Jag hämtade min lördags och det fanns där från första början, nu har den gått 13mil och det är ingen skillnad
Min har gått lika långt nu och Jag kännde något liknande tidigare i dag när Jag klämde på. Känndes som någon varvspärr.
Vaskadevabraför?
Jag hämtade min lördags och det fanns där från första början, nu har den gått 13mil och det är ingen skillnad
Tack för info.
Hämtade ju min svarta skönhet i fredags och fick på slipon och katt ersättare i lördags och fick tid över till en tur i lördags och har inte exakt samma problem som din med eld, men skiten knallar vid motorbroms på 2an från 6-7k rpm.
Kommer en enda knall och sedan inget mer. Lyckades inte återskappa knappar på andra växlar utom en enda på 1an vid ungefär samma varv.
Blandningen som är fel eller har jag missat att få tätt även jag. Vad är er gissning?
Skit samma - byter man blås i större omfattning än endast slip-on bör man bänka och justera sprut o tändning. Tunn blandning = ej bra.
Tjena ^^
Ja vi får väl se vad det blir, egentligen vill jag åt en svart best, men då får jag gå upp till K7, så vi får se...Sneglar lite på R1 -06 Raven också *host* (sry för hädelsen) Förstår mig inte på K6ans blåa färgsättning heller, två olika nyanser, en mörk (tank och bak?) och en ljusare på kåporna.
Jo saken är, precis som Teo säger...K5-K6s bak ser knas ut, som en böld. Tycker K7ans har mycket skönare linjer och former. Det är "modda-om-nerverna" som alltid kommer fram när det nalkas nya projekt vet du väl
För tunn blandning (som man kan få när "motståndet" i avgassystemet försvinner och dessutom kanske kombineras med ett KN-filter) ger högre temperatur... ökar ofta självantändningstendenser i blåset vid gasavslag (då mer oförbrända gaser kommer ut i blåset). För hög temperatur i förbränningsrummet ökar risken för knackningar som skadar kolvar och lager...
Skit samma - byter man blås i större omfattning än endast slip-on bör man bänka och justera sprut o tändning. Tunn blandning = ej bra.
Hur länge vågar man köra innan man "måste" bänka?
Enligt min post ovan så knallar ju min hoj lite grand, inte varje gång, utan det kommer någon gång i mellan åt vid gasavslag och bara på 2ans växel.
Anledningen till att jag frågar är att den har bara rullat 20mil och jag vill inte bänka innan den är inkörd vilket är ju ytterligare 50-80mil. Hinna första servicen vid 100mil kan ju vara bra att ha gjort också.
Så frågan är ju, vågar man rulla på i ytterligare 50-80 inkörningsmil även att man får enstaka avgasknallar?
Då är det bättre att du sätter på orginalprylarna tills du anser att hojen är inkörd. Nu går den inte optimalt, hur mår psyket när du vet att du kör in hojen när denj inte går optimalt?
Ok, orginal är inte helt optimalt det heller, men betydligt bättre än det du har nu.
motty motty motty...
Du menar skruva på hela skiten igen? Absolut inte att jag orkar det.
Hade det knallat varje gång, visst, då hade jag inte tvekat, men på mina 16mil med nya rör så har det knallat 3 gånger. Kan inte vara så farligt
Eller?
Rätt eller fel. Jag körde in min R1000K7 med orginalpryttlarna. 100 mil plågade jag mig igenom med "packväskorna" till avgasrör. Sen i samband med 100 mila servicen slängde jag på helsystem, KN, PCIII och bänkade.
min gsx-r 1000 k8 dör vid ca 7000 varv när jag ger fullt gaspådrag, nån som har haft liknande problem eller som vet vad det kan vara
Inkörning skall ske med NY motor och fullt järn!!
http://www.mototuneusa.com/break_in_secrets.htm
Småvarvande och "försiktig" inkörning är bara till för att bespara fabrikanterna ifrån några reklamationer om någon del istället kan "slitas in" försiktigt.
Nä, bana eller bromsbänk och man slipper vänta på att få "lov" att dra fullt....
Har det löst sig för dig? Jag har inte hittat mågot och dom verkstäder jag pratat med ser ut som fiollådor när man nämner vad som är fel...
Är det någon annan som har hört talas om liknande fel?
Jo jag vet.. men när skiten inte varvar mer än 7000, utan börjar hosta och gå illa... vad gör man då???
Jag skrev ju att jag kör in mina saker aktivt!!
Ta bort den fula bilden du har & byt nick så kanske vi kan hjälpa dig
Nu börjar surgixxern så sakterligen ta form.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |