GSX-R 1000 K7-tråden

Lobo Gixxer

The Main Man
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Karlskrona
Hoj
Suzuki GSX 1400K2, TM Racing 530Fi SMR -18, TM Racing 125 SMR -19, SUZUKI AY50 Corona Ed. MiniMoto Suzuki RGV Ed. Haft otaliga. Mestadels Suzuki.
Det är nog ODO du menar med dom tre ringarna. Det är en av tripmätarna. Den som visar totala sträckan. Sen har du två till tror jag det var som mäter den sträckan du kör just då. Trip 1 och 2 kan man nollställa har jag för ming men det ska inte gå med ODOn...tror jag.
 

Robz

Guest
liten fråga: vad visar dom tre "ringarna" i displayen när man väljer visningslägen i displayen? Kan för allt i världen inte komma på vad dessa kan indikera. / Hultqvist från brorsans sh-inlogg
De tre ringarna visar inställd ljusstyrka i displayen - 3 ringar är rätt bra.... (går att ändra 1 till 5 med 5 som ljus-så-in-i-he i mörker) Står väl i Instruktionsboken som man bör läsa för att veta hur tändningsnyckeln kan vridas :D
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Instruktionsböcker läser jag inte av ren princip! Men det är tur att nån annan gör det då och då haha :tummenupp
 

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Husum
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
bakdämparen

vet att det varit uppe förrut men hojen känns inge bra där bak, känns som bakhjulet småstudsar i kurvorna men den känns absolut inte svampig på nåt sätt som vissa påstår att k7 kan vara snarare känns den väldigt stum. Är väl ingen superskruvare då det gäller stötdämparinst. då alla mina hojar har fungerat tillfredställande. Har ställt in dämparen efter motorrads inst och sedan klickat ut låg kompet ytterligare, hur har ni som väger in på +90 ställt i era hojar
 

gixxermixxer

tvåbarnspappa numera, e ja tuff eller??
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Med min familj, THN och där
Hoj
Suzuki gsxr 1000 K7 * SÅLD*
vet att det varit uppe förrut men hojen känns inge bra där bak, känns som bakhjulet småstudsar i kurvorna men den känns absolut inte svampig på nåt sätt som vissa påstår att k7 kan vara snarare känns den väldigt stum. Är väl ingen superskruvare då det gäller stötdämparinst. då alla mina hojar har fungerat tillfredställande. Har ställt in dämparen efter motorrads inst och sedan klickat ut låg kompet ytterligare, hur har ni som väger in på +90 ställt i era hojar

Lösningen är en Öhlinsdämpare, blir en helt annan hoj då!!:tummenupp
 

ulf

Störd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lund
Hoj
Kawatia
Lösningen är en Öhlinsdämpare, blir en helt annan hoj då!!:tummenupp

Visst blir det säkert bättre med en Öhlinsdämpare, men original duger för ett högt bantempo och borde duga gott till gatkörning. Att skriva att bakdämparen studsar i kurvorna är ju inte en direkt målande beskrivning. Kanske läge på att beskriva underlag,körstil, ut eller in i kurvan o.s.v.

Jag hade inga problem med den och körde mycket bana i hyfsat tempo, visst kunde den släppa lite bak i utgången av kurvor, men det säger nog mer om mig som förare än hojen(feg in kaxig ut).
 

Steve Harris

Ny medlem
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Husum
Hoj
Gixxer 1000 -08, dt125 (fabriksmoppe), GSXR-1100 -87, XT600E-01
Visst blir det säkert bättre med en Öhlinsdämpare, men original duger för ett högt bantempo och borde duga gott till gatkörning. Att skriva att bakdämparen studsar i kurvorna är ju inte en direkt målande beskrivning. Kanske läge på att beskriva underlag,körstil, ut eller in i kurvan o.s.v.

Jag hade inga problem med den och körde mycket bana i hyfsat tempo, visst kunde den släppa lite bak i utgången av kurvor, men det säger nog mer om mig som förare än hojen(feg in kaxig ut).
jo jag vet att det inte är den bästa beskrivningen, men problemet är att det hänt vid ett par tillfällen då jag absolut inte legat på som en idiot i en kurva och man blir lite skraj och inte litar på hojen fullt ut. kanske att bakdäcket inte har det färskaste gummit, ska kränga på ett nytt däck i dagarna och förhoppningsvis får jag lite mer förtroende för hojen
 

"Munken"

Cross är svinkul!
Gick med
6 Jul 2004
Ort
Vasastan
Hoj
YZF 450 -11, KTM RC8R -09
ok lär väl byta pumpen då ,
annars återstår ju det bara o byta oken:)


Jag tror att du fortfarande har luft kvar. Tävlar med en originalpump på min K7 upplever inte att jag har några större problem.

Kan ta tid att få bort. Lufta lite då och då och uppe på pumpen snarare en nere på oken.

Ett annat tips är att sätta ett spännband på punpen under kvällen så den får stå med tryck.

Tips tre är att ha kvar metallbrickorna på oken. De leder bort mycket värme.

Castrol SRF klarar 60 grader mer än motul oljan men det ska inte behövas.

Händer att jag kan känna att min pump blir något svampig men väldigt sällan efter att jag luftat lite då och då. Jag kör med original skivor och tävlar aktivt o bromsar hårt och är lite fet.

Lyckta till.
 

lasse72

mjuktuff
Gick med
18 Nov 2007
Ort
kungsgården
Hoj
k7 1000 banräser yzf 450 2012
Jag tror att du fortfarande har luft kvar. Tävlar med en originalpump på min K7 upplever inte att jag har några större problem.

Kan ta tid att få bort. Lufta lite då och då och uppe på pumpen snarare en nere på oken.

