GSX-R 1000 K7-tråden

Mad_Skillz

A dirty little young girls dream
Gick med
13 Aug 2007
Ort
Sigtuna
Hoj
ett par trestycken...
Nu är man ägare till en K7a jag med, köpte Kuben´s svarta.

Så nu har man författat ihop en inköpslista till Sukkan. Där står bland annat kraschstag för framhjulet.

Sådan här:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/SUZU...48QQptZMotorcyclesQ5fPartsQ5fAccessories#shId

Finns det någon fler företag som säljer liknande i Sverige eller EU.?? :va

Och finns det nå krashpuckar som man sätter vid fotpinnarna ?? har inte sett nå till suzuki, såg det på en R1a 05a

Såna kan man nog köpa vart som helst i princip.... MEN är det verkligen värt pengarna när man kan köpa soppa eller däck för dom ist?

Köp ett par skatebord hjul ist och en gäng stång i lagom längd funkar minst lika bra och kostar inte ens hälften av vad dom där gör! :tummenupp
 

Mini SV ?

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Bästerås !!
Hoj
KTM 690 SMR
Såna kan man nog köpa vart som helst i princip.... MEN är det verkligen värt pengarna när man kan köpa soppa eller däck för dom ist?

Köp ett par skatebord hjul ist och en gäng stång i lagom längd funkar minst lika bra och kostar inte ens hälften av vad dom där gör! :tummenupp

hehe hittade svarta skateboard hjul 4-pack på stadium för 49kr och rostfri gängstång finns på biltema. Och då får man skydd fram och bak Blir ju nästan gratis:tummenupp
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Har äntligen fått mina kolfiberprylar!
Nu ska jag bara få ihop skiten:va



Någon som har förslag på vad den fyrkantiga "ramen" i mitten är för något?
Fick den på köpet... Kan vara till skylten men är osäker...

fy f*n, det här e ju värre porr än när Britney Spears suger av sin hund:yoparty

Luftintagen var coola, tror oxo fyrkanten e till skylten!
 

Mini SV ?

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Bästerås !!
Hoj
KTM 690 SMR
Precis! Tänkte själv göra så på min hoj med faktiskt! :tummenupp

Ska montera dem imorgon. Bauhaus hade allt i rostfritt, muttrar lövikt= 17 kr, brickor lösvikt= 1.90 kr, gängad stång 99 kr,

Kan lägg upp kort när de är klart. Som sagt tack för tipset, Kommer bli snyggare och bättre än köpe puckar:yoparty
 

Bifogat

  • DSC_0004.jpg
    DSC_0004.jpg
    222.8 KB · Visningar: 72

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Lyckades förstöra den "plastplugg" som fäster kedjeskyddet.

Även några andra är skadade så om det är någon som har lite extra pluggar kan inte ni höra av er. Ska ringa firma idag men det kan ta tid att få fram.
 

grok

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
gsxr 1000 k7
Då var det dags för vårens projekt: installera PowerCommander V med Autotune på min K7'a. Köpte kitet i US förra året. Det är lite lurigt eftersom Dynojet inte officiellt supportar något annat än K9, så man får installera enligt PCIII-instruktioner. En sådan anvisning har jag såklart, men det slog mig att det mycket väl kan vara skillnad på kabelmattan för Eu och US-versioner. Är det någon här på forumet som kan bekräfta/förneka att man kopplar in sig på TPS'en på Pink/Black-färgade kabeln??

/Olle
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Ska montera dem imorgon. Bauhaus hade allt i rostfritt, muttrar lövikt= 17 kr, brickor lösvikt= 1.90 kr, gängad stång 99 kr,

Kan lägg upp kort när de är klart. Som sagt tack för tipset, Kommer bli snyggare och bättre än köpe puckar:yoparty

vet inte hur pass mjukt och greppvänliga hjul det där är, men tänk på att det kan bli värre och mer skador ifall man klotar och dessa hjul greppar asfalten och hojen voltar ännu mera.
 

Dooh

Ölhävaren
Gick med
20 Sep 2007
Ort
Bålsta
Hoj
Inte längre...
Tjena gixxervänner! E det nån som vet hur många kilo passagerare man kan ha på bönpallen utan att hojjen brakar ihop? Måste väl finnas nån maxvikt men jag har inte hittat någon. Nån här som vet? :confused:

Tack på förhand!
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Tjena gixxervänner! E det nån som vet hur många kilo passagerare man kan ha på bönpallen utan att hojjen brakar ihop? Måste väl finnas nån maxvikt men jag har inte hittat någon. Nån här som vet? :confused:

Tack på förhand!

...men slit bort pallen o skruva av fotpinnarna så slipper du tänka på skjutsa!
 

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
K7
Tjena gixxervänner! E det nån som vet hur många kilo passagerare man kan ha på bönpallen utan att hojjen brakar ihop? Måste väl finnas nån maxvikt men jag har inte hittat någon. Nån här som vet? :confused:

Tack på förhand!

Vi åkte två stadiga killar 100 pannor var på min gixxer och det gick kanon!
 

Robz

Guest
Tjena gixxervänner! E det nån som vet hur många kilo passagerare man kan ha på bönpallen utan att hojjen brakar ihop? Måste väl finnas nån maxvikt men jag har inte hittat någon. Nån här som vet? :confused:
Tack på förhand!
Intressant fråga... har för mig det var 180kg Förare+last/passagerare på Millen...hmmm :va
Vid 200kg funkar iaf inte fjädringen som tänkt och när det slår igenom kan grejjor börja gå sönder. Slår det inte igenom håller det som tänkt.
Borde ju finnas en max totalvikt!?!
 

grok

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2007
Ort
Göteborg
Hoj
gsxr 1000 k7
Då var det dags för vårens projekt: installera PowerCommander V med Autotune på min K7'a. Köpte kitet i US förra året. Det är lite lurigt eftersom Dynojet inte officiellt supportar något annat än K9, så man får installera enligt PCIII-instruktioner. En sådan anvisning har jag såklart, men det slog mig att det mycket väl kan vara skillnad på kabelmattan för Eu och US-versioner. Är det någon här på forumet som kan bekräfta/förneka att man kopplar in sig på TPS'en på Pink/Black-färgade kabeln??

/Olle

Det bästa med att ställa frågor är att man hittar svaret själv. Med ett riktigt stort förstoringsglas så går det att läsa ut ur kopplingsschemorna i servicemanualen att det faktiskt är pink/black-kabeln som gäller.
Lycka till Olle!
 

Meercy

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2009
Ort
Flen
Hoj
Letar
Yes har äntligen fått ihop hojen! kanske med lite tur att det blir en sväng i morn...
 

Neio

Waka Waka
Gick med
2 Feb 2008
Ort
Me Tilda
Hoj
Stunt
Tjena...
Ingen som har en Framfälg ink Skivor å allt lr vet om nån som vill sälja en sådan...

Isf!!! Pma
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
Dom verkar ju bli sålda innan man ens hinner ringa,
dom flesta sen till salu i Malmo å Göteborg å däromkring.

Borde väl dyka upp runt Sthlms området,å 20mil där runtomkring snart tycker man :)

nja, du får nog vara beredd på att göra en 100 milaresa för att hämta hem din nyköpta hoj, att begränsa sej till sitt "län" kan man nog glömma!
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top