GSX-R 1000 K7-tråden

Nicotin

Guest
Tror det va nått uppe i nån domstol om just det där med auktoriserad verkstad.'
Som jag fatta det så behöver det inte va en just auktoriserad verkstad längre utan räcker med att det används original delar och oljor som är rekommenderade så ska garantin finnas kvar. Så som jag fatta det så är alla verkstäder ok. I alla fall i bil värden.

känns som att det blir svårt att bevisa att orginal olja användes vid bytet om det skulle bli en garanti tvist.

Var väl inte alltför länge sen ngn blev nekad utbyte av backspeglar på garantin då han hade missat ett service tillfälle dvs boken var inte stämplad med aukt verkstads stämpel...

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Ingen som är sugen på en scotts styrdämpare till K7/K8...siiiiista chansen nu ;) Annars blir det att beställa ett monteringskit till min nuvarande båge o trycka på den.

marcell

Sporthojsnörd
Gick med
24 Apr 2008
Hoj
--
känns som att det blir svårt att bevisa att orginal olja användes vid bytet om det skulle bli en garanti tvist.

Var väl inte alltför länge sen ngn blev nekad utbyte av backspeglar på garantin då han hade missat ett service tillfälle dvs boken var inte stämplad med aukt verkstads stämpel...

Känns som att anledningen till de stränga reglerna mest handlar om att tjäna så mkt pengar som möjligt och "tvinga" folk till att betala mer för att få garanti på hojen de köpt för tex dryga 162kkr som GSXR1000 nu kostar :tummenupp

De auktoriserade verkstäderna säljer ofta hojar också, vilket borde betyda att de är kunder till generalagenten. Går försäljningsställena/verkstäderna bra så går generalagenten bra och pengarna rullar in.

Att man idag inte kan bygga en motorcykel som inte kan servas på en seriös men icke-auktoriserad verkstad som gör en fackmannamässig service enligt en servicemanual utan att tappa garantin är ju ganska absurt egentligen. Riskerar den per automatik att gå sönder om "fel verkstad" pillar på den eller?

Förstår att man kan tjäna mer pengar på försäljning av bilar och dess eftermarknad än vad man kan på hojar och därmed inte behöver jaga in pengarna på samma sätt, men giriga metoder där valmöjlighet för oss konsumenter utesluts helt om vi "vill åt garantin" känns väldigt stenålder och verkar vara något som bilägare uppenbarligen inte accepterar sen några år tillbaka.

Dags att käka innan jag börjar brinna :brinnerup

Last edited:

vallonen

Tomten kör Gixxer!
Gick med
25 Aug 2009
Hoj
BMW s1000rr
Yes!då har man ställt på bettan det blir en liten tur till helgen.Det är faktiskt så illa att det är första gången jag kör bettan jag har aldrig testat den förut så jag hoppas det var ett bra köp haha!:banana

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Yes!då har man ställt på bettan det blir en liten tur till helgen.Det är faktiskt så illa att det är första gången jag kör bettan jag har aldrig testat den förut så jag hoppas det var ett bra köp haha!:banana

första gången?, Då rekommenderar jag dej att köra på C-mode tills allt grus o skit ä:tummenuppr väck

luddeb

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Hoj
gixxer 1000 k7
Hej, Jag saknar en skjuts kuts till min K7. Någon som vill bli av med sin eller vet vart jag kan hitta en?

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Hoj
Stunt
Hej jag tänkte plocka bort backspeglarna men tänkte montera blinkers i hålen för backisarna.Jag har sett blinkers som passar i hålen men kommer inte på var .Nån som vet?

Aaa Nilssons har ju...
Å det e Snyggt som faan åxå:tummenupp
Men jävligt jobbit om man åker lite tätt å inte litar på han som ligger bakom å e lite kär.
Jag kör me Speglan nu igen:D Feg som jag e:D

Hej, Jag saknar en skjuts kuts till min K7. Någon som vill bli av med sin eller vet vart jag kan hitta en?

bikersneed
Ebay
Sporthojskroten

Men kolla här 1 alltid nån Rejskille (tjej ) som kan ha nån liggandes:tummenupp

Last edited:

Gurra Gixxer

ERF 2010
Gick med
3 Sep 2005
Hoj
GsxR 1000 k9
Antingen gör man Servicen själv (garantier skall fortfarande gälla om man vet vad man gör), eller så lämnar man in till ett kunnigt ställe och skiter i vad det kostar!
Att leta efter billigaste servicen slutar med beggad Honda-olja i tråget och lös bakhjulsbult - Velly tjiip, ånly får jo...