Ett annat tips är att sätta ett spännband på punpen under kvällen så den får stå med tryck.

Tips tre är att ha kvar metallbrickorna på oken. De leder bort mycket värme.

Castrol SRF klarar 60 grader mer än motul oljan men det ska inte behövas.

Händer att jag kan känna att min pump blir något svampig men väldigt sällan efter att jag luftat lite då och då. Jag kör med original skivor och tävlar aktivt o bromsar hårt och är lite fet.

Lyckta till.
ok men hur mycket ska bromsarna ligga på, om jag har metall brickorna i
så ligger ju dom på väl mycket,
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Jag sitter å dreglar över Taylormade systemet som Shinko saluför. Nån här som har ett sånt monterat på sin k7/k8? Bra? skit? Passform, kvalité på prylarna? Olidlig ljudvolym för en längre tur?
 

Robz

Guest
Jag sitter å dreglar över Taylormade systemet som Shinko saluför. Nån här som har ett sånt monterat på sin k7/k8? Bra? skit? Passform, kvalité på prylarna? Olidlig ljudvolym för en längre tur?
Finns en del i början av denna tråd... snyggt, men kräver modifiering av ramens originalinfästning för blåset, det låter för dj-a mycket och kåpdelar smälter - har jag för mig....
 

Bruno

Badmanners.org
Gick med
28 May 2003
Ort
Skåne
Hoj
2002 Yamaha R1
Finns en del i början av denna tråd... snyggt, men kräver modifiering av ramens originalinfästning för blåset, det låter för dj-a mycket och kåpdelar smälter - har jag för mig....

det låter ärligt talat ganska dowt och tungt på låga varv och helt underbart på höga. Jag har ändå ganska känsligt hörsel som inte gillar höga ljud.

Angående kåpdelar som smälter så är det en gammal skröna från Taylormades först byggen när de tog bort bakljuset från R1 02/03 och ledde ut avgaserna där. De nya systemen är inkapslade i kolfiber och detta smälter inte. Har sett bild på nån tysk som felmonterat hela skiten så att avgasröret låg emot kolfibret men det blev på sin höjd bara missförgat.

Det sitter tre fästen under hojen och det ena behövs moddas. om man vill så går det utan problem att hänga tillbaka originalgrejorna i de 2 fästena som finns kvar utan problem. är man lite normalhändig så tar monteringen ca 40 minuter.

Snyggare kan det inte bli
 

Bifogat

  • TAYLORMADE-GSXR1000.jpg
    TAYLORMADE-GSXR1000.jpg
    145.4 KB · Visningar: 124

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Okej, ska alltså inte vara några problems med taylormade, får se vad det blir på hojen. Tack för svaren.
 

Wilhelm

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2004
Ort
Värmland
Hoj
gsxr 1000 k7
Jag sitter å dreglar över Taylormade systemet som Shinko saluför. Nån här som har ett sånt monterat på sin k7/k8? Bra? skit? Passform, kvalité på prylarna? Olidlig ljudvolym för en längre tur?

Jag har Taylormade på min K7 o har haft i 2 år snart och det har absolut inte varit några problem alls.
 

Hultqvist

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2009
Ort
Örebro
Hoj
Ingen just nu
Fråga: nån som sitter på färgkoden till den vita färgen på 08:ans vita färgsättning/"kåpset"? alltså tankens färg, måste lacka ensitscutsen jag har (fel nyans). Jag var förbi lokala lackfirman i Örebro men där blev man inte så hjälpt, har inte möjlighet att åka förbi fler firmor för tillfället då jag är i Norge och har tråkigt, C-barks åker ja inte till av ren princip. Bilder på vita färgsättningen finns om ni tittar in i mitt garage.
 

S__T

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Uppsala
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7
Fråga: nån som sitter på färgkoden till den vita färgen på 08:ans vita färgsättning/"kåpset"?

Här är de färgkartor för Suzuki som jag hittat, kolla om du hittar din där.

/Stefan
 

Bifogat

  • Suzukifärger1.jpg
    Suzukifärger1.jpg
    121.6 KB · Visningar: 62
  • Suzukifärger2.jpg
    Suzukifärger2.jpg
    122.9 KB · Visningar: 62

Absolut_andy

Greven
Gick med
27 Jul 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki 636 Ninja -04
44955_IMG_0600[1]
44955_IMG_0599[1]

Hej!
Har ett Yoshimura singel Slip-on till en Suzuki GSXR 1000 k7 - k8 medkatt-ersättare i nyskick, har kvitto på 12.000. Säljer det för 4500:- :yoparty
 
Last edited:

-JP-

Are you dead yet?
Gick med
28 Sep 2007
Ort
Lidingö
Hoj
Äjjett me kjåssplejn kjänktjaaaft
vet att det varit uppe förrut men hojen känns inge bra där bak, känns som bakhjulet småstudsar i kurvorna men den känns absolut inte svampig på nåt sätt som vissa påstår att k7 kan vara snarare känns den väldigt stum. Är väl ingen superskruvare då det gäller stötdämparinst. då alla mina hojar har fungerat tillfredställande. Har ställt in dämparen efter motorrads inst och sedan klickat ut låg kompet ytterligare, hur har ni som väger in på +90 ställt i era hojar

Se till att få hojen inställd efter dig, din vikt och din körstil, så löser det sig nog. Min hoj är lite hårt inställd för gata, studsar och har sig, men helt jävla ljuvlig på bana när man ligger på lite. Fjädringsproblematiken som en del snackar om känns som att det är just det, snack. Det mesta går att ställa in och korrigera om man inte är på typ tävlingsnivå.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top