut en ny hoj och kört den 10 mil på bana... det är ett märkligt sätt att köra in en hoj på enl mig...

Det är ju inte omöjligt om det är någon av toppförarna i Pro superbike. Extrahojen kanske? Inte så svårt att ta reda på.

Har den gått 10mil på bana borde mer eller mindre det finnas gjut noppor kvar på däcken. Det syns om en hoj rullat 10mil.

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
Ha. Varje gång jag går in på YouTube nu så får jag upp följande under "Rekommenderas för dig":

"Suzuki SV1000S vs Swedish Police. 14 255 visningar. Eftersom du tittade på Robz_100227.avi"

Något du vill berätta, Robz? :D

Nicotin

Guest
Ha. Varje gång jag går in på YouTube nu så får jag upp följande under "Rekommenderas för dig":

"Suzuki SV1000S vs Swedish Police. 14 255 visningar. Eftersom du tittade på Robz_100227.avi"

Hahahahahaha inte Robz inte..han har för mycket moral för att utföra sånna dåd.....:D:arsele

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Hoj
Letar
Vad har ni betalat för 600 mils servicen?

Har för mig att min 100 mila gick på ca 1500 spänn.
och åtgärdsmässigt skiljer sig det inte så mycket mellan 100 - 600 så man tycker att priset vore vara hyffsat lika? eller är jag helt ute å cyklar?

Robz

Guest

Aaaa. vad f-n...?!!?
Har nå'n gubbe fulklickat fram och tillbaka - tänk, nu tror säkert folk att jag gillar SV1000-moppar. Vanärande! :mad::huvet

danke

KLÄPPAKUNGEN
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSXR-1000 k7
Vad har ni betalat för 600 mils servicen?

Har för mig att min 100 mila gick på ca 1500 spänn.
och åtgärdsmässigt skiljer sig det inte så mycket mellan 100 - 600 så man tycker att priset vore vara hyffsat lika? eller är jag helt ute å cyklar?

Jag betalade 1140 spänn plus olja och filter hos våran återförsäljare här i Ö-vik,de sa att det var vad suzuki begärde att de skulle ta.

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Hoj
Letar
Jag betalade 1140 spänn plus olja och filter hos våran återförsäljare här i Ö-vik,de sa att det var vad suzuki begärde att de skulle ta.

firman jag pratade med tog 2300..... tyckte det verkade lite märkligt med tanke på att det inte skiljer sig så mycket mot 100 mila....

kanske ska ta å höra med några fler firmor helt enkelt...

Robz

Guest
Antingen gör man Servicen själv (garantier skall fortfarande gälla om man vet vad man gör), eller så lämnar man in till ett kunnigt ställe och skiter i vad det kostar!
Att leta efter billigaste servicen slutar med beggad Honda-olja i tråget och lös bakhjulsbult - Velly tjiip, ånly får jo...

Nicotin

Guest
Antingen gör man Servicen själv (garantier skall fortfarande gälla om man vet vad man gör), eller så lämnar man in till ett kunnigt ställe och skiter i vad det kostar!
Att leta efter billigaste servicen slutar med beggad Honda-olja i tråget och lös bakhjulsbult - Velly tjiip, ånly får jo...

:rofl :rofl

danke

KLÄPPAKUNGEN
Gick med
18 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSXR-1000 k7
Hej jag tänkte plocka bort backspeglarna men tänkte montera blinkers i hålen för backisarna.Jag har sett blinkers som passar i hålen men kommer inte på var .Nån som vet?

busa76

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Gixxer 1000 k7
Hej!
Har lite funderingar om hur K7:an är att köra lite längre sträckor med, måste man gå av var 5:e mil och sträcka på sig, eller funkar den helt ok? Och jag undrar även om hur den är att skjutsa på?
Har haft Hayabusa innan och jag förstår att det är en hyfsad skillnad mellan de två, de har väl bara ett otroligt vrid gemensamt:)
Har länge trånat efter en gixxer 1000, men det har stupat b.l.a på extremt dyr försäkring, busan ligger ju betydligt bättre till försäkringsmässigt. Nu har det ju kommit en märkesförsäkring som verkar vara klart överkomlig. Och är man som mig, 34 år gammal och bor i obygden så blir det ju en riktigt bra premie:)

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Hej!
Har lite funderingar om hur K7:an är att köra lite längre sträckor med, måste man gå av var 5:e mil och sträcka på sig, eller funkar den helt ok? Och jag undrar även om hur den är att skjutsa på?
Har haft Hayabusa innan och jag förstår att det är en hyfsad skillnad mellan de två, de har väl bara ett otroligt vrid gemensamt:)
Har länge trånat efter en gixxer 1000, men det har stupat b.l.a på extremt dyr försäkring, busan ligger ju betydligt bättre till försäkringsmässigt. Nu har det ju kommit en märkesförsäkring som verkar vara klart överkomlig. Och är man som mig, 34 år gammal och bor i obygden så blir det ju en riktigt bra premie:)

inga problem, det räcker att kliva av när du ska tanka, däremot om du skjutsar så blir 5 milspausen alldeles lagom (för passageraren)

har du bara tänkt köra med skjuts så är busan betydligt bättre på det!!

busa76

Ny medlem
Gick med
22 Feb 2006
Hoj
Gixxer 1000 k7
inga problem, det räcker att kliva av när du ska tanka, däremot om du skjutsar så blir 5 milspausen alldeles lagom (för passageraren)

har du bara tänkt köra med skjuts så är busan betydligt bättre på det!!

Ok, tack för svar:) Som jag misstänkte då. Men men, min sambo har ju åkt sporthoj förr i sitt liv, så då får hon lov att härda ut:D

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
--

Tyckte Lelle på Din MC sa att även vanliga små oljeservicear måste utföras av auktoriserad verkstad för att garantin ska gälla? Står det någonstans att "fackmannamässigt service" utförd av icke-autk verkstad duger?

Står i valet och kvalet själv.. "Man får vad man betalar för" känns inte som det stämmer när det kommer till en oljeservice för 2 papp :huvet

Last edited:

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
ingen
Tyckte Lelle på Din MC sa att även vanliga små oljeservicear måste utföras av auktoriserad verkstad för att garantin ska gälla? Står det någonstans att "fackmannamässigt service" utförd av icke-autk verkstad duger?

Står i valet och kvalet själv.. "Man får vad man betalar för" känns inte som det stämmer när det kommer till en oljeservice för 2 papp :huvet

Tror det va nått uppe i nån domstol om just det där med auktoriserad verkstad.'
Som jag fatta det så behöver det inte va en just auktoriserad verkstad längre utan räcker med att det används original delar och oljor som är rekommenderade så ska garantin finnas kvar. Så som jag fatta det så är alla verkstäder ok. I alla fall i bil värden.

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Hoj
Letar

Mailade runt till lite firmor och jämnförde. Fick följande svar från Bikestop i Linköping : "Ca 1700:- kostar 600 mila, om det skall bytas broms och kylarvätska
tillkommer det med ca 600"

Skall man byta broms och kylarvätska vid 600 mil? isåfall skiljer den sig lite från 100mila.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!