Men garantin fram till 2år gäller men hur är det med 5 års motor garantin utan service stämpeln.. för förut så sade kgk blankt nä om dem inte hade samtliga servicar inreggade i deras data (efter 2 år alltså)

Robz

Guest
Men garantin fram till 2år gäller men hur är det med 5 års motor garantin utan service stämpeln.. för förut så sade kgk blankt nä om dem inte hade samtliga servicar inreggade i deras data (efter 2 år alltså)
Japp, jag får nog backa... har inga underlag för min ståndpunkt i det fallet mer än att jag förmodar att man har ett VÄLDIGT starkt case om det skall behöva dras via en anmälan till ARN och ev. vidare (om allt är dokumenterat, och man kan bevisa att man vet vad man gör).
Har själv en erfarenhet från bilvärlden, där en kamaxel fick bytas på motorgarantin... jag hade servat själv från dag 1 och skrivit ned allt + kvitton på oljor och filter. Fick 1500:- extra i självrisk då jag missat en service med 2 månader (1500mil eller var 12e månad):mad:.
Olika bolag x olika reglerare x olika välvilliga märkesverkstäder/handlare som sålt hojen x olika dokumentation x olika förhandlingsförmåga x tur x 3,1415 / roten ur 3.... well, en hel del spelar in. :näsblod

Lämna in på en bra verkstad - dessa har rätt pris för en bra service!!
I Skåne är Motorsport i Landskrona ett säkert kort!

//Dyrt att köra kul hoj!:D
PS.
Vad i tusan.... har du en K9?? Vad äckligt! - de är ju i alla fall snyggare än K7/8.......... resten är säkert också bra.:Bugar

Last edited:

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
ingen
Är det mycket som skiljer fotpinnar mellan K5-6 och K7-8?
Är det ombyggnads bart?
Undrar av den anledningen att jag har hittat ett par i USA till K5-K6 Som jag vill ha till ett bra pris. Känns inte som man vill beställa bara för att kolla om det går att lösa.
Så om nån har kol på det vore jag tacksam.

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Hoj
Letar
Har äntligen fått mina kolfiberprylar!
Nu ska jag bara få ihop skiten:va

Någon som har förslag på vad den fyrkantiga "ramen" i mitten är för något?
Fick den på köpet... Kan vara till skylten men är osäker...

Bifogat

• Delar.jpg
    Delar.jpg
    229.1 KB · Visningar: 139

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Har äntligen fått mina kolfiberprylar!
Nu ska jag bara få ihop skiten:va

Någon som har förslag på vad den fyrkantiga "ramen" i mitten är för något?
Fick den på köpet... Kan vara till skylten men är osäker...

porr!!!!! perfekt så här dags!:tummenupp

får man fråga vad det där gick på?

kan säga att det inte är det lättaste att byta dessa delar, nyligen bytt ett kåpsett på en polares k8 och det var fan svettigt.

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Hoj
Letar
porr!!!!! perfekt så här dags!:tummenupp

får man fråga vad det där gick på?

kan säga att det inte är det lättaste att byta dessa delar, nyligen bytt ett kåpsett på en polares k8 och det var fan svettigt.

Det gick förvånansvärt lätt att plocka bort dock ångrar jag att jag inte väntade med att göra det tills jag fått dom nya grejerna... minnet sviker lite nu efter nästan 2 månader :huvet Men det ska nog gå bra haha

Det kostade en slant men tvivlar inte på att det kommer va värt allt.

jompa25

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
ingen
Det gick förvånansvärt lätt att plocka bort dock ångrar jag att jag inte väntade med att göra det tills jag fått dom nya grejerna... minnet sviker lite nu efter nästan 2 månader :huvet Men det ska nog gå bra haha

Det kostade en slant men tvivlar inte på att det kommer va värt allt.

Det där setet va ju smutta:tummenupp

Vart vilken sida? Va det paket?
Kan inte heller komma på någon stans den skulle kunna passa.
kanske USA nr plåts hållare? vild gissning.:gnissla

Mini SV ?

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Hoj
KTM 690 SMR
Nu är man ägare till en K7a jag med, köpte Kuben´s svarta.

Så nu har man författat ihop en inköpslista till Sukkan. Där står bland annat kraschstag för framhjulet.

Sådan här:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SUZU...48QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories#shId

Finns det någon fler företag som säljer liknande i Sverige eller EU.?? :va

Och finns det nå krashpuckar som man sätter vid fotpinnarna ?? har inte sett nå till suzuki, såg det på en R1a 05a

S__T

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7
Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping